Η αγορά ενός «προεδρικού» αεροσκάφους σχεδόν πάντα πυροδοτεί έντονες αντιπαραθέσεις σε όποια χώρα και αν προγραμματίζεται, είτε πρόκειται για τις ΗΠΑ, την Ελλάδα… ή την Νιγηρία.
Υπό αυτό το πρίσμα προεδρία της Νιγηρίας υπερασπίστηκε την αγορά ενός τζετ πολλών εκατομμυρίων δολαρίων που έχει διογκώσει τον προεδρικό εναέριο στόλο σε σχεδόν δώδεκα αεροσκάφη, παρόλο που η χώρα υπομένει τη χειρότερη οικονομική ύφεση των τελευταίων δεκαετιών.
Νιγηρία: Λιτότητα για τους πολίτες, νέο Airbus για τον πρόεδρο
Ο Πρόεδρος Μπόλα Τινούμπου πέταξε από την πρωτεύουσα Abuja αυτή την εβδομάδα για αυτό που το γραφείο του περιέγραψε ως «σύντομη παραμονή εργασίας» στη Γαλλία, δίνοντας στους Νιγηριανούς μια πρώτη γεύση από το τροποποιημένο αεροσκάφος Airbus A330.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι
Οι εικόνες από το αεροδρόμιο προκάλεσαν ένα μπαράζ κριτικής, με πολλούς να χαρακτηρίζουν το αεροπλάνο ως το τελευταίο σε μια σειρά από εξωφρενικές σπατάλες από την κυβέρνηση, η οποία θεωρείται όλο και περισσότερο αποκομμένη από την καθημερινή πραγματικότητα.
Ο Όμπι Εζεκβέσλι, πρώην υπουργός Παιδείας, περιέγραψε το νέο αεροσκάφος ως σύμβολο της «δημοσιονομικής απερισκεψίας και της ραθυμίας» της διοίκησης από τότε που ανέλαβε την εξουσία τον Μάιο του 2023. Ο πρώην υποψήφιος για την προεδρία Πίτερ Όμπι ζήτησε ειλικρίνεια και διαφάνεια μέσω ανάρτησης στο X.
Ο Μπάγιο Ονανούγκα, εκπρόσωπος του προέδρου, είπε στους Financial Times ότι το αεροσκάφος αγοράστηκε μετά από σύσταση της επιτροπής ασφαλείας της Γερουσίας, μετά από έρευνα που αμφισβήτησε την «ασφάλεια και την αποδοτικότητα κόστους του προηγούμενου 19χρονου αεροσκάφους, ειδικά μετά δυσλειτουργία κατά τη διάρκεια ταξιδιού στη Σαουδική Αραβία».
“Κελεπούρι” λέει ο κυβερνητικός εκρόσωπος
Είπε επίσης ότι ήταν αγορά ευκαιρία «σε πολύ χαμηλότερη από την τιμή αγοράς εξοικονομώντας τεράστιο κόστος συντήρησης και καυσίμων στη Νιγηρία, που ανέρχεται σε εκατομμύρια δολάρια ετησίως». Η κυβέρνηση δεν έχει πει πόσα πλήρωσε για το αεροσκάφος, αλλά τα τοπικά ΜΜΕ υπολογίζουν περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια.
Η προσθήκη του αεροσκάφους Α330 ανεβάζει τον προεδρικό στόλο της Νιγηρίας σε 11, συμπεριλαμβανομένων αεροπλάνων και ελικοπτέρων, αν και τα άλλα 10 κληρονομήθηκαν από προηγούμενες κυβερνήσεις και τρία από τα παλαιότερα πωλούνται.
Ο Γιοάκιμ Μακεμπόνγκ, αναλυτής διακυβέρνησης, είπε στους FT ότι οι πολυτελείς δαπάνες δεν περιορίζονται στα τζετ ή ακόμη και στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, καθώς επεκτείνονται και σε κρατικές διοικήσεις.
Απίθανες σπατάλες εν μέσω κρίσης
Πολλοί Νιγηριανοί ήταν δυσαρεστημένοι με τον προϋπολογισμό που υπέγραψε ο Τινούμπου πέρυσι, ο οποίος περιλάμβανε 2,9 δισεκατομμύρια νάιρα (1000 νάιρα = 0,57 ευρώ) για την ανακαίνιση του διαμερίσματός του, 1,5 δισεκατομμύρια σε αυτοκίνητα για το γραφείο της συζύγου του και άλλα 28 δισεκατομμύρια για άλλα έξοδα, συμπεριλαμβανομένων των αγορών οχημάτων. Άλλα 14 δισ. νάιρα δαπανήθηκαν για την ολοκλήρωση της ανακαίνισης της επίσημης κατοικίας του Αντιπροέδρου Κασίμ Σετίμα, ένα έργο που είχε εγκαταλειφθεί το 2015 από προηγούμενη κυβέρνηση.
Το A330 ήταν ένα από τα τρία τζετ που διατάχθηκε να κατασχεθεί την περασμένη εβδομάδα από γαλλικό δικαστήριο για μια συμβατική διαμάχη μεταξύ μιας περιφερειακής κυβέρνησης στη Νιγηρία και ενός κινεζικού επενδυτικού ομίλου που ισχυριζόταν ότι παραβίασε τη σύμβαση για την ανάπτυξη ζώνης ελεύθερου εμπορίου. Η κινεζική εταιρεία Zhongfu, θυγατρική της κινεζικής επενδυτικής Zhongshan Fucheng Industrial Investment, δήλωσε ότι αποδέσμευσε το αεροπλάνο ως «χειρονομία καλής θέλησης».
Η χειρότερη οικονομική κρίση της Νιγηρίας από τη δεκαετία του 1990 έχει προκαλέσει δυστυχία σε εκατομμύρια ανθρώπους, με τον πληθωρισμό σε υψηλό σχεδόν τριών δεκαετιών και το νάιρα να υποχωρεί περίπου το 70% της αξίας του έναντι του δολαρίου ΗΠΑ το περασμένο έτος μετά από δύο υποτιμήσεις.
Οι τιμές των καυσίμων έχουν τριπλασιαστεί από τότε που ο Τινούμπου μείωσε μερικώς τις επιδοτήσεις καυσίμων την πρώτη ημέρα της θητείας του, μέρος των μέτρων που υποστήριξε ότι είναι απαραίτητα για την άρση των στρεβλωτικών επιπτώσεων στην οικονομία.
Latest News
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών