
H παγκόσμια αναγνώριση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης των Ποσειδωνίων που ανοίγει τις πύλες της αύριο Δευτέρα 03 Ιουνίου, επιβεβαιώνει την ηγετική παρουσία της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη. Αυτό τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Επισημαίνει ότι η Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο, στην σκέψη-πρόταση που ήδη συζητείται στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την δημιουργία ειδικού χαρτοφυλακίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι οικονομικές ευρωπαϊκές δραστηριότητες όπως και η ναυτιλία και οι «παραναυτιλιακές» δραστηριότητες.
Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία είναι σύνδεση οικουμενική και πανανθρώπινη για το κοινό καλό
Μεταξύ άλλων, ο κ. Στυλιανίδης δηλώνει ότι η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί το 61% του ευρωπαϊκού στόλου μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, υπογραμμίζοντας ότι ένα από τα βασικά διακυβεύματα των επερχόμενων ευρωπαϊκών εκλογών είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.
Οι γεωπολιτικές αναταραχές που συμβαίνουν στην Ουκρανία, στη Μέση Ανατολή, ιδιαίτερα οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως βέβαια και η κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή κρίση, έχουν δημιουργήσει μια απολύτως απρόβλεπτη αστάθεια που αναπόφευκτα επηρεάζει και την παγκόσμια ναυτιλία που είναι ο κατεξοχήν κλάδος του διεθνούς εμπορίου, είπε ο υπουργός. Πρόσθεσε, όμως, με έμφαση ότι «η ναυτιλία απέδειξε ότι αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις δυσκολίες με έναν ανθεκτικό τρόπο που ξεπερνά τις παραδοσιακές βεβαιότητες. Ιδιαίτερα οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας είναι σύμβολα ανθεκτικότητας και έχουν πάρα πολλές φορές αποδείξει ότι αυτές τις μεγάλες προκλήσεις τις μετατρέπουν σε ευκαιρίες».
Απανθρακοποίηση ναυτιλίας
Για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δηλώνει ότι η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τις εκπομπές του θερμοκηπίου είναι σε θετική εξέλιξη ενώ για μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένων ναυτικών αλλά και τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στην ναυτική εκπαίδευση, για να μπορεί η πράσινη και ψηφιακή ναυτιλία να γίνει πράξη, συμπληρώνει ότι η αντιμετώπισή του χρήζει παγκόσμιας αντιμετώπισης.
Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Σχετικά με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, προκειμένου ο κλάδος να προχωρήσει στην πράσινη μετάβασή του, αναφέρει ότι έως τα τέλη Ιουνίου του 2025, θα μπορεί το υπουργείο να έχει στα χέρια του τη στρατηγική μελέτη για να αναπτύξει μηχανισμό χρηματοδότησης ενώ επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα μπορεί να αξιοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Fund), το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του ΕΣΠΑ, με συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Προσθέτει επίσης ότι υπάρχει δέσμευση για υπηρεσίες ηλεκτροδότησης στα ελληνικά λιμάνια έως το 2030.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα