Τα μαντάτα δεν είναι ευοίωνα για τις αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις πωλήσεις τους στην Κίνα. Ο τοπικός ανταγωνισμός έχει αρχίσει να γίνεται πιο επικίνδυνος, κάνοντας την παρουσία τους στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας ολοένα και πιο δύσκολη.
Οι κινεζικές εταιρείες λαμβάνουν γενναιόδωρες κρατικές επενδύσεις και επιδοτήσεις και καταφέρνοντας να κάνουν βήματα εμπρός έναντι του ανταγωνισμό τόσο στην τεχνολογία όσο και το λογισμικό των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν μειωθεί αρκετά από τα υψηλά των προηγούμενων ετών.
Έχασε έδαφος η Tesla στην Κίνα – Πόσο υποχώρησαν οι πωλήσεις της
Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Μάικλ Ντουν, της Dunne Insights στο CNBC, ο οποίος αναφέρει: “Δεν θέλω να ακουστώ υπερβολικά δραματικός. Απλά θέλω να είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, η Ford, η GM, η Hyundai, η Kia, η Nissan το πιθανότερο είναι ότι θα έχουν φύγει από την Κίνα. Απλά δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τους Κινέζους”. Ο Ντουν μελετά τις αγορές της Κίνας και άλλων ασιατικών χωρών εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, μια ανερχόμενη δύναμη
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμαθαν πολλά από τις ξένες, καθώς υποχρεώθηκαν βάσει νόμου να συνεργαστούν μαζί τους προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στην περιοχή. Στη συνέχεια, οι επιτυχημένες αυτές κινεζικές εταιρείες αγόρασαν ξένες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των βρετανικών MG και Lotus και της σουηδικής Volvo. Εταιρείες με έδρα την Κίνα Κίνα όπως η BYD της BYD, στην οποία κατέχει μερίδιο η Berkshire Hathaway, είδαν επίσης μια έξαρση εξωτερικών επενδύσεων.
Η κινεζική αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία. Η έννοια του αυτοκινήτου ως υπολογιστή ή smartphone αποτελεί μια κινεζική πραγματικότητα. Στους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία περιλαμβάνονται οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Xiaomi και Huawei.
Ο Μπιλ Ρούσο, ένα πρώην στέλεχος της αμερικανικής Chrysler που διευθύνει την Automobility μια εταιρεία συμβούλων στη Σαγκάη, καλεί τις ξένες εταιρείες να μην εγκαταλείψουν την Κίνα, παρά την υποχώρηση των πωλήσεων. «Αν δεν είσαι ανταγωνιστικός στην Κίνα, τότε τι θα κάνεις όταν η Κίνα σου χτυπήσει την πόρτα;”, δήλωσε ο Ρούσο. “Πώς μπορείς να τους ανταγωνιστείς όταν δεν έχεις καν προσπαθήσει;”, πρόσθεσε.
Οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας αύξησαν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξάγονται από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο παρέμεινε ισχυρός. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι τοπικές μάρκες αυτοκινήτων εξήγαγαν 470.000 οχήματα στο εξωτερικό, ένας αριθμός αυξημένος κατά 40% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων, 1,32 εκατομμύρια οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές μάρκες συνέβαλαν στο 35,6% των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Μειώνονται τα μερίδια αγοράς μεγάλων παικτών
Tesla
Το μερίδιο αγοράς της Tesla στην Κίνα μειώθηκε κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι σε 4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την China Passenger Car Association. Ο όγκος πωλήσεων του κατασκευαστή EV στην Κίνα τον Απρίλιο μειώθηκε 21% σε ετήσια βάση στις 31.421 μονάδες, σε σύγκριση με αύξηση 28% στις συνολικές πωλήσεις EV της χώρας.
General Motors
Οι πωλήσεις της GM στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών που διατηρεί στη χώρα, έχουν μειωθεί από το υψηλό επίπεδο των 4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2017 σε 2,1 εκατομμύρια το 2023. Πρόκειται για το χαμηλότερο νούμερο πωλήσεων στις ΗΠΑ, οι οποίες ανήλθαν σε 2,59 εκατομμύρια για πρώτη φορά από το 2009.
Nissan και Honda
H Nissan σημειώνει αύξηση πωλήσεων μόλις 0,8%, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 24% το περασμένο οικονομικό έτος σε λίγο κάτω από τις 800.000. Οι ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως η Nissan και η Honda Motor, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα από τις ραγδαία αναπτυσσόμενες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν καταφέρει να προσελκύσουν οδηγούς με μια σειρά από φθηνά ηλεκτρικά οχήματα με λογισμικό.
Toyota
Η Τoyota δυσκολεύεται να ακολουθήσει το ρυθμό με τον οποίο ένας αυξανόμενος αριθμός κατασκευαστών από την Κίνα κυκλοφορεί αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που λειτουργούν μόνο με μπαταρία αποτέλεσαν μόλις το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota κατά το έτος που μόλις έληξε, ή περίπου 116.500 οχήματα, πολύ κάτω από τον προαναγγελθέντα στόχο των 202.000 οχημάτων. Κατά το τρέχον οικονομικό έτος αναμένει να πουλήσει 171.000 ηλεκτρικά οχήματα.
Latest News
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια