Το 2024 συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν, αναφέρει η NielsenIQ με βάση τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρόσφατη εκδήλωση της NielsenIQ για τα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου των τροφίμων με επίκεντρο τα Advanced Analytics, σκιαγραφήθηκε η νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές, καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες, αλλά και οι επιθυμίες τους, όταν πραγματοποιούν τα αγοραστικά τους ταξίδια.
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα αγοραστή στα σούπερ μάρκετ – Ποια προϊόντα αγοράζει πιο συχνά
Το 53% των ερωτηθέντων μας δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%).
Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.
Πρόκληση για τις μάρκες
Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται για τις μάρκες μια σημαντική πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν όσον αφορά στον χώρο πάνω στο ράφι που μπορούν να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν, στην σωστή τιμή, στην οποία θα πρέπει να τοποθετήσουν στην αγορά, στους κατάλληλους προωθητικούς μηχανισμούς, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν την αγοραστική πράξη, καθώς και στην συνολική στρατηγική, που θα χαράξουν προκειμένου να παραμείνουν σχετικές με τα νέα ζητούμενα του Έλληνα καταναλωτή.
Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.
Όλα τα παραπάνω ευρήματα καθιστούν σαφές ότι για να παραμείνει μια μάρκα σχετική με τις ανάγκες του αγοραστή/καταναλωτή πρέπει να σχεδιάσει κατάλληλα την go to market στρατηγική της σε όλους τους διαφορετικούς πυλώνες της διαδικασίας του Category Management. Και φυσικά, καθώς ο καταναλωτής είναι omni, πρέπει οι μάρκες να βρίσκονται παντού, όπου βρίσκεται και αυτός, με διαφορετικές ωστόσο επιλογές κάθε φορά, καθώς σίγουρα “one size doesn’t fit all”!
Latest News
Στον Παπαλέκα πουλήθηκε για 7,7 εκατ. ευρώ το Αθηνών Αρένα
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Με διπλό bypass ξεκινά η επιστροφή πρώην κόκκινων δανείων στις τράπεζες
Σε βάθος 3 – 5 ετών θα μπορούσαν να επιστρέψουν στο τραπεζικό σύστημα χορηγήσεις συνολικού ύψους έως και 15 δισ. ευρώ.
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Cenergy Holdings: Η Σωληνουργεία Κορίνθου αναλαμβάνει σημαντικά έργα στη Βόρεια Θάλασσα.
Τα έργα, Bestla στη Νορβηγία και Bittern στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνουν περαιτέρω την ισχυρή γεωγραφική παρουσία της εταιρείας
Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ
Συνάντηση της προέδρου του ΣΒΕ με τον Επιτρόπο Απόστολο Τζιτζικώστα
Συζητήθηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεταφορικών υποδομών στην Ελλάδα, με την πρόεδρο του ΣΒΕ να επισημαίνει ειδικά την υστέρηση στην περιφέρεια
Νέος ρόλος για την Unilever Ελλάδος: Αναλαμβάνει την ευθύνη 14 αγορών
Τη θέση Γενικού Διευθυντή στο νέο Business Unit, με ευθύνη για 14 αγορές, θα αναλάβει ο Γιώργος Τζαβάρας
Χατζηδάκης: Μειώνονται οι τραπεζικές προμήθειες - Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις
Από το 2025 οι τραπεζικές προμήθειες θα είναι αρκετά χαμηλότερες, με τις παρεμβάσεις που δρομολογεί κυβέρνηση, λέει ο Χατζηδάκης