Η Αττική Οδός θα αργήσει να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αν και κοντεύει ένας χρόνος από τότε που ο όμιλος κέρδισε τον διαγωνισμό παραχώρησης που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με μία προσφορά 3,27 δισ. ευρώ επικράτησε έναντι των αντιπάλων της και κέρδισε για 25 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Αττικής.
Κυκλοφοριακό: Νέες υποσχέσεις από Ταχιάο με επεκτάσεις Αττικής Οδού και Ελευσίνα – Οινόη
Η Αττική Οδός
Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον νέο επενδυτή περί το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Πρώτα κι αφού λήξει η τρέχουσα σύμβαση με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους – τον Οκτώβριο του 2024 – η Αττική Οδός θα περάσει ξανά στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Κι έπειτα η τελευταία στάση θα είναι η ανάληψη της από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το ταξίδι… ξεκίνησε μόλις την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου.
Το ΤΑΙΠΕΔ απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο του διαγωνισμού για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο.
Εκτιμάται πώς αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Μιας και μεσολαβεί και ο Αύγουστος ο μήνας των θερινών διακοπών, όλα δείχνουν πώς τον Σεπτέμβριο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος.
Πάντως, εκτιμήσεις θέλουν πώς ο έλεγχος των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θα αργήσει περισσότερο καθώς ο φάκελος λόγω των προσφυγών κι ενστάσεων που είχαν υποβληθεί μετά το τέλος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεσκονιστεί…
Το δημόσιο
Άγνωστο για ποιο λόγο η μεταβίβαση στο δημόσιο και από το δημόσιο στον ιδιώτη επενδυτή έχει δρόμο μπροστά…
Με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προσδιορίζει χρονικά τη μεταβίβαση στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Στο μεσοδιάστημα Οκτωβρίου μέχρι την παράδοση του αυτοκινητόδρομου το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αναθέσει σε operator τη λειτουργία του.
Σημειώνεται δε, πώς πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση του.
Τη δεκαετία του 1990
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Latest News
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Ο κ. Σταικούρας έχει ήδη καταθέσει από τον περασμένο Απρίλιο δύο μηνυτήριες αναφορές στη δικαιοσύνη
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Ταχιάος: Πριν τις 30 Νοεμβρίου οι πιστοποιήσεις για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ως προς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε πως θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου
ΕΥΔΑΠ καλεί ΔΕΗ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο – Τι συζητούν Σαχίνης με Στάσση
Έτοιμη η μελέτη της ΕΥΔΑΠ που προβλέπει τη μεταφορά νερού από τα Κρεμαστά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αττική – Τα σχέδια για αφαλατώσεις
Πώς εξελίσσονται τα έργα των ΑΚΤΩΡ και Intrakat στον ΒΟΑΚ
Η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και η Intrakat συμμετέχει στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις για το τμήμα Χερσονήσου - Νεάπολης
ΤΕΡΝΑ: Με ταχείς ρυθμούς η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου
Παρά τις αντιξοότητες η ΤΕΡΝΑ προχωρά τις εργασίες για την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου εντός των χρονοδιαγραμμάτων
Σταϊκούρας για ΒΟΑΚ: Τα έργα έχουν ξεκινήσει και υπάρχει πρόοδος
Ο κ. Σταϊκούρας επιθεώρησε τα έργα στον ΒΟΑΚ, συνομίλησε με τοπικούς φορείς και έκανε λόγο για γρήγορες διαδικασίες που θα γίνουν
Διεθνής πιστοποίηση του αρδευτικού έργου του ΤΟΕΒ Ταυρωπού από το Infra-Fastlabel
Κώστας Τσιάρας: Η δημιουργία σύγχρονων υποδομών αποτελεί την πιο αποδοτική επένδυση για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα
Lamda: Έπεσαν οι υπογραφές για το Retail Park της Trade Estate - Στα 31 εκατ. το αντίτιμο
Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 75 εκατ. ευρώ
Νέα έργα ανάπλασης μέσω Πράσινου Ταμείου - Ολοκληρώνεται η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ανάπλασης από το πράσινο Ταμείο που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη φυσιογνωμία του κέντρου της Θεσσαλονίκης