Άλλο ένα ορόσημο για να αλλάξει σελίδα η Αττική Οδός έπιασε το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τον φάκελο του διαγωνισμού και κυρίως το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού
Αττική Οδός
Σε χρόνο ρεκόρ το ανώτατο δικαστήριο της χώρας ήλεγξε και έδωσε την έγκριση του και για το επίσημο κλείσιμο της διαγωνιστικής διαδικασίας που έτρεξε το ΤΑΙΠΕΔ.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων υπέβαλε τον «φάκελο» στις 5 Ιουλίου και σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός το Ελεγκτικό Συνέδριο προχώρησε στην αξιολόγηση και εξέδωσε την έγκριση του νομικού κειμένου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο επενδυτής που πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου της Αττικής.
Υπογραφή της σύμβασης
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι οι υπογραφές με τον νέο παραχωρησιούχο θα πέσουν αμέσως μετά τις θερινές διακοπές, δηλαδή τον Σεπτέμβριο.
Από τότε θα μετρά και τυπικά αντίστροφα ο χρόνος για την ανάληψη της λειτουργίας, χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από τον νέο επενδυτή.
Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο, ενώ οι εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ θέλουν το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται προς το τέλος του 2024.
Το τίμημα
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα που προσέφερε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την ανάληψη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού, ανέρχεται στα 3,27 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί περίπου στο 2% του ΑΕΠ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό με το οποίο επενδυτής χτύπησε δημόσιο διαγωνισμό συμμετέχοντας με τον τρόπο αυτό στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους.
Αξίζει δε, να τονιστεί πώς από τις αποκρατικοποιήσεις τα προσδοκώμενα έσοδα ανέρχονται στα 5,7 δισ. ευρώ. Σχεδόν το 60% προέρχεται μόνο από το τίμημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου