
Τι πάει στραβά για τις αεροπορικές χαμηλού κόστους της Αμερικής; Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και το κόστος εργασίας έχουν μειώσει τα κέρδη – αλλά όχι περισσότερο από ό, τι για τις αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη Southwest (εταιρεία χαμηλού κόστους) και τις αντίστοιχες εταιρείες της ίδιας κατηγορίας είναι ότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται από τις παραδοσιακές αεροπορικές, αναφέρει ο Economist.
Οι αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης, που προσφέρουν μια πολυτελή εμπειρία εν πτήσει μαζί με σαλόνια αναμονής και προγράμματα επιβράβευσης, προσελκύουν εδώ και καιρό επιβάτες που δεν είναι πρόθυμοι να αντιμετωπίζονται σαν κορόιδα.
Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, έχουν επίσης αρχίσει να προσφέρουν φθηνούς δικούς τους ναύλους σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν μερίδιο αγοράς από τις χαμηλού κόστους εταιρείες. Σύμφωνα με τον Keith McMullan της Aviation Strategy, μιας συμβουλευτικής εταιρείας, οι παλαιοί αερομεταφορείς «γεμίζουν τα κενά καθίσματα στο πίσω μέρος με ναύλους χωρίς περιττά στοιχεία». Ο David Vernon της Bernstein σημειώνει ότι ο αριθμός των ναύλων βασικής οικονομικής θέσης που προστέθηκαν από τους τρεις μεγάλους αερομεταφορείς παλαιού τύπου είναι περίπου ισοδύναμος με ολόκληρη τη χωρητικότητα του Spirit. «Η μοναδική θέση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην αγορά έχει χαθεί», λέει.
Οι συγχωνεύσεις
Ταυτόχρονα, η ενοποίηση βελτίωσε την κερδοφορία και διεύρυνε την εμβέλεια των παλαιών αερομεταφορέων της Αμερικής. Τα τελευταία 15 περίπου χρόνια, έξι έχουν συγχωνευθεί σε τρία. Οι κόμβοι τους, οι οποίοι μπορούν να χρησιμεύσουν ως προορισμοί ή σημεία στάσης, προσφέρουν στους επιβάτες πολλές περισσότερες επιλογές για να φτάσουν από τη μια πόλη στην άλλη σε σύγκριση με έναν αερομεταφορέα που πετάει από σημείο σε σημείο.
Η αποτυχημένη συνεργασία μεταξύ της Spirit και της JetBlue, ωστόσο, υποδηλώνει ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν καμία διάθεση να αφήσουν τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους να ενοποιηθούν ως απάντηση. (Η συγχώνευση της Αλάσκας και της Χαβάης, δύο μικρότερων αεροπορικών εταιρειών πλήρους εξυπηρέτησης, φαίνεται ότι μπορεί να εγκριθεί, αλλά μόνο επειδή οι δύο έχουν λίγα αλληλεπικαλυπτόμενα δρομολόγια).
Έρχονται αναταράξεις
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους αυξάνονται επίσης στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Πέρυσι, η IndiGo, μια ινδική εταιρεία χαμηλού κόστους που κυριαρχεί στην αεροπορική βιομηχανία της χώρας, παρήγγειλε 500 αεροπλάνα από την Airbus, τη μεγαλύτερη παραγγελία που έχει γίνει ποτέ από αεροπορική εταιρεία, εν μέσω έκρηξης στη ζήτησης.
Η Ryanair και η IndiGo αντιμετωπίζουν επί του παρόντος ασθενέστερο κατεστημένο ανταγωνισμό, σημειώνει ο κ. McMullan της Aviation Strategy. Με τον καιρό αυτό μπορεί να αλλάξει. Οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης ενοποιούνται σταθερά σε τρεις μεγάλους ομίλους – τη Lufthansa, την Air France-KLM και την IAG, στην οποία ανήκει η British Airways.
Ομοίως, η IndiGo θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια αναζωογονημένη Air India, τον εθνικό αερομεταφορέα που βρίσκεται τώρα στα χέρια του ομίλου Tata, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων της χώρας. Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους παντού πρέπει να είναι προετοιμασμένες για αναταράξεις.


Latest News

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια