![Ναυτιλία: Στα ύψη οι ναύλοι καθώς οι επιχειρήσεις αναμένουν περισσότερες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/galaxy.jpg)
Εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, με τα κόστη για τη διεθνή ναυτιλία να έχουν εκτιναχθεί στα ύψη καθώς οι εταιρείες προετοιμάζονται ήδη από τώρα για να αρχίσουν τις αποστολές αγαθών για την εορταστική περίοδο .
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Xeneta, που παραθέτουν οι Financial Times, το μέσο κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Βόρειας Ευρώπης σε σύντομο χρονικό διάστημα, το νούμερο που είναι πιο ευαίσθητο στις τιμές της αγοράς, έφτασε τα 4.343 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, περίπου τρεις φορές υψηλότερο από την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει το ανώτατο όριο που παρατηρήθηκε αμέσως μετά την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι, ωστόσο το ανησυχητικό είναι ότι έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν κατά τη διάρκεια μιας συνήθως ήσυχης περιόδου για τη ναυτιλία τους ανοιξιάτικους μήνες.
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα – Ο ρόλος των Χούθι
Συνήθως η περίοδος αιχμής εμφανίζεται μεταξύ τέλους καλοκαιριού και φθινοπώρου, όταν οι λιανοπωλητές αρχίζουν να εισάγουν αγαθά για τις εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής Νοεμβρίου και την περίοδο αγορών των Χριστουγέννων.
«Η περίοδος αιχμής έχει έρθει νωρίτερα», δήλωσε ο Michael Aldwell, επικεφαλής θαλάσσιας εφοδιαστικής στην Kuehne + Nagel, μία από τις μεγάλες εταιρείες μεταφορών εμπορευμάτων που διαχειρίζεται αγαθά και καθορίζει την τιμή της αποστολής για τους λιανοπωλητές.
Πολλές αιτίες
Παράγοντες τις αγοράς αναφέρουν ότι η αναζωπύρωση του κόστους αποστολής είχε πολλαπλές αιτίες. Υπογραμμίζουν ωστόσο, ότι αυτές συνδέονταν σε μεγάλο βαθμό με τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι επιθέσεις έχουν περιορίσει σημαντικά την παγκόσμια προσφορά ναυτιλιακού χώρου και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι πλοιοκτήτες που ταξιδεύουν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης αναγκάζονται να ακολουθήσουν μια μακρύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική.
Λιανοπωλητές που εισάγουν συνήθως χριστουγεννιάτικα αγαθά, αναφέρουν ότι λόγω του πολέμου στη Γάζα, οι πλοιοκτήτες προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο οι επιθέσεις να διαταράξουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού κατά τους φθινοπωρινούς μήνες.
Ο Aldwell είπε ότι ορισμένοι πελάτες της Kuehne + Nagel είχαν προκρατήσει αποστολές για την εορταστική περίοδο αγορών ήδη από τον Απρίλιο, την ώρα που άλλοι προμηθεύονταν καλοκαιρινά είδη, όπως έπιπλα εξωτερικού χώρου και μπάρμπεκιου.
Πρόσθεσε ότι η ζήτηση είχε επίσης ενισχυθεί από πελάτες που προηγουμένως μείωσαν τα αποθέματα εν αναμονή της χαμηλής καταναλωτικής ζήτησης φέτος. Καθώς η ζήτηση των καταναλωτών δεν είναι πλέον τόσο συμπιεσμένη όσο περίμεναν ορισμένες επιχειρήσεις, «πληρώνουν πολύ γρήγορα υψηλότερες τιμές για να αποκτήσουν πρόσβαση στην [περιορισμένη ναυτιλιακή] ικανότητα».
Το μάθημα της πανδημίας
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, που παρέχει δεδομένα στους εμπόρους, είπε ότι οι εισαγωγείς είχαν μάθει με τον δύσκολο τρόπο κατά τη διάρκεια της πανδημίας ότι ο καλύτερος τρόπος για να χτίσουν ανθεκτικότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού τους ήταν «να εφοδιαστούν όσο πιο γρήγορα μπορείτε».
Υπογράμμισε επίσης, ότι οι επιχειρήσεις είπαν στη Xeneta ότι ορισμένοι αποφάσισαν να «φέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά, αν [μπορούν] τώρα, επειδή [μπορεί] να μην έχουν χωρητικότητα την παραδοσιακή περίοδο αιχμής».
«Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στην αναστάτωση που προέκυψε με τις επιθέσεις των Χούθι», πρόσθεσε. «Κανείς δεν είναι πραγματικά σίγουρος για το πότε θα σταματήσουν».
Αντιμετωπίζοντας μια αδύναμη παγκόσμια οικονομία και την υπερπροσφορά πλοίων πέρυσι, «οι κύριες ναυτιλιακές εταιρείες υποδήλωναν [ότι οι οικονομικές τους προοπτικές] θα ήταν πραγματικά πολύ ήπιες» πριν ξεκινήσουν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ο Marco Forgione, διευθυντής γενικός του Ινστιτούτου Εξαγωγών & Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανούς εμπόρους.
Τώρα, η αναταραχή αναμένεται να συνεχιστεί αργότερα μέσα στο έτος, υποστήριξε.
Ακόμη και μετά την επίλυση της διαταραχής της Ερυθράς Θάλασσας, «οι αλυσίδες εφοδιασμού θα είναι διαφορετικές στο μέλλον», καθώς η παγκοσμιοποίηση απειλείται από επαναλαμβανόμενη γεωπολιτική αστάθεια, πρόσθεσε ο Forgione. «Θα δούμε τη διαχείριση αποθεμάτων πολύ περισσότερο στην πρώτη γραμμή», είπε.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση