«Τον Νοέμβριο του 2024 θα παραδοθεί στους πολίτες το μετρό στη Θεσσαλονίκη και το δεύτερο τρίμηνο του 2025 θα παραδοθεί και η επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά». Αυτό διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στο πλαίσιο ενημέρωσης που έκανε σχετικά με τα στοιχεία και την εξέλιξη πέντε μεγάλων έργων.
«Και τα 5 έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το άθροισμα της οποίας ξεπερνά τα 650 εκ. ευρώ, έχουν περάσει όλα από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εκτιμούμε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφούν όλες οι συμβάσεις», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι δύο αφορούν ύδρευση, ένα οδικό άξονα και ένα είναι αρδευτικό ενώ το πέμπτο αφορά την επέκταση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Ο χάρτης των μεγάλων έργων με το Μετρό Θεσσαλονίκης στην πρώτη γραμμή
Παρουσιάζοντας αναλυτικά τις συμβάσεις των έργων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ότι:
Πρώτον: Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης για τις υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου έργων της Αττικό Μετρό ΑΕ στον νομό Θεσσαλονίκης, ανέρχεται σε περίπου 25,2 εκ. ευρώ, το αντικείμενό της περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών από έναν έμπειρο τεχνικό σύμβουλο για την στήριξη υλοποίηση της επέκτασης του μετρό στη Θεσσαλονίκη και θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ, με πόρους των ΕΣΠΑ 2014-2020 και 2021-2027 καθώς και από εθνικούς πόρους. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 60 μέρες από την υπογραφή της, και ο διαγωνισμός έχει διέλθει όλα τα αναγκαία στάδια.
Δεύτερον: Τα Εγγειοβελτιωτικά Έργα Παραλιμνίων Περιοχών Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτων Α΄ Φάση Ν. Αιτωλοακαρνανίας, είναι προϋπολογισμού 65 εκ. ευρώ και αφορούν τη σωστή μεταχείριση, μεταφορά και κατανομή του διαθέσιμου νερού, με ορθολογικό τρόπο.
Είναι έτοιμη η υπογραφή της σύμβασης, το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ο εκτιμώμενος χρόνος αποπεράτωσης των εργασιών και παράδοσης του έργου, είναι 36 μήνες.
Τρίτον: Η κατασκευή έργων ύδρευσης στην περιφερειακή ενότητα Πρέβεζας- ‘Αρτας- Αιτωολοακαρνανίας και Λευκάδας, είναι προϋπολογισμού 141 εκ ευρώ, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών, δημοπρατήθηκε και εγκρίθηκε η κατακύρωση του, ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι 40 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Ιούλιο.
Όπως επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας, «είναι ένα έργο αναγκαίο με το οποίο θα βελτιωθούν τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των υδατικών συστημάτων της περιοχής και θα εξυπηρετηθούν περισσότεροι από 150.000 κάτοικοι».
Τέταρτον: Το έργο για την κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά Ν. Λέσβου, εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων, είναι προϋπολογισμού 113 εκ ευρώ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών, έχει ήδη δημοπρατηθεί, ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η προθεσμία ολοκλήρωσής του είναι 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
«Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό συμπληρωματικό έργο γα την ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικού ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000 κυβικά μέτρα την ημέρα πόσιμο νερό, το οποίο θα καλύψει την επάρκεια σε περιόδους αιχμής σε τουριστικές περιοχές και θα εξυπηρετηθούν 100.000 κάτοικοι», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Πέμπτον: Η επέκταση, περίπου 70 χλμ, του οδικού άξονα τμήματος της Ιονίας Οδού, από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα, είναι προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ. Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου και η κατακύρωση και ανάθεση της σύμβασης, ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
«Είναι ένα σημαντικότατο οδικό έργο που βελτιώνει τη συνδεσιμότητα του νομού με την υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα δυτικά Βαλκάνια», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Ο κ. Σταικούρας έχει ήδη καταθέσει από τον περασμένο Απρίλιο δύο μηνυτήριες αναφορές στη δικαιοσύνη
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Ταχιάος: Πριν τις 30 Νοεμβρίου οι πιστοποιήσεις για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ως προς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε πως θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου
ΕΥΔΑΠ καλεί ΔΕΗ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο – Τι συζητούν Σαχίνης με Στάσση
Έτοιμη η μελέτη της ΕΥΔΑΠ που προβλέπει τη μεταφορά νερού από τα Κρεμαστά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αττική – Τα σχέδια για αφαλατώσεις
Πώς εξελίσσονται τα έργα των ΑΚΤΩΡ και Intrakat στον ΒΟΑΚ
Η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και η Intrakat συμμετέχει στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις για το τμήμα Χερσονήσου - Νεάπολης
ΤΕΡΝΑ: Με ταχείς ρυθμούς η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου
Παρά τις αντιξοότητες η ΤΕΡΝΑ προχωρά τις εργασίες για την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου εντός των χρονοδιαγραμμάτων
Σταϊκούρας για ΒΟΑΚ: Τα έργα έχουν ξεκινήσει και υπάρχει πρόοδος
Ο κ. Σταϊκούρας επιθεώρησε τα έργα στον ΒΟΑΚ, συνομίλησε με τοπικούς φορείς και έκανε λόγο για γρήγορες διαδικασίες που θα γίνουν
Διεθνής πιστοποίηση του αρδευτικού έργου του ΤΟΕΒ Ταυρωπού από το Infra-Fastlabel
Κώστας Τσιάρας: Η δημιουργία σύγχρονων υποδομών αποτελεί την πιο αποδοτική επένδυση για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα
Lamda: Έπεσαν οι υπογραφές για το Retail Park της Trade Estate - Στα 31 εκατ. το αντίτιμο
Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 75 εκατ. ευρώ
Νέα έργα ανάπλασης μέσω Πράσινου Ταμείου - Ολοκληρώνεται η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ανάπλασης από το πράσινο Ταμείο που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη φυσιογνωμία του κέντρου της Θεσσαλονίκης