Μία νέα παραγγελία εννέα επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων εξετάζει ο Ιταλικός Όμιλος Grimaldi συνολικής αξίας άνω του 1 δις. ευρώ σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου Emanuele Grimaldi.

Ο Ιταλικός όμιλος που έχει επενδύσει στη χώρα μας περί τα 700 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 500 εκατ. ευρώ περίπου στις Μινωικές Γραμμές και165 εκατ. ευρώ στην αγορά δυο λιμανιών (Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου Κρήτης) ανακοίνωσε στο FERRY SHIPPING NEWS ότι ο όμιλος Grimaldi επεξεργάζεται μια σημαντική παραγγελία για εννέα πλοία RoPax (επιβατηγά-οχηματαγωγά) αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.

Στα «χέρια» Grimaldi και Μινωικών Γραμμών το λιμάνι Ηρακλείου – «Έπεσαν» οι υπογραφές

Τα πλοία

Η ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Νάπολη εξακολουθεί να οριστικοποιεί τις λεπτομέρειες σχετικά με το είδος της πρόωσης που θα επιλέξει για τα πλοία. Ο όμιλος Grimaldi θέλει να εξασφαλίσει «τις καλύτερες δυνατές λύσεις όσον αφορά την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, μειώνοντας την κατανάλωση και χρησιμοποιώντας ενδεχομένως τα παραδοσιακά καύσιμα καυσίμων καθώς και μεθανόλη και βιοκαύσιμα».

Η παραγγελία των εννέα πλοίων θα κατανεμηθεί στις εταιρείες του Ομίλου ως εξής: Τρία πλοία για την Finnlines, δύο επιπλέον για την Minoan Lines και τα υπόλοιπα τρία για την Grimaldi Euromed, με χωρητικότητα 3.000 επιβατών και 3.000 lane meters.

Το τίμημα για τη νέα αυτή σειρά πλοίων θα είναι περίπου 150 εκατ. ευρώ το καθένα, ενώ ο διαγωνισμός για τα ναυπηγεία αναμένεται να προκηρυχθεί το ερχόμενο καλοκαίρι και η υπογραφή θα γίνει το ερχόμενο φθινόπωρο.

Το σχέδιο για την κατασκευή έως και εννέα ropax δουλεύεται από κοινού με τον Δανό σχεδιαστή σκαφών Knud E Hansen. Βρισκόμαστε τώρα στη διαδικασία μελέτης και καθορισμού των πλοίων, είπε ο Emanuele Grimaldi.

Συνολικά ο Όμιλος Grimaldi μέχρι τώρα έχει ένα βιβλίο παραγγελιών που ήδη ανέρχεται σε 2,5 δισ. δολάρια. Η ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει συμβληθεί με ναυπηγεία για 25 πλοία που θα παραδοθούν μεταξύ 2023 και 2027.

«Αν σταματήσεις θα πέσεις»

Ένα μεγάλο μέρος αφορά πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, τομέας που είναι η κύρια δραστηριότητα του Ομίλου. Ο Emanuele Grimaldi εμφανίζεται αισιόδοξος για τον συγκεκριμένο κλάδο παρά το γεγονός ότι το συνολικό βιβλίο παραγγελιών φτάνει τα 200 πλοία. Ο Emanuele Gimaldi είναι αισιόδοξος ότι ο όμιλός του θα αντέξει τον αντίκτυπο των νεότευκτων πλοίων που θα μπουν σε λειτουργία, καθώς διαθέτει ορισμένα πλοία που θα μπορούσαν να διαλυθούν.

Εάν η αγορά πέσει, έχουμε ήδη τουλάχιστον 10 πλοία έτοιμα για διάλυση. Αν η αγορά είναι τόσο καλή, θα συνεχίσουν να εργάζονται, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του σε ιταλική ιστοσελίδα.
O ίδιος πιστεύει ότι η ναυτιλία είναι σαν το ποδήλατο. Αν σταματήσεις θα πέσεις. Στην Ιταλία λένε: “Όποιος σταματάει, χάνεται”, δήλωσε ο Grimaldi και πρόσθεσε αυτό είναι αλήθεια γιατί το πλοίο θα καταστεί απαρχαιωμένο.

Αν δεν αναπτυχθείτε γρήγορα σε αυτή την περίοδο της πολύ γρήγορης απεξάρτησης από τον άνθρακα και της ανάπτυξης, αν δεν κάνετε κάτι (σ.σ. σκάφος) που καταναλώνει λιγότερο, που είναι έτοιμο για το μέλλον, που είναι πιο αποδοτικό, θα είστε χαμένοι, συμπληρώνει.

Τα σχέδια για τα ελληνικά λιμάνια

Μιλώντας για τα ελληνικά λιμάνια και ειδικά για το λιμάνι του Ηρακλείου δήλωσε μεταξύ άλλων ότι στο αναπτυξιακό σχέδιο περιλαμβάνονται επενδύσεις στον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, η κατασκευή ξενοδοχείου, επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά και στην αιολική ενέργεια.

Σε ότι αφορά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας πρόσφατα ο όμιλος δρομολόγησε ένα ακόμη πλοίο από τα τέλη Φεβρουαρίου το Europalink στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντεζι.. Η δρομολόγηση αυτή συνιστά μια πλέον απαραίτητη γέφυρα για μια πραγματικά αποτελεσματική και βιώσιμη μεταφορά μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας από κάθε άποψη, από την οικονομική έως την περιβαλλοντική, δήλωσε ο Emanuele Grimaldi, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi. Εντάσσεται, στην ευρύτερη στρατηγική μας για επενδύσεις στην Ελλάδα, η οποία, μεταξύ άλλων ορόσημων, μας οδήγησε πέρυσι στην απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Συνολικά, η παρουσία μας θα διευκολύνει την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του ελληνικού λιμανιού μέσω της βελτίωσης των υπηρεσιών του και της ανάπτυξης ολοένα και μεγαλύτερων και πιο σύγχρονων πλοίων στις γραμμές που το συνδέουν με την Ιταλία”, κατέληξε ο Emanuele Grimaldi.

Για τα οικονομικά του ομίλου, είπε, ότι το 2023 ήταν μια εξαιρετική χρονιά, η καλύτερη όλων των εποχών, η οποία έρχεται μετά από τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια συνεχούς ανάπτυξης. Έχουμε ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ σε τζίρο, με EBITDA 1,8 δισ. ευρώ, συμπλήρωσε.

Προσωπικές επενδύσεις

Ο Emanuele Grimaldi, απέκτησε πρόσφατα σημαντικό μετοχικό μερίδιο στην νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Hoegh Autoliners, με πλοία μεταφοράς οχημάτων. Ο Grimaldi αγόρασε 9,78 εκατ. μετοχές, ή 5,12% της εισηγμένης στο χρηματιστήριο του Οσλο εταιρείας και κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μετοχών μετά την οικογένεια Hoegh, η οποία κατέχει 79,3 εκατ. μετοχές. Η κίνηση αυτή του Ναπολιτάνου επιχειρηματία έγινε γνωστή λίγες ημέρες μετά την πρόταση του επίσης Ιταλού Τζιανλουίτζι Απόντε να εξαγοράσει την επίσης εισηγμένη στο Όσλο, Νορβηγική Gram Car Carriers έναντι 700 εκατ. δολ και να την εντάξει στο portfolio της MSC.

Ο Emanuele Grimaldi δήλωσε ότι η επένδυσή του στην Hoegh Autoliners είναι μία από μια σειρά κερδοφόρων συμμετοχών σε νορβηγικές εισηγμένες εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων – και όχι ο προάγγελος μιας προσφοράς εξαγοράς. Μιλώντας μετά την αποκάλυψη ότι η επένδυσή του στην Hoegh Autoliners είχε υπερβεί το όριο του 5%, ο Grimaldi δήλωσε ότι είχε παρόμοιο μέγεθος μετοχών τόσο στην Wallenius Wilhelmsen όσο και στην Gram Car Carriers.

Ο κορυφαίος ιταλός εφοπλιστής δήλωσε ότι τα πήγε καλά με τις συμμετοχές του σε καθεμία από τις τρεις εισηγμένες εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων του Όσλο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης