
Με τον όρο φοβία δηλώνεται μία υπερβολική αντίδραση φόβου, καθαρά υποκειμενική και εντελώς δυσανάλογη με το μέγεθος του πραγματικού κινδύνου ή της επικείμενης απειλής.
Σούπερ μάρκετ: Οι ουρανοκατέβατες ευκαιρίες σε τουρισμό και γειτονιές
Μέχρι πρότινος στον κλάδο των σούπερ μάρκετ η κοινή φοβία των διοικήσεων -ειδικά στους μεγάλους «παίκτες»- αφορούσε το κλείσιμο καταστημάτων, ακόμη κι αν ήταν ζημιογόνα και δεν είχαν ελπίδες να «γυρίσουν» στον ενάρετο κύκλο.
Πλέον αυτό το ταμπού έχει ξεπεραστεί και το «stop loss» εφαρμόζεται από όλες τις αλυσίδες, όπως η My Market, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Διαμαντής Μασούτης, ενώ σε κάθε περίπτωση οι εργαζόμενοι δεν επηρεάζονται ουδόλως, καθώς μεταφέρονται σε άλλα σημεία του δικτύου.
Κλείνει ζημιογόνα καταστήματα η ΑΒ Βασιλόπουλος
Ειδικά για την ΑΒ Βασιλόπουλος η πρακτική αυτή είναι ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική απόφαση εξορθολογισμού του δικτύου των καταστημάτων της στο πλαίσιο της επανάκτησης του απολεσθέντος μεριδίου στην οργανωμένη λιανική τροφίμων, θωρακίζοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία της.
Υπό αυτό το πρίσμα σε μόλις 18 μήνες η εν Ελλάδι θυγατρική του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize έκλεισε το ΑΒ στο Χαλάνδρι, στη συμβολή των οδών Δ. Πλακεντίας και Ζήνωνος, (σ.σ. δίπλα στην πρώην πλατεία Κένεντι για όσους έχουν περάσει τα πρώτα –άντα).
Το 1.400 τετραγωνικών μέτρων κατάστημα με 2 επίπεδα με 38 θέσεις parking, 5 ταμεία και 3 Self check out, έκλεισε τις προηγούμενες μέρες και ο λόγος σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία έχουν να κάνουν με την πρόσβαση, που αντικειμενικά για σούπερ μάρκετ ήταν αρκετά δύσκολη.
Στην ουσία δεν έβλεπε κάποιος εύκολα το μαγαζί περνώντας με το αυτοκίνητο από την Δ. Πλακεντίας, καθώς μπροστά λειτουργεί Mc Donald’s, αλλά ακόμη κι αν το έβλεπε έπρεπε να κάνει έναν μεγάλο κύκλο για να προσεγγίσει την είσοδο.
Το αποτέλεσμα ήταν χαμηλές πωλήσεις σε σχέση με τις προβλέψεις της διοίκησης, την ώρα που το ενοίκιο ήταν πολύ υψηλό.
Έτσι -χωρίς συναισθηματισμούς- αποφασίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες το κλείσιμο του καταστήματος και η αξιοποίηση του εξοπλισμού στο νέο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στους Αγίους Αναργύρους, το οποίο θα κάνει εγκαίνια τον Νοέμβριο.
Φιλικός διακανονισμός με την Trade Estates
Το εν λόγω κατάστημα είναι μέρος ενός από τα εμπορικά πάρκα της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πλευρές προχώρησαν σε φιλικό διακανονισμό για την αποχώρηση της ΑΒ από το ακίνητο, χωρίς να διαταραχθεί η μακροχρόνια συνεργασία τους.
Υπενθυμίζεται ότι το ακίνητο σε οικόπεδο 2.896 τ.μ., με συνολική εμπορική επιφάνεια 3.992 τ.μ., εξαγόρασε η Trade Estates από την εταιρεία Ten Brinke Hellas τον Δεκέμβριο του 2022, με συνολικό τίμημα 6,5 εκατ. ευρώ.
«Switch» για 50 καταστήματα
Όσον αφορά το δίκτυο, εκτός από το κλείσιμο των ζημιογόνων καταστημάτων (σ.σ. έχουν ξεπεράσει τα έξι από την αρχή του χρόνου) και το επιλεκτικό άνοιγμα νέων σημείων, η ΑΒ Βασιλόπουλος «τρέχει» και τη μετατροπή εταιρικών καταστημάτων, κυρίως μικρού μεγέθους, σε καταστήματα που θα λειτουργούν με franchising.
Ο στόχος είναι να γίνει «switch» περίπου σε 50 καταστήματα μέσα στο 2024.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο