«Τα τελευταία χρόνια, ο κατασκευαστικός κλάδος, μετά από μια δεκαετία χαμηλού επιπέδου δραστηριότητας και απο-επένδυσης, παρουσιάζει ισχυρή δυναμική και θετικές προοπτικές», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη 2η Διεθνή Έκθεση ERGO.TEC / Μηχανήματα Έργων.
Ο κ. Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, επεσήμανε: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζουμε, ενεργά, τον κατασκευαστικό κλάδο, μέσα από την υλοποίηση μεγάλων, αλλά και μικρότερων έργων υποδομής. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργούμε θέσεις εργασίας, προωθούμε την καινοτομία, αυξάνουμε τη ζήτηση για κατασκευή, εισαγωγή και αντιπροσώπευση εξειδικευμένων μηχανημάτων έργων και ειδών εξοπλισμού εργοταξίων, με λίγα λόγια, συμβάλλουμε στην οικονομική ευημερία».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή και χαρά, τόσο ως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών όσο και ως Μηχανικός, που παρευρίσκομαι στη 2η Διεθνή Έκθεση ERGO.TEC / Μηχανήματα Έργων, που διοργανώνει η Τεχνοεκδοτική / Τ-Press.
Έκθεση που αναδεικνύει τις πιο πρόσφατες καινοτομίες και τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των κατασκευών και των υποδομών.
Τομέας με σημαντική δυναμική στην Ελλάδα, που μετά από μια δεκαετία χαμηλού επιπέδου δραστηριότητας και απο-επένδυσης, παρουσιάζει – τα τελευταία χρόνια – ισχυρή δυναμική και θετικές προοπτικές.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η αξία παραγωγής των κατασκευαστικών έργων υποδομών και κατοικιών θα ακολουθήσει ισχυρή ανοδική πορεία την περίοδο 2024-2026, ξεπερνώντας τα 18 δισ. ευρώ το 2025, από 10,3 δισ. ευρώ το 2022.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στηρίζουμε, ενεργά, τον κατασκευαστικό κλάδο, μέσα από την υλοποίηση μεγάλων, αλλά και μικρότερων έργων υποδομής.
Με αυτό τον τρόπο, ενισχύουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργούμε θέσεις εργασίας, προωθούμε την καινοτομία, αυξάνουμε τη ζήτηση για κατασκευή, εισαγωγή και αντιπροσώπευση εξειδικευμένων μηχανημάτων έργων και ειδών εξοπλισμού εργοταξίων, με λίγα λόγια, συμβάλλουμε στην οικονομική ευημερία.
Απόδειξη αυτού, είναι τα πολλά μεγάλα και μικρά έργα που εκτελούνται σε όλη την Ελληνική επικράτεια.
Ενδεικτικά, μεγάλα έργα που σήμερα υλοποιούνται, είναι:
· το Μετρό Θεσσαλονίκης,
· η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας,
· οι αυτοκινητόδρομοι Πάτρα – Πύργος και Ε65,
· ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης,
· ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα,
· ενώ δρομολογούνται ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά και τα έργα ύδρευσης στους νομούς Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και το φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο.
Υλοποιούμε, όμως, ταυτόχρονα και πιο μικρά έργα, ενισχύοντας την περιφερειακή ανάπτυξη και τονώνοντας τις τοπικές οικονομίες.
Συγκεκριμένα:
· Υλοποιούμε την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
· Κατασκευάζουμε ή και ανακαινίζουμε τα Δικαστικά Μέγαρα σε Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Κω, Λαμία, Βόλο, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Τρίπολη και Καβάλα.
· Δρομολογούμε νέα Αστυνομικά Μέγαρα σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη.
· Θεμελιώνουμε, την επόμενη εβδομάδα, το 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου, στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας.
· Εγκαινιάσαμε, χθες, τη νέα οδική γέφυρα του Ευήνου στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας.
· Δρομολογήσαμε την αποκατάσταση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο.
· Εγκαινιάσαμε σχολικές εγκαταστάσεις στη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Νέα Μάκρη, τη Λυκόβρυση και το Περιστέρι.
· Δώσαμε σε χρήση το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες.
· Θεμελιώσαμε το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους.
· Ανακατασκευάσαμε τη Γέφυρα των Φύλλων στην Εύβοια.
· Παραδώσαμε την πεζογέφυρα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου.
· Παραδώσαμε τον οδικό άξονα Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο.
· Δρομολογήσαμε την ανακατασκευή του ελικοδρομίου στη Σαμοθράκη.
· Προωθήσαμε τη βελτίωση του Λιμένα Αλιευτικών Σκαφών στο Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με ρεαλιστικό σχέδιο και μεθοδικότητα, δημιουργούμε υποδομές που διευρύνουν την παραγωγική βάση της χώρας, προωθούν συνθήκες βιώσιμης ανάπτυξης, τονώνουν την οικονομική δραστηριότητα, προάγουν την κοινωνική συνοχή και εγγυώνται την περιβαλλοντική προστασία. Υποδομές που διαμορφώνουν μία πιο ισχυρή και ανθεκτική Ελλάδα.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου