Περισσότερα από 2.000 πλοία ναυπηγούνται αυτή την περίοδο στην Κίνα, η οποία δεν είναι μόνο το «εργοστάσιο» του πλανήτη αλλά και το «μεγαλύτερο ναυπηγείο» του.
Τα κινεζικά ναυπηγεία διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ή του «βιβλίου παραγγελιών», όπως λέγεται στη ναυτική διάλεκτο.
Κίνα: Παγκόσμια πρωτιά στη ναυπήγηση νέων πλοίων
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv κατέγραψε σε ποιες ναυπηγικές χώρες κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή τα περισσότερα πλοία στις τέσσερις βασικές κατηγορίες, που είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers), τα δεξαμενόπλοια (tankers), τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου (Gas Carriers).
Οπως προέκυψε από τη μελέτη, το 67% των υπό παραγγελία bulk carriers κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενοπλοίων και εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρόμοια ποσοστά, 65% και 64% αντίστοιχα. Τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν μερίδιο αγοράς 33% στο βιβλίο παραγγελιών των Gas Carriers καταλαμβάνοντας όμως στον τομέα αυτόν τη δεύτερη θέση με τους Κορεάτες να έχουν τα πρωτεία. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα Tankers, τα Containerships και τα Gas carriers αντιστοιχούν στο 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Από τα 660 πλοία που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα, τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου αποτελούν το 55% του βιβλίου παραγγελιών, ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιστοιχούν στο 20% και 25% αντίστοιχα. Οι παραγγελίες δεξαμενοπλοίων MR2 και Suezmax κυριαρχούν στα κορεάτικα ναυπηγεία, αντιπροσωπεύοντας το 48% και το 28% του βιβλίου παραγγελιών αντίστοιχα. Από την πλευρά των containerships, τα κορεάτικα ναυπηγεία προτιμώνται σαφώς για πολύ μεγάλα με σχεδόν το 60% των παραγγελιών τους να αφιερώνεται σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 12.000 TEU. Οσον αφορά τα πλοία μεταφοράς αερίου, το 70% των παραγγελιών αφορά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου του μεγέθους των 101.000 – 200.000 κυβικών μέτρων, ενώ το 22% αφορά μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου (VLGC).
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί. Εξετάζοντας τους τέσσερις τομείς, το 27% του βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Αντίθετα, οι τομείς των δεξαμενοπλοίων, των εμπορευματοκιβωτίων και του φυσικού αερίου κατέχουν τα μικρότερα μερίδια, αντιπροσωπεύοντας 11%, 9% και 6% του βιβλίου παραγγελιών κάθε κατηγορίας αντίστοιχα. Επί του παρόντος, 520 πλοία βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ιαπωνία. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου αποτελούν το 65% αυτού του συνόλου, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια με 18%, τα εμπορευματοκιβώτια με 11% και τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου με 6%.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια