![Ναυτιλία: Στα ύψη οι ναύλοι καθώς οι επιχειρήσεις αναμένουν περισσότερες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/galaxy.jpg)
Εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, με τα κόστη για τη διεθνή ναυτιλία να έχουν εκτιναχθεί στα ύψη καθώς οι εταιρείες προετοιμάζονται ήδη από τώρα για να αρχίσουν τις αποστολές αγαθών για την εορταστική περίοδο .
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Xeneta, που παραθέτουν οι Financial Times, το μέσο κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών μεταξύ της Άπω Ανατολής και της Βόρειας Ευρώπης σε σύντομο χρονικό διάστημα, το νούμερο που είναι πιο ευαίσθητο στις τιμές της αγοράς, έφτασε τα 4.343 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, περίπου τρεις φορές υψηλότερο από την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ξεπεράσει το ανώτατο όριο που παρατηρήθηκε αμέσως μετά την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι, ωστόσο το ανησυχητικό είναι ότι έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν κατά τη διάρκεια μιας συνήθως ήσυχης περιόδου για τη ναυτιλία τους ανοιξιάτικους μήνες.
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα – Ο ρόλος των Χούθι
Συνήθως η περίοδος αιχμής εμφανίζεται μεταξύ τέλους καλοκαιριού και φθινοπώρου, όταν οι λιανοπωλητές αρχίζουν να εισάγουν αγαθά για τις εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής Νοεμβρίου και την περίοδο αγορών των Χριστουγέννων.
«Η περίοδος αιχμής έχει έρθει νωρίτερα», δήλωσε ο Michael Aldwell, επικεφαλής θαλάσσιας εφοδιαστικής στην Kuehne + Nagel, μία από τις μεγάλες εταιρείες μεταφορών εμπορευμάτων που διαχειρίζεται αγαθά και καθορίζει την τιμή της αποστολής για τους λιανοπωλητές.
Πολλές αιτίες
Παράγοντες τις αγοράς αναφέρουν ότι η αναζωπύρωση του κόστους αποστολής είχε πολλαπλές αιτίες. Υπογραμμίζουν ωστόσο, ότι αυτές συνδέονταν σε μεγάλο βαθμό με τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι επιθέσεις έχουν περιορίσει σημαντικά την παγκόσμια προσφορά ναυτιλιακού χώρου και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι πλοιοκτήτες που ταξιδεύουν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης αναγκάζονται να ακολουθήσουν μια μακρύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική.
Λιανοπωλητές που εισάγουν συνήθως χριστουγεννιάτικα αγαθά, αναφέρουν ότι λόγω του πολέμου στη Γάζα, οι πλοιοκτήτες προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο οι επιθέσεις να διαταράξουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού κατά τους φθινοπωρινούς μήνες.
Ο Aldwell είπε ότι ορισμένοι πελάτες της Kuehne + Nagel είχαν προκρατήσει αποστολές για την εορταστική περίοδο αγορών ήδη από τον Απρίλιο, την ώρα που άλλοι προμηθεύονταν καλοκαιρινά είδη, όπως έπιπλα εξωτερικού χώρου και μπάρμπεκιου.
Πρόσθεσε ότι η ζήτηση είχε επίσης ενισχυθεί από πελάτες που προηγουμένως μείωσαν τα αποθέματα εν αναμονή της χαμηλής καταναλωτικής ζήτησης φέτος. Καθώς η ζήτηση των καταναλωτών δεν είναι πλέον τόσο συμπιεσμένη όσο περίμεναν ορισμένες επιχειρήσεις, «πληρώνουν πολύ γρήγορα υψηλότερες τιμές για να αποκτήσουν πρόσβαση στην [περιορισμένη ναυτιλιακή] ικανότητα».
Το μάθημα της πανδημίας
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, που παρέχει δεδομένα στους εμπόρους, είπε ότι οι εισαγωγείς είχαν μάθει με τον δύσκολο τρόπο κατά τη διάρκεια της πανδημίας ότι ο καλύτερος τρόπος για να χτίσουν ανθεκτικότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού τους ήταν «να εφοδιαστούν όσο πιο γρήγορα μπορείτε».
Υπογράμμισε επίσης, ότι οι επιχειρήσεις είπαν στη Xeneta ότι ορισμένοι αποφάσισαν να «φέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά, αν [μπορούν] τώρα, επειδή [μπορεί] να μην έχουν χωρητικότητα την παραδοσιακή περίοδο αιχμής».
«Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στην αναστάτωση που προέκυψε με τις επιθέσεις των Χούθι», πρόσθεσε. «Κανείς δεν είναι πραγματικά σίγουρος για το πότε θα σταματήσουν».
Αντιμετωπίζοντας μια αδύναμη παγκόσμια οικονομία και την υπερπροσφορά πλοίων πέρυσι, «οι κύριες ναυτιλιακές εταιρείες υποδήλωναν [ότι οι οικονομικές τους προοπτικές] θα ήταν πραγματικά πολύ ήπιες» πριν ξεκινήσουν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε ο Marco Forgione, διευθυντής γενικός του Ινστιτούτου Εξαγωγών & Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανούς εμπόρους.
Τώρα, η αναταραχή αναμένεται να συνεχιστεί αργότερα μέσα στο έτος, υποστήριξε.
Ακόμη και μετά την επίλυση της διαταραχής της Ερυθράς Θάλασσας, «οι αλυσίδες εφοδιασμού θα είναι διαφορετικές στο μέλλον», καθώς η παγκοσμιοποίηση απειλείται από επαναλαμβανόμενη γεωπολιτική αστάθεια, πρόσθεσε ο Forgione. «Θα δούμε τη διαχείριση αποθεμάτων πολύ περισσότερο στην πρώτη γραμμή», είπε.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ακτοπλοϊκά: Απαγορευτικές για πολλούς οι διακοπές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
«Ζεματάνε» οι τιμές των ακτοπλοϊκών - Μέχρι και 40% πάνω
Το ταξίδι με πλοίο μοιάζει για πολλούς όνειρο… θερινής νυκτός
![Κρουαζιέρα: Οι «κόφτες» Μητσοτάκη, το σενάριο για κεφαλικό φόρο και τα μέτρα των εταιρειών σε Σαντορίνη και Μύκονο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/krouaziera-768x461-1-600x360.jpg)
Οι «κόφτες» στα κρουαζιερόπλοια και το σενάριο του κεφαλικού φόρου
Τι λένε οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την αναγγελία Μητσοτάκη για περιορισμούς στον ελλιμενισμό πλοίων
![Ερυθρά Θάλασσα: Εγκαταλείφθηκε και πλέει ακυβέρνητο ελληνόκτητο πλοίο – Ένας αγνοούμενος ναυτικός](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/houthi-600x445.jpg)
Εγκαταλείφθηκε και πλέει ακυβέρνητο ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Το ελληνόκτητο πλοίο που χτύπησαν οι Χούθι στις 12 Ιουνίου, εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του με ασφάλεια, πλην ενός αγνοούμενου ναυτικού. Εντείνουν τις επιθέσεις τους εναντίον πλοίων οι Χούθι.
![Αγοραπωλησίες πλοίων: Μεγάλη κινητικότητα στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου, στασιμότητα στα δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_tanker_ploio2-768x450-1-600x352.png)
Μεγάλη κινητικότητα στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου - Στασιμότητα στα τάνκερ
Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς blukers είναι ιδιαίτερα δυναμική
![Ποσειδώνια 2024: Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thumbnail_Posidonia2024_Photo-1-600x400.jpg)
Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών τα φετινά Ποσειδώνια
Έφτασαν τους 2038 οι εκθέτες και τους 32.527 επισκέπτες από 130 χώρες
![Πλοία: Η μεγάλη ζήτηση για LNG carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/lng-carrier-main-600x422.jpg)
Απογειώνεται ο τομέας του LNG - Ποια πλοία εκτοξεύουν τη ζήτηση
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων έχει υπερδιπλασιαστεί και αφορά τον τομέα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας
![Ιταλία: Κατασχέθηκε κρουαζιερόπλοιο από τις αρχές του Μπρίντιζι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/port-brindisi-ferry-600x319.jpg)
Κατασχέθηκε κρουαζιερόπλοιο στο Μπρίντιζι από τις ιταλικές αρχές
Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται τις ιταλικές αρχές, υπήρξαν καταγγελίες για τις υγειονομικές συνθήκες
![Eρυθρά Θάλασσα: Επίθεση των Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο – Δεν έχει Έλληνες ναυτικούς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/tutor-600x359.jpg)
Επίθεση των Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο – Δεν έχει Έλληνες ναυτικούς
Έχει χαθεί η επικοινωνία ενώ δεν μπορεί να κάνει ελιγμούς καθώς χτυπήθηκε τουλάχιστον δύο φορές στο μηχανοστάσιο
![Μελίνα Τραυλού: Ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ το μηνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/UGS_1-1-450x600.jpg)
Μελίνα Τραυλού: Ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ το μήνα
«Η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης»
![Λιμενικό: Υπογράφηκε η σύμβαση για την προμήθεια 11 σκαφών που θα φέρουν υγειονομικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/cover-1-600x399.jpg)
Στο Λιμενικό 11 σκάφη που θα φέρουν υγειονομικό εξοπλισμό
Η ενσωμάτωση αυτού του εξοπλισμού παίζει καθοριστικό ρόλο στο να σωθούν ζωές