Κάθε χρόνο, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η Ελλάδα υποφέρει από εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές, ξηρασία, καύσωνες. Οι φυσικές καταστροφές αφήνουν πίσω τους δεκάδες χιλιάδες καμένα στρέμματα γης, κατεστραμμένα σπίτια, ακόμα και νεκρούς. Και όπως επισημαίνει η Deutsche Welle, πέραν αυτών έχουν και ένα τεράστιο οικονομικό κόστος για το ελληνικό κράτος.
«Μετά την κρίση χρέους η Ελλάδα απειλείται τώρα από την κλιματική κρίση», γράφει η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt. Και μία τέτοια κρίση «θα αποτελέσει μία σοβαρή οικονομική δοκιμασία για την πιο χρεωμένη χώρα της Ευρώπης».
Αγρότες: Πόσο κοστίζει στον πρωτογενή τομέα η κλιματική αλλαγή
Ο οίκος αξιολόγησης Scope εκτιμά πως «το καλοκαίρι του 2023 οι δασικές πυρκαγιές στην Ευρώπη προκάλεσαν υλικές ζημιές ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ – περισσότερο από το ένα τρίτο εξ αυτών στην Ελλάδα, όπου οι ζημιές κοστολογούνται στα 1,66 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ακόμα, ο οίκος αξιολόγησης υπολογίζει πως από το 2026 έως το 2050 το ετήσιο κόστος των δασικών πυρκαγιών για την Ελλάδα θα ανέβει στα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ. […] Παρόμοιες είναι οι προβλέψεις και της σχετικής μελέτης της Τράπεζας της Ελλάδας για τις οικονομικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Και σε αυτούς τους αριθμούς δεν συνυπολογίζονται καν οι οικολογικές συνέπειες των πυρκαγιών».
Οι πλημμύρες
Οι πυρκαγιές δεν αποτελούν το μοναδικό κλιματικό πρόβλημα της χώρας. «Ήδη βιώνουμε ανά πέντε χρόνια πλημμύρες που θα έπρεπε να συμβαίνουν μία φορά στα 50 χρόνια», εξηγεί ο Κωνσταντίνος Συνολάκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή. «Επιπλέον, η θερμοκρασία στον μεσογειακό χώρο ανεβαίνει κατά 20% ταχύτερα σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο».
Οι πλημμύρες έχουν και αυτές τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις. «Στη Θεσσαλία η κακοκαιρία Ντάνιελ άφησε στα χωράφια ένα στρώμα λάσπης πάχους ενός μέτρου – αχρηστεύοντας έτσι τις καλλιεργήσιμες αυτές εκτάσεις σε βάθος ετών», συνεχίζει η Handelsblatt. «Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εκτιμά την οικονομική ζημία στα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ – ή αλλιώς στο 1,7% του ΑΕΠ. 400 εκατομμύρια κοστίζει μόνο η ανακατασκευή των κατεστραμμένων σιδηροδρομικών γραμμών».
Αποτύπωμα στον τουρισμό
Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει φυσικά και τον τουρισμό, διότι «αφ’ ενός μεν οι ταξιδιώτες προσπαθούν να αποφύγουν ολοένα και περισσότερο τα συχνότερα και μεγαλύτερης διάρκειας κύματα καύσωνα, αφ’ ετέρου δε μέσα στα επόμενα χρόνια θα ανέβει κι άλλο η στάθμη της θάλασσας, με αποτέλεσμα ορισμένες παραλίες να εξαφανιστούν.
[…] Τα τελευταία 30 χρόνια η Ελλάδα έχει χάσει ήδη 680 τετραγωνικά χιλιόμετρα από τις αμμουδερές παραλίες της, αναφέρει ο Συνολάκης λαμβάνοντας υπόψιν στοιχεία από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της ΕΕ για τη διάβρωση των ακτών. Αυτό μεταφράζεται σε ετήσιες απώλειες εσόδων ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων ευρώ από την εκμετάλλευση των παραλιών, σύμφωνα με τον ειδικό».
Η Ελλάδα πρόκειται να δαπανήσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Ακόμα κι έτσι όμως, «το εναλλακτικό σενάριο θα ήταν πολύ πιο κοστοβόρο κατά τον ερευνητή του κλίματος Χρήστο Ζερεφό: “Αν δεν κάνουμε τίποτα, το κόστος θα ξεπεράσει τα 700 δισεκατομμύρια ευρώ έως το τέλος του αιώνα” – ένα ποσό διπλάσιο του ελληνικού δημοσίου χρέους».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»