Υπό πίεση βρίσκεται η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία ενόψει καλοκαιριού, με τη ζήτηση ταξιδιών να αναμένεται να ξεπεράσει τα προπανδημικά επίπεδα, την ίδια στιγμή που οι παραδόσεις αεροσκαφών μειώνονται απότομα λόγω προβλημάτων παραγωγής στη Boeing και την Airbus.
Οι αερομεταφορείς ξοδεύουν δισεκατομμύρια για επισκευές για να συνεχίσουν να πετούν παλαιότερα αεροσκάφη που απαιτούν λιγότερο αποδοτικά καύσιμα, ενώ καταβάλουν ένα ασφάλιστρο για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη από τους εκμισθωτές.
Πολιτική αεροπορία: Η κρίση του Boeing 737 MAX προσθέτει στην υψηλή ζήτηση για παλαιότερα αεροπλάνα
Ωστόσο, ορισμένοι αερομεταφορείς εξακολουθούν να αναγκάζονται να περιορίσουν τα δρομολόγιά τους για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη διαθέσιμων αεροπλάνων. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των ταξιδιωτών παγκοσμίως αναμένεται να φτάσει σε ιστορικά επίπεδα με 4,7 δισεκατομμύρια ανθρώπους να αναμένεται να ταξιδέψουν το 2024 σε σύγκριση με 4,5 δισεκατομμύρια το 2019.
«Μπορούμε να περιμένουμε ισχυρές επιδόσεις από τις αεροπορικές εταιρείες όλο το καλοκαίρι με ιδιαίτερα υψηλούς ναύλους», δήλωσε στο Reuters ο John Grant, ανώτερος αναλυτής στην εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.
Περισσότερα ταξίδια, λιγότερα αεροπλάνα
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) είχε προβλέψει ετήσια αύξηση 9% της παγκόσμιας χωρητικότητας αεροπορικών εταιρειών φέτος. Αυτή η εκτίμηση φαίνεται υπεραισιόδοξη μετά την κρίση ασφάλειας της Boeing.
Αντίθετα, οι αεροπορικές εταιρείες θα παραλάβουν 19% λιγότερα αεροσκάφη φέτος από ό,τι περίμεναν λόγω προβλημάτων παραγωγής στη Boeing και την Airbus, σύμφωνα και με την Martha Neubauer, ανώτερη συνεργάτιδα της AeroDynamic Advisory.
«Ειδικότερα οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ θα λάβουν 32% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι είχαν προγραμματιστεί πριν από ένα χρόνο, επειδή αρκετές αεροπορικές εταιρείες εξαρτώνται από τα αεροπλάνα 737 MAX της Boeing», πρόσθεσε η Neubauer.
Λόγω της εκτεταμένης κρίσης που ξέσπασε μετά τις 5 Ιανουαρίου λόγω του ατυχήματος με την Alaska Airlines, οι ρυθμιστικές αρχές έχουν θέσει ανώτατο όριο στην παραγωγή του 737 MAX – η εταιρεία όμως δεν φτάνει ούτε αυτό το επίπεδο.
Και τα προβλήματα συνεχίζονται. Έως και 650 αεροσκάφη Airbus A320neo θα μπορούσαν να καθηλωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2024 για επιθεωρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα ελάττωμα της RTX Corp στους κινητήρες Pratt & Whitney, είπε η RTX πέρυσι.
Στην Ευρώπη, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair έχει κόψει κάποια ταξίδια, ενώ στις ΗΠΑ η United και η Southwest έχουν περικόψει τις πτήσεις και έχουν προσαρμόσει τα σχέδια προσλήψεων και στελέχωσης.
Η λύση της εκμίσθωσης
Υπό τα δεδομένα αυτά, οι αναλυτές αναμένουν ότι η χωρητικότητα των περισσότερων αερομεταφορέων των ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο θα αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Οι αεροπορικές εταιρείες θα ενημερώσουν τα σχέδια ανάπτυξής τους και θα εξηγήσουν πώς θα αντισταθμίσουν τους περιορισμούς χωρητικότητας όταν αναφέρουν τριμηνιαία αποτελέσματα, ξεκινώντας την Τετάρτη με την Delta Air Lines, όπως επισημαίνει το Reuters.
Στον αντίποδα και λόγω της έλλειψης νέων αεροπλάνων, ανθεί η αγορά μίσθωσης αεροσκαφών. Στοιχεία από το Cirium Ascend Consultancy δείχνουν ότι τα ποσοστά μίσθωσης για τα νέα αεροσκάφη Airbus A320-200neo και Boeing 737-8 MAX έχουν φτάσει τα 400.000 $ το μήνα, τα υψηλότερα από τα μέσα του 2008.
Οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν 30% περισσότερα για μισθώσεις αεροσκαφών από ό,τι πριν από την πανδημία, δήλωσε ο John Heimlich, επικεφαλής οικονομολόγος της Airlines for America (A4A) που αντιπροσωπεύει τους μεγάλους αερομεταφορείς των ΗΠΑ.
«Διατηρούν ωστόσο αεριωθούμενα αεροπλάνα που έχουν περάσει την ωφέλιμη οικονομική ζωή τους και απαιτούν βαριά συντήρηση που τώρα διαρκεί αρκετούς μήνες», συμπλήρωσε ο Heimlich. Χαρακτηριστικό είναι ότι το κόστος επισκευής σε United, Delta και American αυξήθηκε κατά 40% πέρυσι σε σχέση με το 2019.
«Το αυξημένο κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης, επισκευής και εργασίας θα οδηγήσει στο κέρδος παρά την υψηλή ζήτηση», είπε ο Heimlich. Οι αεροπορικές εταιρείες επιβατών των ΗΠΑ σημείωσαν περιθώριο προ φόρων 4,5% πέρυσι, με το μεγαλύτερο μέρος της συνεισφοράς να προέρχεται από τη Delta και τη United.
Λιγότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο αυτό το καλοκαίρι σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο λόγω του υψηλού πληθωρισμού, έδειξε έρευνα του ταξιδιωτικού ιστότοπου The Vacationer. Οι ναύλοι των αεροπορικών εταιρειών μειώνονται από έτος σε έτος, αλλά αυξάνονται από μήνα σε μήνα.
Latest News
Αυξάνεται η πίεση στην Ευρώπη για αύξηση των αμυντικών δαπανών
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία