«Τον Νοέμβριο του 2024 θα παραδοθεί στους πολίτες το μετρό στη Θεσσαλονίκη και το δεύτερο τρίμηνο του 2025 θα παραδοθεί και η επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά». Αυτό διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στο πλαίσιο ενημέρωσης που έκανε σχετικά με τα στοιχεία και την εξέλιξη πέντε μεγάλων έργων.
«Και τα 5 έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το άθροισμα της οποίας ξεπερνά τα 650 εκ. ευρώ, έχουν περάσει όλα από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εκτιμούμε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπογραφούν όλες οι συμβάσεις», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι δύο αφορούν ύδρευση, ένα οδικό άξονα και ένα είναι αρδευτικό ενώ το πέμπτο αφορά την επέκταση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Ο χάρτης των μεγάλων έργων με το Μετρό Θεσσαλονίκης στην πρώτη γραμμή
Παρουσιάζοντας αναλυτικά τις συμβάσεις των έργων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ότι:
Πρώτον: Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης για τις υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου έργων της Αττικό Μετρό ΑΕ στον νομό Θεσσαλονίκης, ανέρχεται σε περίπου 25,2 εκ. ευρώ, το αντικείμενό της περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών από έναν έμπειρο τεχνικό σύμβουλο για την στήριξη υλοποίηση της επέκτασης του μετρό στη Θεσσαλονίκη και θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ, με πόρους των ΕΣΠΑ 2014-2020 και 2021-2027 καθώς και από εθνικούς πόρους. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 60 μέρες από την υπογραφή της, και ο διαγωνισμός έχει διέλθει όλα τα αναγκαία στάδια.
Δεύτερον: Τα Εγγειοβελτιωτικά Έργα Παραλιμνίων Περιοχών Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτων Α΄ Φάση Ν. Αιτωλοακαρνανίας, είναι προϋπολογισμού 65 εκ. ευρώ και αφορούν τη σωστή μεταχείριση, μεταφορά και κατανομή του διαθέσιμου νερού, με ορθολογικό τρόπο.
Είναι έτοιμη η υπογραφή της σύμβασης, το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ο εκτιμώμενος χρόνος αποπεράτωσης των εργασιών και παράδοσης του έργου, είναι 36 μήνες.
Τρίτον: Η κατασκευή έργων ύδρευσης στην περιφερειακή ενότητα Πρέβεζας- ‘Αρτας- Αιτωολοακαρνανίας και Λευκάδας, είναι προϋπολογισμού 141 εκ ευρώ, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών, δημοπρατήθηκε και εγκρίθηκε η κατακύρωση του, ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι 40 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Ιούλιο.
Όπως επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας, «είναι ένα έργο αναγκαίο με το οποίο θα βελτιωθούν τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των υδατικών συστημάτων της περιοχής και θα εξυπηρετηθούν περισσότεροι από 150.000 κάτοικοι».
Τέταρτον: Το έργο για την κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά Ν. Λέσβου, εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων, είναι προϋπολογισμού 113 εκ ευρώ με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών, έχει ήδη δημοπρατηθεί, ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η προθεσμία ολοκλήρωσής του είναι 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
«Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό συμπληρωματικό έργο γα την ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικού ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000 κυβικά μέτρα την ημέρα πόσιμο νερό, το οποίο θα καλύψει την επάρκεια σε περιόδους αιχμής σε τουριστικές περιοχές και θα εξυπηρετηθούν 100.000 κάτοικοι», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Πέμπτον: Η επέκταση, περίπου 70 χλμ, του οδικού άξονα τμήματος της Ιονίας Οδού, από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα, είναι προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ. Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου και η κατακύρωση και ανάθεση της σύμβασης, ολοκληρώθηκε ο προσυμβατικός έλεγχος, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
«Είναι ένα σημαντικότατο οδικό έργο που βελτιώνει τη συνδεσιμότητα του νομού με την υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα δυτικά Βαλκάνια», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο