Σε ανοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για τα αποτελέσματα του έτους προχώρησε για τρίτη φορά από τον Μάιο η AP Møller-Maersk, η οποία ανεβάζει τον πήχη της κερδοφορίας καθώς επωφελείται από τη συνεχιζόμενη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού στην Ερυθρά Θάλασσα και το ισχυρότερο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο εκτιμά τώρα ότι τα λειτουργικά κέρδη της για ολόκληρο το έτος θα κυμανθούν μεταξύ 3 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κερδών 1-3 δισ. δολ. που προέβλεπε τον Ιούνιο. Τον Φεβρουάριο είχε προβλέψει ζημιά έως και 5 δισ. $.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Η Maersk «βλέπει» βελτιωμένα αποτελέσματα, καθώς οι αυξανόμενες καθυστερήσεις και η συμφόρηση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οδήγησαν σε απότομη αύξηση των ναύλων. Τώρα αναμένει ότι η ανάπτυξη των εμπορευματοκιβωτίων – ένας δείκτης για το παγκόσμιο εμπόριο – θα αυξηθεί κατά 4%-6% φέτος, έναντι παλαιότερης πρόβλεψης για 2,5%-4,5% .
Οι επιθέσεις των Χούθι ανεβάζουν τους ναύλους
Οι αντάρτες Χούθι ξεκίνησαν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα στα τέλη του περασμένου έτους, με αποτέλεσμα οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνουν πιο μακροχρόνια και ακριβότερη παράκαμψη γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής για διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Τι εκτιμά η Maersk για τα Χριστούγεννα
Η Maersk αρχικά πίστευε ότι η διαταραχή από την Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκούσε μόνο μερικούς μήνες, αλλά τώρα πιστεύει ότι θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους και ίσως το 2025.
Ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, είπε στους Financial Times τον Ιούνιο ότι υπάρχει κίνδυνος οι λιανοπωλητές που ανησυχούν για την αγορά χριστουγεννιάτικων αγαθών να επιβαρύνουν την κατάσταση πιέζοντας τις παραγγελίες τους για νωρίτερα. Το τρέχον τρίτο τρίμηνο είναι συνήθως το πιο επιβαρυμένο για τα χριστουγεννιάτικα προϊόντα για τις γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η εταιρεία υπογράμμισε επίσης ότι «οι συνθήκες συναλλαγών εξακολουθούν να υπόκεινται σε υψηλότερη από την κανονική αστάθεια δεδομένου του απρόβλεπτου της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας προσφοράς και ζήτησης το τέταρτο τρίμηνο».
Στην ενημέρωσή της την Πέμπτη, η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα μειώθηκαν κατά περίπου 2% στα 12,8 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 40 % στα 963 εκατ. δολάρια.
Οι βραχυπρόθεσμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί από τα υψηλότερα επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες, υποδηλώνοντας πιθανώς ότι έχει αρχίσει να μειώνεται μέρος της πίεσης από τις πρώτες παραγγελίες των Χριστουγέννων.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda