
Αλλάζει σελίδα η Αττική Οδός, ο πρώτος μεγάλος κλειστός αυτοκινητόδρομος εντός αστικού ιστού που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990.
Αύριο 28 Αυγούστου στην ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου περιλαμβάνεται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: «Πράσινο» από Ελεγκτικό Συνέδριο για τη σύμβαση παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός
Κλείνει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας, της χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.
Τον διαγωνισμό κέρδισε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέροντας ένα από τα μεγαλύτερα τιμήματα στην ιστορία των παραχωρήσεων, έχοντας υποβάλλει φάκελο με προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Ήταν η υψηλότερη έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών της στον σχετικό διαγωνισμό.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος παραχωρησιούχος του αυτοκινητοδρόμου, τον οποίο αναλαμβάνει για τα επόμενα 25 χρόνια.
Η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους κανονικά λήγει τον Οκτώβριο, ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η παράδοση αναμένεται να λάβει χώρα από τις αρχές του 2025.
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ανάληψη του αυτοκινητοδρόμου διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων του επιφυλάσσοντας για τους μετόχους του μεγαλύτερες υπεραξίες από σταθερά έσοδα που θα εξασφαλίζει για τις επόμενες δεκαετίες μέσα από την εκμετάλλευση κυρίως των οδικών αξόνων.
Οι υπογραφές
Το υπουργικό συμβούλιο αναμένεται κατόπιν εισήγησης των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα να δώσει τη σχετική εξουσιοδότηση για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπογραφές του ελληνικού δημοσίου με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να πέσουν εντός του Σεπτεμβρίου.
Στη συνέχεια η σύμβαση θα πάρει το δρόμο προς κύρωση από τη Βουλή.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού