Μεγάλες αυξήσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν το πρώτο εξάμηνο του 2024, όλα τα μεγάλα λιμάνια του κόσμου, σαν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης και της συσσώρευσης αποθεμάτων.
Με τις εργασιακές διαταραχές στην Ανατολική Ακτή και τον Κόλπο των ΗΠΑ στον ορίζοντα, οι εισαγωγείς κυρίως των ΗΠΑ, αποφάσισαν να δράσουν και να φέρουν τα φορτία «πιο μπροστά χρονικά» υιοθετώντας την αρχή «better safe than sorry» για να μην βρεθούν προ εκπλήξεως στην περίπτωση που τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού επιδεινωθούν αργότερα εντός του έτους, αναφέρει η Alphaliner.
Καναδάς: Φόβοι για τις εφοδιαστικές αλυσίδες για ξέσπασμα απεργιών σε λιμάνια και σιδηρόδρομο
Λιμάνια: Η απόδοσή τους με βάση τον όγκο φορτίων
Μόλις δύο λιμάνια στην πρώτη 30άδα της σχετικής κατάταξης κατέγραψαν μείωση του όγκου τους τους πρώτους έξι μήνες. Και τα δύο λιμάνια, το Χονγκ Κονγκ και το Xiamen, βρίσκονται στην Κίνα.
Το Αμβούργο, είναι ένα ακόμη λιμάνι το οποίο ενδέχεται να ανακοινώσει μια μικρή πτώση κατά 1% περίπου στη διακίνηση containers, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Alphaliner καθώς το λιμάνι δεν έχει ανακοινώσει ακόμη αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου.
Όλα τα άλλα λιμάνια που βρίσκονται στα 30 κορυφαία σημείωσαν άνοδο στα διακινούμενα φορτία με containers, που κυμαίνεται από 2,4% (Ρότερνταμ) έως 20,0% (Beibu Gulf Port). Η μέση αύξηση των 30 λιμανιών είναι της τάξης του 7,0%.
Μεταξύ των μεγαλύτερων κερδισμένων λιμανιών είναι το Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς με 14,7% αύξηση σε 9,0 εκατ. teu.
Επίσης εξαιρουμένων των κινεζικών λιμένων, το ταιλανδέζικο Laem Chabang κατέγραψε την επόμενη μεγαλύτερη αύξηση διακινούμενων φορτίων της τάξης του 10%.
Η Σιγκαπούρη, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, σημείωσε αύξηση 6,4%.
Ωστόσο, ο πλησιέστερος ανταγωνιστής του και μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, η Σαγκάη, αύξησε περαιτέρω το προβάδισμά του με αύξηση διακίνησης 7,5%, αυξάνοντας τα διακινούμενα φορτία στο εξάμηνο στα 25,2 εκατ. teu κάτι που δείχνει ως πιθανό ότι το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. teu το 2024.
Μεταξύ των άλλων λιμανιών, το Ντουμπάι κατέγραψε άνοδο 3,9% που συνέβαλε στο να εδραιωθεί ως δέκατο λιμάνι στον κόσμο.
Το μοναδικό αφρικανικό λιμάνι που περιλαμβάνεται στην πρώτη 30άδα, το Tanger Med, δεν δημοσιεύει ενδιάμεσα στοιχεία, αλλά επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι αναμένει να σημειώσει ένα νέο ρεκόρ διακίνησης άνω των 9,0 εκατ. teu φέτος. Αυτό θα αντιπροσωπεύει αύξηση του όγκου κατά σχεδόν 90% από το 2019.
Νέα πτώση των ναύλων, εκτός ΗΠΑ
Στο μεταξύ η αυξημένη ζήτηση δεν ήταν τόσο επαρκής προκειμένου να διατήσει σε ανοδική τάση του ναύλους των containers στην spot αγορά.
Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (WCI) του Drewry μειώθηκε κατά 2% στα 5.319 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών (ft) την τρέχουσα εβδομάδα.
Ο WCI των 5.319 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft είναι 49% κάτω από το προηγούμενο ανώτατο όριο της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά είναι 274% περισσότερο από τη μέση τιμή του 2019 (πριν από την πανδημία) των 1.420 δολαρίων.
Ο μέσος σύνθετος δείκτης για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 4.077 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, δηλαδή 1.273 δολάρια υψηλότερα από τον μέσο όρο 10ετίας των 2.803 δολαρίων (ο οποίος διογκώθηκε από την εξαιρετική περίοδο Covid 2020-22).
Σαγκάη προς Νέα Υόρκη
Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα μειώθηκαν κατά 5% ή 394 δολάρια σε 6.788 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.
Ομοίως, οι τιμές spot από το Ρότερνταμ προς τη Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1% ή 27 δολάρια σε 1.934 δολάρια ανά 40ft box. Αντίθετα, οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 2% ή 98 δολάρια σε 6.401 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.
Ομοίως, οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 1% ή 47 δολάρια στα 8.811 δολάρια ανά feu.
Η πρόσφατη άνοδος στις τιμές των ναύλων των εμπορευματικών μεταφορών από τον Ειρηνικό προς τη Δυτική και Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα μπορούσε να αποδοθεί στη διαφαινόμενη απεργία της ένωσης των λιμενεργατών (ILA) στα λιμάνια την 1η Οκτωβρίου και στην αναμενόμενη βιασύνη για την αποστολή εμπορευμάτων πριν από την έναρξη της απεργίας, εκτιμά ο Drewry.
Ως εκ τούτου, αναμένει ότι οι ναύλοι στο εμπόριο του Ειρηνικού θα συνεχίσουν να αυξάνονται τις επόμενες εβδομάδες.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα