Η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να μεταμορφώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και να την καταστήσει ένα κλάδο χωρίς εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα θα επιμηκύνει τον κύκλο ζωής των πλοίων και θα εξαλείψει την αβεβαιότητα της ανάπτυξης υποδομών καυσίμων και ανεφοδιασμού. Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ζητήματα κανονισμών και ασφάλειας για την ευρεία εμπορική υιοθέτησή της, αποκαλύπτει η έκθεση «Fuel for Thought: Nuclear report» του Lloyd’s Register (LR).
Η έκθεση αξιολογεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η πυρηνική ενέργεια στην εμπορική ναυτιλία, δεδομένου του αποδεδειγμένου ιστορικού της σε ναυτικές εφαρμογές, με τη μελέτη να επισημαίνει το ρόλο των νέων μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) φέρνοντας στην αγορά κατάλληλους μικρής απαίτησης συντήρησης αντιδραστήρες για την κάλυψη των αναγκών πρόωσης και ενέργειας των εμπορικών πλοίων.
Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση
Σύμφωνα με την έκθεση, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ των πλοιοκτητών και των παραγωγών ενέργειας θα μεταβληθούν, καθώς η ισχύς είναι πιθανό να μισθωθεί από τους ιδιοκτήτες αντιδραστήρων, διαχωρίζοντας τον πλοιοκτήτη από την πολυπλοκότητα της αδειοδότησης και της λειτουργίας της πυρηνικής τεχνολογίας. Οι SMR αντιπροσωπεύουν ένα άλμα προς τα εμπρός στον σχεδιασμό των αντιδραστήρων, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια, την αποδοτικότητα και την αρθρωτή δομή για εξορθολογισμένη παραγωγή. Καθώς η τεχνολογία SMR ωριμάζει και η ρυθμιστική σαφήνεια αυξάνεται, θα προκύψουν σχέδια πλοίων βελτιστοποιημένα για πυρηνική πρόωση, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή αποδοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.
Η έκθεση περιγράφει τη ζωτική σημασία της υιοθέτησης αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας για την προτεραιότητα της προστασίας των ναυτικών και του περιβάλλοντος. Προτείνει ότι για τα νέα σχέδια και την πυρηνική τεχνολογία βραχυπρόθεσμα, η Πιστοποίηση βάσει κινδύνου (RBC) του LR θα μπορούσε να αποτελέσει μια προσέγγιση για τους πρωτοπόρους να πιστοποιήσουν τα σχέδιά τους αποδεικνύοντας ένα επίπεδο ασφάλειας ισοδύναμο με εκείνο που επιτυγχάνεται με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα συστήματα.
Σύμφωνα με το Fuel for Thought: Nuclear, η τεχνολογική ετοιμότητα για την πυρηνική ενέργεια βελτιώνεται, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη επικαιροποίηση του Zero Carbon Fuel Monitor του LR Maritime Decarbonisation Hub, με τους αντιδραστήρες νερού υπό πίεση (PWR), τους μικροαντιδραστήρες και τους αντιδραστήρες τηγμένου άλατος (MSR) να αναδεικνύονται ως μερικές από τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες για ναυτιλιακές εφαρμογές.
Ωστόσο, οι ενδεχόμενες αντιδράσεις της κοινής γνώμης, η οποία επηρεάζεται από τις αντιλήψεις για την πυρηνική ενέργεια, και τα επίπεδα ετοιμότητας των επενδύσεων (IRL) που παραμένουν χαμηλά λόγω των αβεβαιοτήτων σχετικά με την ευρύτερη υιοθέτηση της πυρηνικής τεχνολογίας στην εμπορική ναυτιλία, είναι θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν.
Ο Mark Tipping, διευθυντής της Power to X, του LR, δήλωσε: “Η πυρηνική ενέργεια είναι μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία. Ενώ η χρήση της στην εμπορική ναυτιλία είναι περιορισμένη, ξεπερνώντας τις αρνητικές αντιλήψεις και την έλλειψη επενδυτικών επιπέδων, η πυρηνική πρόωση θα μπορούσε να προσφέρει τεράστια αξία για τον ναυτιλιακό τομέα στην πορεία του προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, επιτρέποντας τη δημιουργία πλοίων χωρίς εκπομπές ρύπων με μεγαλύτερο κύκλο ζωής, τα οποία απαιτούν ελάχιστη υποδομή ανεφοδιασμού, ή στην καλύτερη περίπτωση να περιορίσουν εντελώς την ανάγκη”.
Latest News
Πάνω από 100 εκατ. τα έσοδα από το τέλος κρουαζιέρας - Τι ισχύει για Μύκονο, Σαντορίνη
Τι αναφέρουν στον ΟΤ παράγοντες της κρουαζιέρας για τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού από την 88η ΔΕΘ
OT FORUM - Στυλιανίδης: Επενδύσεις 300 εκατ. στα λιμάνια - 1.300 παραβάσεις στα πλοία
Ο υπουργός Ναυτιλίας μίλησε στο στούντιο του ΟΤ για το Sounio, την ακτοπλοΐα, το μεταναστευτικό και την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
«Δημιουργείται η “ Θαλάσσια Εγνατία", λέει ο Στυλιανίδης
«Τους τελευταίους 8 μήνες διακινήθηκαν ακτοπλοϊκώς στον άξονα της Εγνατίας 300.000 περισσότεροι επιβάτες και 200.000 οχήματα, από ό,τι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019»
«Καμπανάκι» απο τον επικεφαλής της Maersk για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Η Maersk προειδοποίησε για «αλυσιδωτές επιπτώσεις» σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυό της - Βουτιά 66% στις διελεύσεις πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ
«Έπεσαν» οι υπογραφές για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη - Τουλάχιστον 1,5 εκατ. το τίμημα
Ο Παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Μαρίνας Πύλου
Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Η CENTCOM ανέφερε μέσω X ότι «βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης» του Sounion, που «είναι ακόμη στις φλόγες»
Καλλίνικος (Goldair) στον OT: Μπουλντόζες στο Θριάσιο μέσα στο 2024 – Το deal με την DFC
Σε προχωρημένο στάδιο η ωρίμανση του project στο Θριάσιο – Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον της αμερικάνικης αναπτυξιακής τράπεζας, της DFC
Προς χρονιά ρεκόρ η κρουαζιέρα - 11 προτάσεις για την αποτροπή συνωστισμών στις αφίξεις
Ζητούμενο για την κρουαζιέρα θα πρέπει να είναι η λήψ μέτρων που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις
Αρχίζει η επιχείρηση ρυμούλκησης του «SOUNION» στην Ερυθρά Θάλασσα
Ρυμουλκά αναμένεται να ξεκινήσουν την Κυριακή την επιχείρηση ρυμούλκησης του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα
Κι άλλο χτύπημα από τους Χούθι - Σε πλοίο με εμπορευματοκιβώτια στον Κόλπο του Άντεν
Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο δέχεται επίθεση από τους Χούθι