Οι έμποροι λιανικής πώλησης τροφοδοτούν φέτος μια καλοκαιρινή άνοδο εισαγωγών στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι εταιρείες προφυλάσσονται από μια πιθανή απεργία των λιμενεργατών και τις συνεχιζόμενες ναυτιλιακές διαταραχές από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ενόψει μιας περιόδου μειωμένων εορταστικών αγορών.
Οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων και οι ναύλοι αυξήθηκαν κατακόρυφα τον Ιούλιο, σηματοδοτώντας μια πρωιμότερη από τη συνηθισμένη περίοδο αιχμής για μια θαλάσσια ναυτιλιακή βιομηχανία που διαχειρίζεται περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, αναφέρει το Reuters.
Ο «πεντάλογος» του Ντίμον για τον επόμενο πρόεδρο των ΗΠΑ – «Βρισκόμαστε σε κρίσιμη στιγμή»
Ο Ιούλιος αναμένεται να είναι το αποκορύφωμα για τους λιανοπωλητές των ΗΠΑ, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ αυτού του εμπορίου, και ο Αύγουστος αναμένεται να είναι σχεδόν εξίσου ισχυρός, αναφέρουν οι αναλυτές.
Οι εταιρείες που εισάγουν παιχνίδια, είδη σπιτιού και καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη έχουν επισπεύσει τις προσφορές των διακοπών για να κερδίσουν τους πελάτες που ψωνίζουν νωρίτερα κάθε σεζόν. «Οι λιανοπωλητές δεν θέλουν να βρεθούν με τα χέρια δεμένα», δήλωσε ο Τζόναθαν Γκολντ, αντιπρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου (NRF) αρμόδιος για την εφοδιαστική αλυσίδα και την τελωνειακή πολιτική.
Πολλοί αποστολείς επιτάχυναν τις παραγγελίες αγαθών για τις γιορτές, ενώ ορισμένοι έβαλαν τα χριστουγεννιάτικα είδη στο… νερό ήδη από τον Μάιο, δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της πλατφόρμας τιμολόγησης Xeneta.
Τον Ιούλιο οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ κατέγραψαν τον τρίτο υψηλότερο μηνιαίο όγκο που έχει καταγραφεί ποτέ
Μέτρο προφύλαξης
Η εισροή δεν είναι αποτέλεσμα των καταναλωτικών δαπανών, οι οποίες έχουν δεθεί από τον επίμονο πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια, δήλωσαν οι ειδικοί.
Αντίθετα, πρόκειται για προφύλαξη της αγοράς από μια πιθανή απεργία στα αμερικανικά λιμάνια και την καθυστερημένη ημερομηνία (28 Νοεμβρίου) για την Ημέρα των Ευχαριστιών φέτος, συμπιέζοντας την περίοδο αιχμής των αγορών και των παραδόσεων που τρέχει μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων.
Τον Ιούλιο οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ κατέγραψαν τον τρίτο υψηλότερο μηνιαίο όγκο που έχει καταγραφεί ποτέ, με 2,6 εκατομμύρια μονάδες TEU, αυξημένες κατά 16,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, εν μέρει λόγω των εισαγωγών ρεκόρ από την Κίνα, σύμφωνα με τον πάροχο λογισμικού εφοδιαστικής αλυσίδας Descartes Systems Group.
Η NRF, στην οποία προεδερεύει ο διευθύνων σύμβουλος της Walmart και περιλαμβάνει τους διευθύνοντες συμβούλους της Target, της Macy’s και της Saks στην εκτελεστική της επιτροπή, δήλωσε ότι αναμένει επίσης ισχυρές εισαγωγές τον Αύγουστο. Η Walmart, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας εμπορευματοκιβωτίων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοινώνει τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου στις 15 Αυγούστου.
Οι έμποροι λιανικής ανησυχούν για μια πιθανή απεργία την 1η Οκτωβρίου σε θαλάσσια λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν έως το Τέξας, αφού οι συνομιλίες μεταξύ της Διεθνούς Ένωσης Μακρομεταφορέων και της Ναυτιλιακής Συμμαχίας των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν βαλτώσει.
Οι συνέπειες μιας απεργίας
Η Maersk περιέγραψε την Παρασκευή τις συνέπειες μιας πιθανής διαταραχής λόγω της απεργίας στα λιμάνια των ΗΠΑ.
«Σε περίπτωση γενικής απεργίας στα αμερικανικά λιμάνια του Κόλπου και της Ανατολικής Ακτής, ακόμη και μια διακοπή λειτουργίας μιας εβδομάδας θα μπορούσε να πάρει 4-6 εβδομάδες για να ανακάμψει, με σημαντικές καθυστερήσεις που θα επιδεινώνονται κάθε μέρα που περνάει», ανέφερε η Maersk σε μια ενημέρωση της αμερικανικής αγοράς.
Οι τιμές spot χωρίς συμβόλαιο για ένα εμπορευματοκιβώτιο που πηγαίνει από την Άπω Ανατολή στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 144% μεταξύ του τέλους Απριλίου και των αρχών Ιουλίου, αλλά έκτοτε έχουν μειωθεί κατά 17%, με παρόμοιες τάσεις να παρατηρούνται στις διαδρομές εμπορευματοκιβωτίων προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ και προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο, σύμφωνα με την Xeneta.
«Θα πρέπει τώρα να δούμε την αγορά spot να πέφτει περαιτέρω, αλλά η πτώση είναι απίθανο να είναι τόσο ραγδαία όσο η άνοδος, οπότε εξακολουθεί να είναι ένα επώδυνο τέλος του έτους για τους ναυλωτές», δήλωσε ο Σαντ στο Reuters.
Ο Μπάιντεν διατήρησε τους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα που έθεσε σε εφαρμογή ο προκάτοχός του, Ντόναλντ Τραμπ
Η απειλή των δασμών
Ο βιομηχανικός τομέας υπήρξε σημαντικός μοχλός αύξησης των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2024, εν μέρει λόγω των διαφαινόμενων δασμών στις εξαγωγές από την Κίνα και άλλες χώρες. Η κυβέρνηση Μπάιντεν επέβαλε νέους δασμούς σε πολλά αγαθά, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ αργότερα φέτος.
«Η μεγάλη δασμολογική πίεση αφορά τις μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι κυψέλες ηλιακά πάνελ», δήλωσε ο Τζέισον Μίλερ, καθηγητής διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στη σχολή επιχειρήσεων του Michigan State University.
Ο Μπάιντεν διατήρησε τους δασμούς που έθεσε σε εφαρμογή ο προκάτοχός του, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος ως υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών το 2024 έχει απειλήσει με περισσότερους και μεγαλύτερους δασμούς, εάν ανακτήσει τον Λευκό Οίκο. Παρά την απειλή αυτή, η αντίδραση των εταιρειών είναι μέχρι στιγμής υποτονική, δήλωσε ο Μίλερ.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε ότι θα μπορούσε να υπάρξει κάποια υποχώρηση της ζήτησης ενόψει των αμερικανικών εκλογών του Νοεμβρίου λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς.
«Εκεί που φαίνεται να υπάρχει συμφωνία μέχρι στιγμής είναι ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα έχουν εισέλθει σε μια πολύ πιο ανταγωνιστική σχέση και δεν θα έχει σημασία αν το ένα ή το άλλο κόμμα κερδίσει τις εκλογές», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ.
Latest News
Ποια είδη οχημάτων αγοράζουν πλέον περισσότερο οι Ευρωπαίοι [γράφημα]
Η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) δημιούργησε προϋποθέσεις να αλλάξουν πολλά στον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας
Τζεντιλόνι: Η Ευρώπη διέψευσε τις Κασσάνδρες- Πρόκληση η Κίνα
Η Ευρώπη πρέπει να κρατήσει τις πόρτες του εμπορίου ανοικτές, υποστηρίζει ο απερχόμενος Επίτροπος, Πάολο Τζεντιλόνι
Τα μίνι μάρκετ χωρίς υπαλλήλους που «σπάνε» τις αργίες
Τα μίνι μάρκετ στη Γερμανία που «παρακάμπτουν» την εργατική νομοθεσία για τις Κυριακές και φέρνουν όλο και περισσότερους καταναλωτές στο ταμείο τους
Γιατί η Κίνα «έβαλε πάγο» στην αγορά χρυσού
Η κεντρική τράπεζα ήταν ο μεγαλύτερος αγοραστής χρυσού στον κόσμο το 2023
Οι 5 ευρωπαϊκές πόλεις που οι εκατομμυριούχοι επιλέγουν να μετακομίσουν και... μία έκπτωτη
Ερευνα της Knight Frank δείχνει πώς επιλέγουν τόπο κατοικίας οι πλούσιοι και ποιες πόλεις αναδεικνύονται «πρωταθλήτριες»
Εκτοξεύθηκαν τα κέρδη του OnlyFans - Πόσα κέρδισε ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας
Τα κέρδη του Λιο Ραντβίνσκι, ιδιοκτήτη της συνδρομητικής πλατφόρμας OnlyFans, απο το 2020 έως και πέρυσι ξεπέρασαν τα 1,3 δισ. δολάρια
Οι Αμερικανοί δεν βγαίνουν ποτέ στη... σύνταξη - Γιατί συνεχίζουν να εργάζονται
Η πλειονότητα των συνταξιούχων (το 53%) της επόμενης γενιάς προβλέπει ότι θα εργαστεί, είτε επειδή θα το θέλει είτε για να συμπληρώσει το εισόδημά του, σύμφωνα με έρευνα του CNBC
Το Πεκίνο μπροστά στο δίλημμα αύξησης του χρέους
Αν και η αναλογία χρέους - ΑΕΠ είναι πολύ χαμηλή για την κεντρική κυβέρνηση, οι τοπικές κυβερνήσεις λυγίζουν από τα δικά τους ομόλογα,
Πιο κοντά οι πόλεμοι για το νερό - Οι 9 πιο πιθανές εστίες συγκρούσεων
Ο μέσος αριθμός μηνιαίων περιστατικών ασφάλειας που σχετίζονται με τη λειψυδρία αυξήθηκε 230% μεταξύ 2019 και 2024
Νέα μπλεξίματα για την Google - Γιατί μπαίνει στο μικροσκόπιο των αγγλικών αρχών
Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ έχουν επίσης επικρίνει την κυριαρχία της Google στην τεχνολογική διαφήμιση