Ειδήσεις για απαράδεκτες συμπεριφορές επιβατών σε εμπορικές πτήσεις είναι πλέον συνήθεις. Διαπληκτισμοί επιβατών με προσωπικό ή με άλλους επιβάτες, παρενοχλήσεις φραστικές και σωματικές, ακόμη και βίαια επεισόδια προκαλούν καθυστερήσεις, μεταβάλλουν δρομολόγια και θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια πτήσεων.
Αλλά για τις δύο μεγαλύτερες εμπορικές αεροπορικές εταιρείες της Ιαπωνίας ως εδώ και μη παρέκει. Οι δύο αεροπορικοί γίγαντες σκληραίνουν τις πολιτικές τους έναντι των ταξιδιωτών που κακοποιούν λεκτικά ή σωματικά το προσωπικό τους.
Η Japan Airlines και η All Nippon Airways ενημέρωσαν τις ιστοσελίδες τους την Παρασκευή αναρτώντας πολιτικές «παρενοχλητικών πελατών», στον απόηχο των αυξανόμενων περιπτώσεων κακοποίησης εργαζομένων που σημειώνονται σε όλες τις βιομηχανίες στην Ιαπωνία.
Οι εννέα κακοποιητικές συμπεριφορές
Χρησιμοποιώντας παρόμοια διατύπωση, οι δύο αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν εννέα συμπεριφορές που συνιστούν «παρενόχληση» σύμφωνα με τις πολιτικές, όπως:
Προσβλητική γλώσσα, επιθετικός τόνος, ύβρεις, διακρίσεις, συκοφαντίες
Απειλητικές λέξεις ή πράξεις
Υπερβολικές ή παράλογες απαιτήσεις
Προσβολή
Πράξεις που διαταράσσουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες (παρατεταμένη κράτηση, υπερβολική επανάληψη αιτημάτων ή καταγγελιών)
Είσοδος σε μη επιτρεπόμενο χώρο εργασίας
Πράξεις που εξαπατούν τους υπαλλήλους
Συκοφαντία κατά της εταιρείας ή των υπαλλήλων της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο
Σεξουαλική παρενόχληση
Η πολιτική της ANA για την παρενόχληση πελατών περιλαμβάνει επίσης την ηδονοβλεψία, την καταδίωξη και την απρεπή συμπεριφορά – μια υπενθύμιση των τρομακτικών καταστάσεων που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι υπάλληλοι των αεροπορικών εταιρειών σε έναν κλάδο που συχνά βλέπει τους ταξιδιώτες να συμπεριφέρονται στα χειρότερά τους.
Μη διαχειρίσμοι επιβάτες
Οι πολιτικές αποσκοπούν στην αντιμετώπιση της έλλειψης σαφών προτύπων που έχει καταστήσει δύσκολο για τους υπαλλήλους να χειριστούν τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, δήλωσε στο Nikkei Asia ο Γιοσίντο Μιγιασίτα, αντιπρόεδρος προώθησης πελατειακών σχέσεων και, διαχείρισης εμπειρίας πελατών της ANA.
«Αυτό έχει επιβαρύνει σημαντικά τους υπαλλήλους μας, οδηγώντας σε περιπτώσεις όπου κάποιοι αναγκάστηκαν να πάρουν άδεια», είπε.
Η πολιτική της Japan Airlines εξουσιοδοτεί επίσης το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών να υποβάλλεται σε εκπαίδευση για την παρενόχληση — στους υπαλλήλους θα παρέχονται εγχειρίδια που θα περιγράφουν πώς να αντιδρούν γρήγορα και κατάλληλα σε «κακόβουλη» συμπεριφορά.
«Έχουμε δημιουργήσει επίσης υποστήριξη μέριμνας για τη σωματική και ψυχική υγεία του προσωπικού μας», αναφέρει η αεροπορική εταιρεία.
Οι πολιτικές και των δύο αεροπορικών εταιρειών ορίζουν ότι στους ταξιδιώτες που παρενοχλούν τους εργοδότες θα εκδίδεται μια προειδοποίηση, μετά την οποία οι συνέπειες μπορεί να περιλαμβάνουν άρνηση επιβίβασης και εμπλοκή της αστυνομίας.
Λιγότερα περιστατικά στην Ασία
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα περιστατικά «εναέριας οργής», όπως αποκαλούνται, εκτοξεύτηκαν από περίπου 10 επεισόδια το μήνα πριν από την πανδημία σε περίπου 500 το μήνα το 2021 – η πλειονότητα των οποίων αφορούσε τη συμμόρφωση με τη χρήση μάσκας, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας.
Τα περιστατικά έχουν μειωθεί ραγδαία από τότε, αλλά «οι πρόσφατες αυξήσεις δείχνουν ότι μένει να γίνει περισσότερη δουλειά», σύμφωνα με τον ιστότοπο της FAA.
Οι Ιάπωνες είναι ευγενικοί… αλλά όχι πάντα
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι αερομεταφορείς της Ασίας είναι απρόσβλητοι από αυτούς τους επιβάτες — ακόμη και στην Ιαπωνία, η οποία έχει ονομαστεί η πιο ευγενική χώρα στον κόσμο και φημίζεται για ευγένεια, υπομονή, συνέπεια και ακρίβεια .
Στις 5 Ιουνίου, ένας Ιάπωνας επιβάτης προκάλεσε καθυστέρηση 40 λεπτών σε πτήση που αναχωρούσε από την πόλη Φουκουόκα, αφού επέπληξε τα μέλη του προσωπικού της China Airlines επειδή δεν μιλούσαν Ιαπωνικά.
Τον Ιανουάριο, μια πτήση της ANA επέστρεψε στο Τόκιο αφού ένας μεθυσμένος επιβάτης δάγκωσε μια αεροσυνοδό, σύμφωνα με τους The Japan Times. Ο επιβάτης, ωστόσο, φέρεται να ήταν μεσήλικας Αμερικανός.
Εν μέσω αυξανόμενων περιπτώσεων παρενόχλησης πελατών στην Ιαπωνία, δήμοι και εταιρείες λαμβάνουν αυστηρότερα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων τους.
Ορισμένες δημοτικές και νομαρχιακές αρχές αφαιρούν τα ονόματα και τις φωτογραφίες των εργαζομένων από τις ετικέτες των ονομάτων τους για να αποτρέψουν τη διαρροή φωτογραφιών και προσωπικών πληροφοριών μελών του προσωπικού στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τοπικά μέσα.
Latest News
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο