Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, με στόχο η νέα γραμμή να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό το 2026.
Ουσιαστικά πρόκειται για την «αναγέννηση» τμήματος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Κορίνθου, στο τμήμα Ανω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα. Το έργο αποτελεί την πρώτη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου, εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Προαστιακός: Τα επόμενα βήματα για τη Δυτική Αττική – Πότε θα είναι έτοιμος
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου ο προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει άλλη μια σύγχρονη, ηλεκτροτροφοδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 36 χλμ., η οποία θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πρωτεύουσας, τη βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου – Ελευσίνας, αλλά και τη Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα.
Με την αναμενόμενη λειτουργία της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2026, η γραμμή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα είναι η τέταρτη γραμμή του προαστιακού δικτύου της Αττικής, η οποία θα προστεθεί στις γραμμές Χαλκίδα – Αθήνα, Πειραιάς – Κιάτο και Πειραιάς – Αεροδρόμιο.
Προαστιακός: Οι σταθμοί και τα δρομολόγια
Στη διαδρομή Ανω Λιόσια – Μέγαρα θα λειτουργήσουν συνολικά οκτώ νέοι σταθμοί, οι οποίοι θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα και Παλαιός ΣΣ Μεγάρων.
Το κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ
Οταν θα είναι έτοιμη η νέα γραμμή, τα τρένα θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους από τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας, κάνοντας στάσεις στους σταθμούς «Αγιοι Ανάργυροι» και «Πύργος Βασιλίσσης», ενώ στη συνέχεια θα εισέρχονται στον σταθμό των Ανω Λιοσίων και θα συνεχίζουν προς τα Μέγαρα.
Οι επιβάτες μέσω μετεπιβίβασης θα μπορούν να φτάνουν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ με μετεπιβίβαση στον σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών) θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλο το δίκτυο των 70 σταθμών του μετρό της Αθήνας.
Ανάδοχος του έργου που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι η ΜΕΤΚΑ – μέλος της METLEN, ενώ αναθέτουσα αρχή είναι ο ΟΣΕ. Το κόστος του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (106,95 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Το αντικείμενο του έργου
Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης των επιβατών και στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.
Το έργο αφορά την ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές της διαλειτουργικότητας, ενώ περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25 kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς του έργου. Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος της γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
Latest News
Βαρδάρης αλλαγής στις υποδομές της Θεσσαλονίκης - Τα εμβληματικά projects που τρέχουν
Ποια έργα, ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ, μεταμορφώνουν την Θεσσαλονίκη
Στον 8ο όροφο ο Riviera Tower στο Ελληνικό – Πόσα θα εισπράξει η Lamda
Γιατί η διοίκηση της Lamda εμφανίζεται αισιόδοξη για το Ελληνικό – Τι λέει για πιθανή πώληση mall
Γιατί η Αττική Οδός είναι παντός καιρού asset - Τα οφέλη για τους μετόχους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ
Χατζηδάκης για Αττική Οδό: Η Ελλάδα ξεφεύγει από την εποχή του κρατισμού
Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «εισρέουν περισσότερα από 3,2 δισ. εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία» και «μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας μας»
Διαφανής και αποδοτική και για τις δύο πλευρές η συμβαση της Αττικής Οδού, λέει ο Σταϊκούρας
Με τη νέα σύμβαση προβλέπεται υψηλό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ
Νέα εποχή με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό - Η σύμβαση και τα διόδια
Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης
Ποια έργα υποδομών πάνω από 5 δισ. ευρώ μπήκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Πάνω από 18 έργα υλοποιούνται έχοντας ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης
Ξεκινά ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης θα αντιστοιχεί σε 30 έτη κατ’ ελάχιστο και ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 260 εκατ. ευρώ
Σε τροχιά υλοποίησης 32 φράγματα προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ
Τι είπε ο υπουργός μεταφορών στο 4ο Συνέδριο Φραγμάτων και Ταμιευτήρων για την πορεία υλοποίησης των δημόσιων έργων που αφορούν φράγματα
Πώς θα κλείσει η χρονιά για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» το 2024
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναμένεται να προσελκύσει φέτος περίπου 7,2- 7,3 εκατ. επιβάτες - Τα σχέδια της Fraport