Οι παγκόσμιες πωλήσεις και η παραγωγή της Toyota Motor τον Απρίλιο υποχώρησαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, λόγω του έντονου «πολέμου» τιμών στην Κίνα και μια παράλληλη πτώση στην Ιαπωνία μετά τη διακοπή της παραγωγής ορισμένων μοντέλων και το fallout από το σκάνδαλο της Daihatsu.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,5% τον Απρίλιο, καθώς η πτώση κατά 27% στην Κίνα -τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο- και η πτώση κατά 14% στην Ιαπωνία αντιστάθμισαν τη διψήφια αύξηση στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Η Toyota δήλωσε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα μειώθηκαν ακόμη και όταν πραγματοποίησε προωθητικές εκδηλώσεις σε καταστήματα σε όλη τη χώρα.

Σχεδόν το 40% των οχημάτων που πούλησε η Toyota τον Απρίλιο ήταν βενζινοηλεκτρικά υβριδικά. Μόνο το 2% ήταν ηλεκτρικά οχήματα. Τα παγκόσμια στοιχεία πωλήσεων και παραγωγής περιλαμβάνουν την πολυτελή μάρκα Lexus της Toyota. Ξεχωριστά στοιχεία για την Daihatsu έδειξαν ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της έπεσαν κατά 54% τον Απρίλιο.

Τα υβριδικά οχήματα οδηγούν την Toyota σε ρεκόρ κερδών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκλωβιστεί σε έναν σκληρό πόλεμο τιμών στην τεράστια αλλά πολυπληθή αγορά αυτοκινήτων της Κίνας. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση από τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά που πωλούνται από κινεζικές μάρκες.

Οι πωλήσεις της Toyota στην Ιαπωνία επλήγησαν από την προσωρινή διακοπή της παραγωγής του μοντέλου Prius στο εργοστάσιο Τσουτσούμι για ελέγχους ποιότητας και τη μερική διακοπή της παραγωγής σε μια γραμμή στο εργοστάσιο της Toyota Auto Body που κατασκευάζει τα μίνι βαν Noah και Voxy.

Τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, η Toyota αναγκάστηκε να σταματήσει επανειλημμένα την παραγωγή στο εργοστάσιο στην Τιχουάνα του Μεξικού, όπου κατασκευάζει το φορτηγό Tacoma, ανέφερε το Reuters αυτό το μήνα.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τον όγκο παραγωγής ανακοίνωσε πτώση 4,0% στην παγκόσμια παραγωγή, καθώς η ασθενέστερη παραγωγή σε αγορές όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ταϊλάνδη και το Μεξικό αντιστάθμισε την υψηλότερη παραγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ινδία.

Το σκάνδαλο της Daihatsu

Η Toyota ακόμα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις από το σκάνδαλο της Daihatsu, μετά από έρευνα για παραπτώματα στη μονάδα της που σχετίζονται με πειραγμένα τεστ ασφάλειας, κατά την οποία διαπιστώθηκαν ζητήματα που χρονολογούνται εδώ και δεκαετίες. Οι προβληματικοί έλεγχοι ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένοι μετά το 2014 και για ένα όχημα της Daihatsu που καταργήθηκε υπήρχαν ήδη από το 1989.

Η Daihatsu είχε παραποιήσει τις δοκιμές ασφαλείας για περίπου 88.000 μικρά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία πωλούνταν υπό το εμπορικό σήμα της Toyota, με το σκάνδαλο να αποτελεί κίνδυνο για τη φήμη της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας. Τα προβλήματα είχαν εντοπιστεί σε περίπου 64 μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένων και 22 που πωλήθηκαν με την επωνυμία Toyota.

Η Daihatsu παρήγαγε 1,1 εκατομμύρια οχήματα τους πρώτους 10 μήνες του 2023, σχεδόν το 40% αυτών σε υπερπόντιες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Toyota. Πούλησε περίπου 660.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και αντιπροσώπευε το 7% των πωλήσεων της Toyota.

Η Daihatsu σκοπεύει να επανεκκινήσει πλήρως την ανάπτυξη οχημάτων ήδη από το τέλος του τρέχοντος έτους, έχοντας πλέον έναν νέο CEO, τον Μασαχίρο Ινόουε, ο οποίος διορίστηκε από την Toyota ώστε να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα για την εταιρεία, στη θέση του απερχόμενου Σοΐτσιρο Οκουντάιρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Διεθνή |

Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες

Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.