![NielsenIQ: Επισκέπτεται έως και 2,5 αλυσίδες το μήνα ο Έλληνας στο κυνήγι των προσφορών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ot_woman_superMarket.png)
Το 2024 συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν, αναφέρει η NielsenIQ με βάση τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρόσφατη εκδήλωση της NielsenIQ για τα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου των τροφίμων με επίκεντρο τα Advanced Analytics, σκιαγραφήθηκε η νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές, καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες, αλλά και οι επιθυμίες τους, όταν πραγματοποιούν τα αγοραστικά τους ταξίδια.
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα σούπερ μάρκετ – Ποια προϊόντα αγοράζει πιο συχνά
Το 53% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%).
Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.
Πρόκληση για τις μάρκες
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται για τις μάρκες μια σημαντική πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν όσον αφορά στον χώρο πάνω στο ράφι που μπορούν να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν, στην σωστή τιμή, στην οποία θα πρέπει να τοποθετήσουν στην αγορά, στους κατάλληλους προωθητικούς μηχανισμούς, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν την αγοραστική πράξη, καθώς και στην συνολική στρατηγική, που θα χαράξουν προκειμένου να παραμείνουν σχετικές με τα νέα ζητούμενα του Έλληνα καταναλωτή.
Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.
Όλα τα παραπάνω ευρήματα καθιστούν σαφές ότι για να παραμείνει μια μάρκα σχετική με τις ανάγκες του αγοραστή/καταναλωτή πρέπει να σχεδιάσει κατάλληλα την go to market στρατηγική της σε όλους τους διαφορετικούς πυλώνες της διαδικασίας του Category Management. Και φυσικά, καθώς ο καταναλωτής είναι omni, πρέπει οι μάρκες να βρίσκονται παντού, όπου βρίσκεται και αυτός, με διαφορετικές ωστόσο επιλογές κάθε φορά, καθώς σίγουρα “one size doesn’t fit all”!
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_attica_pangkrhtia4-600x352.png)
Πράσινο φως στο deal Attica -Παγκρήτια από τα δ.σ. των δύο τραπεζών
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η συγχώνευση θα γίνει με λογιστική ενοποίηση των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των υπό συγχώνευση εταιρειών
![Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/hollc-600x327.jpg)
Holcim: Ρεκόρ κερδοφορίας στο πρώτο εξάμηνο
Αύξηση 12,7% στα λειτουργικά κέρδη κατέγραψε ο όμιλος της Holcim που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται με την τσιμεντοβιομηχανία Ηρακλής
![Τσάνταλης: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης η ιστορική οινοποιία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tsantali-600x230.jpg)
«Λύγισε» η Τσάνταλης από τα χρέη: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης - Τι λένε οι εργαζόμενοι στον ΟΤ
Η Τσάνταλης αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας τα τελευταία χρόνια - Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
![Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_Epsilon-Pay-key-visual-600x400.jpg)
Epsilon pay: Νέα υπηρεσία πληρωμής λογαριασμών για την επιχείρησή σας
Η συνεργασία του Ομίλου EPSILON NET με την Εθνική Τράπεζα αλλάζει τα δεδομένα για τις πληρωμές της επιχείρησής σας
![Ελληνικό: Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων από τη Lamda Developement](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/PIRGOS-ELLHNIKO-600x582.jpg)
Πώς είδαν Euroxx, Wood και Axia την πώληση οικοπέδων στο Ελληνικό από τη Lamda
Η συνολική λογιστική αξία των οικοπέδων στο Ελληνικό ανέρχεται σε 27 εκατ. ευρώ ή 531 ευρώ/τ.μ. (συμπεριλαμβανομένου του κόστους υποδομής)
![Eldorado Gold: Αλμα στα καθαρά κέρδη το β΄τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Σκουριές-600x400.jpg)
Αλμα στα καθαρά κέρδη της Eldorado Gold το β΄τρίμηνο
Αναλυτικά τα στοιχεία για τις Σκουριές και την Ολυμπιάδα - Τα οικονομικά αποτελέσματα και η εξέλιξη των έργων
![Ελληνική οικονομία: Πώς «βλέπουν» οι τραπεζίτες τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/ot_bankers4-600x352.png)
Πώς «βαθμολογούν» την ελληνική οικονομία οι CEOs των τραπεζών
Η διανομή μερισμάτων σε Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank αποτελούν καλούς οιωνούς για τους τραπεζίτες και την ελληνική οικονομία
![Καζίνο Λουτρακίου: Τι σχεδιάζει o όμιλος Comer μετά το «πράσινο» στο σχέδιο εξυγίανσης – Ποιες επενδύσεις έρχονται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-53-1-600x388.jpg)
Νέες εξαγορές καζίνο σχεδιάζει ο όμιλος Comer – Το πλάνο για το Λουτράκι
Πώς θα αναβαθμίσει το καζίνο Λουτρακίου ο ιρλανδικός όμιλος – Ποιες εξαγορές μπαίνουν στο στόχαστρο
![Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 – Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/Nestle1-600x400.jpg)
Nestle Ελλάς: Στα 409 εκατ. ανήλθαν τα έσοδα το 2023 - Προσφυγές για φορολογικά πρόστιμα
Τι έδειξαν τα στοιχεία της Nestle Ελλάς, θυγατρικής του ελβετικού πολυεθνικού κολοσσού για την οικονομική χρήση του 2023
![Τράπεζες: Εμφανή σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης για δάνεια το β΄ τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/daneia5-7-600x402.jpg)
Ανακάμπτουν τα δάνεια – Το στοίχημα για τις τράπεζες
Τι δείχνουν τα στοιχεία από τις τράπεζες για τα δάνεια σε επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα