Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ αναμένονται τα επόμενα χρόνια στα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Τόσο από το ΤΑΙΠΕΔ στα λιμάνια που παραμένουν στην «ομπρέλα» δικαιοδοσίας του όσο και από τους ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι απέκτησαν τον έλεγχό τους στο πλαίσιο ιδιωτικοποίησής τους.
«Ναυμαχία» επενδυτών στο λιμάνι Λαυρίου – Το who is who των 8 διεκδικητών
Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές αναμένεται να κλείσουν δυο εκκρεμότητες: η κύρωση από τη Βουλή της συμφωνίας μεταβίβασης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗΓ) και η σύμβαση παραχώρησης του εμπορικού λιμανιού «Φίλιππος Β’» της Καβάλας στην κοινοπραξία International Port Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία πώλησης του 50% συν μια μετοχή του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ενώ το ΤΑΙΠΕΔ προετοιμάζει την αξιοποίηση του λιμένα της Ραφήνας. Το Ταμείο αναμένει και τις δικαστικές εξελίξεις στο λιμάνι του Βόλου. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΘ ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ.
Σημαντικές επενδύσεις δρομολογούνται στα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Στον Πειραιά, ο ΟΛΠ προχωρά στην κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας, προϋπολογισμού ύψους 130 εκατ. ευρώ ενώ στη Θεσσαλονίκη ο ΟΛΘ περιμένει την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που θα δώσει το «πράσινο φως» για την έναρξη της επένδυσης ύψους 130 εκατ. ευρώ, στην προβλήτα 6.
Λιμάνια Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας: Για το Ηράκλειο ο όμιλος Grimaldi έχει σχεδιάσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, όπως δήλωσε πρόσφατα σε ιταλική ιστοσελίδα ο ίδιος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Emanuele Grimaldi. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, ένα μεγάλο ξενοδοχείο, ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων και αξιοποίηση της αιολική ενέργειας. Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο έχει περάσει ήδη στον έλεγχο του Ιταλικού Ομίλου έναντι 85 εκατ. ευρώ, σχεδιάζονται επενδύσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Εμπορικό Λιμάνι Καβάλας: Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές θα κυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση υπό-παραχώρησης για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β», από την κοινοπραξία International Port Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι 33,9 εκατ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή θα σημάνει και την αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 36 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να υλοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους σε επίπεδο πενταετίας.
Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας: Επίκειται η ολοκλήρωση και έγκριση του Master Plan και στη συνέχεια θα υπάρξουν αποφάσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση του λιμανιού. Καθοριστικής σημασίας έργο για την περαιτέρω ανάπτυξη και αξιοποίηση του λιμανιού είναι η σύνδεση του, με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης: Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παραμένει υπό κρατικό έλεγχο λόγω της γεωστρατηγικής του σημασίας και οι προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ είναι η έναρξη και ολοκλήρωση του έργου οδικής σύνδεσης του νέου εμπορικού προβλήτα με τη νέα Περιφερειακή Οδό. Υπεγράφη μάλιστα πρόσφατα σχετική σύμβαση. Το ΤΑΙΠΕΔ εστιάζει και στην υλοποίηση του Business Plan που εκπονήθηκε με την συνεργασία του ομίλου Steer, και μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την υλοποίηση επενδύσεων συνολικού ύψους 91,7 εκατ. ευρώ, για την προμήθεια εξοπλισμού για φορτοεκφορτώσεις, σιτηρά και καλλιέργειες αλλά και επενδύσεις για τη συνολική αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, προκειμένου το λιμάνι να προσελκύσει ναυτιλιακή κίνηση από τον Βόσπορο αλλά και να ανταγωνιστεί γειτονικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα.
Οργανισμός Λιμένος Βόλου: Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την μεταβίβαση του 67% των μετοχών, με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) να έχει ανακηρυχθεί ως Προτιμητέος Επενδυτής, έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ. Ωστόσο όλη η διαδικασία «πάγωσε» καθώς η δεύτερη επιλαχούσα εταιρεία, δηλαδή η κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» έχει προσφύγει στο ΣτΕ κατά της διαδικασίας. Εμποδιο στην συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης δημιουργούν τα προβλήματα που προκάλεσαν στο λιμάνι τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias. Από τις δύο κακοκαιρίες, φερτά υλικά τα οποία εκτιμώνται σε 700.000 κυβικά μέτρα, συσσωρεύθηκαν στη λιμενολεκάνη εμποδίζοντας τον ελλιμενισμό πλοίων στο λιμάνι. Εκτιμάται πως έως τα μέσα Ιουνίου θα εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των εργασιών, αποκατάστασης του λιμανιού
Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου: Στις 31 Μαΐου κατατέθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά του πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 50% συν μία μετοχή) του Οργανισμού. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα εξής σχήματα (με αλφαβητική σειρά): ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε., Κοινοπραξία ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ JET PLAN SHIPPING Co LTD – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., Κοινοπραξία GPH CRUISE PORT FINANCE LTD – PROMARINE S.A., Κοινοπραξία OLYMPIC MARINE S.A. – MSC CRUISES S.A., GULFTAINER COMPANY LTD, IOTC INVESTMENTS S.C.S. και ISRAEL SHIPYARDS INDUSTRIES LTD.
Μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού, η οποία αφορά στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας: Το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε τη διαδικασία αξιοποίησης του λιμένα θέτοντας σε δημόσια διαβούλευση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία θα ολοκληρωθεί εντός 35 ημερών. Σύμφωνα με το Master Plan και την ΣΜΠΕ οι επενδύσεις αναμένεται να φτάσουν τα 50 εκατ. ευρώ, με τις σημαντικότερες προβλέψεις να είναι η κατασκευή επιβατικού σταθμού στο κύριο μέρος του λιμένα, η επέκταση του προσήνεμου μόλου για τη δημιουργία μιας ασφαλούς λιμενολεκάνης και η κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για τα ταχύπλοα ακτοπλοΐας. Επίσης σε επίπεδο υποδομών μεταφοράς και μέσων σταθερής τροχιάς προβλέπεται η σύνδεση του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας με την υπόλοιπη Αττική, μέσω του προαστιακού σιδηρόδρομου. Μέσα στο Master Plan ορίζεται και η δεσμευμένη ζώνη για την κατασκευή κτιρίου του σταθμού απόληξης του προαστιακού σιδηρόδρομου, επιφάνειας 1.500 τ.μ. Ακόμη προβλέπεται η κατασκευή υδατοδρομίου κ.α. Ωστόσο στο περιεχόμενο του master plan εκδηλώνονται σοβαρές αντιδράσεις από την δημοτική αρχή της Ραφήνας, η οποία απειλεί με προσφυγές.
Οργανισμός Λιμένος Πάτρας: Εκκρεμεί ολοκλήρωση και έγκριση του Master Plan. Υπάρχει επίσης σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι.
Latest News
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas
ΒΑΒΕΛ – Θ. Καπράλος (Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά): Το επενδυτικό κρεσέντο αλλάζει τον Πειραιά
Δεκάδες αναπλάσεις, νέα ξενοδοχεία πολυτελείας και η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλάζουν την οικονομία της πόλης
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Σταματάει η απεργία των λιμενεργατών στις ΗΠΑ - Κατ΄ αρχήν συμφωνία με την εργοδοσία
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εδώ και σχεδόν μισό αιώνα απεργία λιμενεργατών στις ΗΠΑ
Η ουρά πλοίων μεγαλώνει στις ακτές των ΗΠΑ - Οι λιμενεργάτες απεργούν για τρίτη μέρα
Το συνδικάτο ILA ξεκίνησε την Τρίτη απεργία στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου αντιπροσωπεύοντας 45.000 λιμενεργάτες
Μώραλης: «Τουριστικός προορισμός ο Πειραιάς» - Τα projects Dimand και Μήτση
Σε εκδήλωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο Δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης αναφέρθηκε στις προοπτικές του Πειραιά ως σύγχρονου τουριστικού προορισμού
Πώς η απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ πλήττει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Γιατί μια μεγαλύτερης διάρκειας απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ μπορεί α αποδειχθεί «εξουθενωτική» για ολόκληρο τον κλάδο
Ιστορική απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ - Παγκόσμια ανησυχία για τις αλυσίδες εφοδιασμού
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν στο Τέξας προχώρησαν σε απεργία νωρίς την Τρίτη απαιτώντας καλύτερους μισθούς και αυτοματοποίηση