Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, με στόχο η νέα γραμμή να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό το 2026.
Ουσιαστικά πρόκειται για την «αναγέννηση» τμήματος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Κορίνθου, στο τμήμα Ανω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα. Το έργο αποτελεί την πρώτη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου, εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Προαστιακός: Τα επόμενα βήματα για τη Δυτική Αττική – Πότε θα είναι έτοιμος
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου ο προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει άλλη μια σύγχρονη, ηλεκτροτροφοδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 36 χλμ., η οποία θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πρωτεύουσας, τη βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου – Ελευσίνας, αλλά και τη Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα.
Με την αναμενόμενη λειτουργία της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2026, η γραμμή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα είναι η τέταρτη γραμμή του προαστιακού δικτύου της Αττικής, η οποία θα προστεθεί στις γραμμές Χαλκίδα – Αθήνα, Πειραιάς – Κιάτο και Πειραιάς – Αεροδρόμιο.
Προαστιακός: Οι σταθμοί και τα δρομολόγια
Στη διαδρομή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα λειτουργήσουν συνολικά οκτώ νέοι σταθμοί, οι οποίοι θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα και Παλαιός ΣΣ Μεγάρων.
Το κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ
Οταν θα είναι έτοιμη η νέα γραμμή, τα τρένα θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας, κάνοντας στάσεις στους σταθμούς «Αγιοι Ανάργυροι» και «Πύργος Βασιλίσσης», ενώ στη συνέχεια θα εισέρχονται στον σταθμό των Ανω Λιοσίων και θα συνεχίζουν προς τα Μέγαρα.
Οι επιβάτες μέσω μετεπιβίβασης θα μπορούν να φτάνουν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ με μετεπιβίβαση στον σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών) θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλο το δίκτυο των 70 σταθμών του μετρό της Αθήνας.
Ανάδοχος του έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι η ΜΕΤΚΑ – μέλος της METLEN, ενώ αναθέτουσα αρχή είναι ο ΟΣΕ. Το κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (106,95 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Το αντικείμενο του έργου
Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης των επιβατών και στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.
Το έργο αφορά την ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές της διαλειτουργικότητας, ενώ περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25 kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς του έργου. Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος της γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα