Σε μικρή απόσταση με τα πόδια από την πλατεία Berkeley στο Mayfair, ένα μικρό μέρος του Λονδίνου, βρίσκεται ένας εκθεσιακός χώρος της BYD.
Ο Κινέζος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) δημιούργησε κατάστημα εκεί πέρυσι. Η Rolls-Royce εκθέτει τα πολυτελή αυτοκίνητά της ακριβώς απέναντι, έχοντας πρωτοεμφανιστεί στη γειτονιά το 1932. Η BYD μάλλον δεν ενοχλείται από τη συσχέτιση, σύμφωνα με τον Economist.
ΒΜW: Για πρώτη φορά μπροστά απο την Tesla στις πωλήσεις EV
Η BYD ελπίζει σαφώς να παρουσιάσει τα οχήματά της ως φιλόδοξα. Αλλά η πραγματική γοητεία τους είναι ότι είναι προσιτές. Ένα μοντέλο στην οθόνη, το Dolphin, πωλείται για περίπου £ 25,000 ($ 33,000). Βρετανοί κριτικοί αυτοκινήτων χαρακτήρισαν την τιμολόγηση «ελκυστική» και «εντυπωσιακά χαμηλή». Αυτό που πραγματικά ανησυχεί τους δυτικούς ανταγωνιστές της BYD είναι ότι υπάρχει αρκετός χώρος για πτώση των τιμών.
Στην Κίνα το δελφίνι πωλείται για 99.800 γιουάν, ή λίγο πάνω από 10.000 λίρες. Μια ανάλυση από την Rhodium Group, μια εταιρεία συμβούλων, διαπίστωσε ότι η BYD θα μπορούσε να μειώσει τις τιμές της στην Ευρώπη κατά 30% και να εξακολουθεί να έχει το ίδιο κέρδος ανά αυτοκίνητο που κάνει στην Κίνα.
Έλξη ασκούν τα κινεζικά αυτοκίνητα
Οι καταναλωτές σταδιακά υιοθετούν την ελκυστικότητα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Βλέποντας μια μάρκα Ora, Maxus, MG ή BYD στο δρόμο στη Βρετανία εξακολουθεί να αισθάνεται αξιοσημείωτη. Σύμφωνα με τις τρέχουσες τάσεις, αυτό δεν θα ισχύει για πολύ. Οι κινεζικές μάρκες αποτελούν σήμερα περίπου το 10% των νέων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Βρετανία, από περίπου 3-4% πριν από πέντε χρόνια.
Αυτά τα στοιχεία, αν μη τι άλλο, υποτιμούν τον αυξανόμενο ρόλο της Κίνας στην αγορά αυτοκινήτων, επειδή οι δυτικές μάρκες μετατοπίζουν επίσης την αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα. Σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics, μιας εταιρείας έρευνας αυτοκινήτων, το 22% των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομούνται στη Βρετανία (και το 7,5% όλων των αυτοκινήτων) κατασκευάζονται τώρα στην Κίνα.
Τα πιο προσιτά αυτοκίνητα είναι ευπρόσδεκτα νέα για τα νοικοκυριά: τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα βενζίνης προς το παρόν, αλλά το χάσμα μειώνεται γρήγορα. Το να καταστεί φθηνότερη η μετακίνηση θα πρέπει να είναι ένα ευπρόσδεκτο κίνητρο για την ανάπτυξη. Η ταχεία διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι επίσης κρίσιμη για τους στόχους της κυβέρνησης για απαλλαγή από τον άνθρακα.
Αλλά αυτά τα επιχειρήματα ισχύουν επίσης στην Αμερική και την Ευρωπαϊκή Ένωση, και οι δύο θεσπίζουν υψηλούς δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα για να αποθαρρύνουν τις εισαγωγές και να προστατεύσουν τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες. Στις 26 Αυγούστου, ο Καναδάς δήλωσε ότι ακολουθεί το παράδειγμά του.
Ευτυχώς, η νέα κυβέρνηση των Εργατικών της Βρετανίας έχει μέχρι στιγμής απομακρυνθεί σε μεγάλο βαθμό από αυτόν τον προστατευτισμό. Ο Jonathan Reynolds, υπουργός Επιχειρήσεων, δήλωσε τον Ιούλιο ότι δεν σχεδιάζει να ζητήσει από την ανεξάρτητη Αρχή Εμπορικών Διορθωτικών Μέτρων (TRA) να διερευνήσει τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ένα απαραίτητο πρώτο βήμα προς τους δασμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, η οποία μπορεί επίσης να απαιτήσει έρευνα, έχει επίσης καθυστερήσει.
Νέα προσέγγιση
Γιατί η διαφορετική προσέγγιση; Εξάλλου, οι Εργατικοί κατέβηκαν στις εκλογές με μια πλατφόρμα «ασφάλειας» που εμπνέεται ρητά από τις οικονομικές πολιτικές του προέδρου Τζο Μπάιντεν. Το κύριο κίνητρο είναι πιθανό να είναι ο φόβος των αντιποίνων. Η Κίνα είναι μια μεγάλη εξαγωγική αγορά για παραγωγούς υψηλών προδιαγραφών όπως η Rolls-Royce, η Jaguar και η Bentley, οι οποίες αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της Βρετανίας. Η απώλεια της αγοράς για τους Κινέζους μεγιστάνες θα έβλαπτε.
Και η Κίνα θα ήταν απίθανο να περιορίσει τα αντίποινα της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο σκωτσέζικος σολομός και το ουίσκι μπορεί να είναι ζουμεροί στόχοι· Η Κίνα αγοράζει πολλά και από τα δύο προϊόντα και οι Εργατικοί είναι απρόθυμοι να διακινδυνεύσουν να αποξενώσουν τους ψηφοφόρους βόρεια των συνόρων.
Οι υποστηρικτές των εμπορικών φραγμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εγείρουν επίσης ανησυχίες για την ασφάλεια. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Οι αισθητήρες σαρώνουν τις οδικές συνθήκες. οι υπολογιστές επί του οχήματος συνδέονται με τα έξυπνα τηλέφωνα των επιβατών· Τα συστήματα φωνητικού ελέγχου καταγράφουν συνομιλίες.
Ο κινεζικός στρατός έχει απαγορεύσει τα οχήματα Tesla από τις εγκαταστάσεις του από το 2021, επικαλούμενος ζητήματα ασφαλείας με τις κάμερες του οχήματος. Μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έπρεπε να προμηθεύει υπουργικά αυτοκίνητα στη Βρετανία – ανεξάρτητα από το πόσο φθηνά. Και μπορεί να έρθει ένα σημείο όπου τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ασκούν υπερβολικό έλεγχο στην αγορά για άνεση.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ