Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική, που θα συνδέει τα Ανω Λιόσια με τα Μέγαρα, με επτά ενδιάμεσους σταθμούς.

Τη σχετική σύμβαση κατασκευής του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 95.742.101,92 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, υπέγραψαν χθες οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ του Ευάγγελου Μυτιληναίου, με στόχο η νέα γραμμή, συνολικού μήκους 36 χιλιομέτρων, να είναι έτοιμη μέσα σε διάστημα 24 μηνών.

Το έργο αφορά την κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Ανω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς την Πελοπόννησο. Επίσης, η νέα γραμμή θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τι προβλέπεται

Συγκεκριμένα, το αντικείμενο της σύμβασης προβλέπει την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος και Μέγαρα. Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων.

Ειδικότερα, από την υπογραφείσα σύμβαση προβλέπεται η ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και η πιστοποίησή της στις αρχές «Διαλειτουργικότητας». Επίσης, προβλέπεται η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης με εναέρια γραμμή (επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz), η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 (με τηλεδιοίκηση, πληροφοριακά συστήματα σταθμών και συστήματα τηλεπικοινωνιών) και η εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σε όλους τους σταθμούς.

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη

Εν τω μεταξύ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού άναψε το «πράσινο φως» για την εξαγορά του 100% των μετοχών της εταιρείας IMERYS ΒΩΞΙΤΕΣ. Με την εξέλιξη αυτή η Mytilineos μετατρέπεται στον μεγαλύτερο παραγωγό βωξίτη στην Ευρώπη. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η δραστηριότητα της IMERYS ΒΩΞΙΤΕΣ πρόκειται να συγχωνευθεί με την επίσης 100% θυγατρική της MYTILINEOS, Δελφοί Δίστομον, στο πλαίσιο της περαιτέρω καθετοποίησης του Κλάδου Μεταλλουργίας (M Metals).

Στο πλαίσιο αυτό, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς και της διαδικασίας συγχώνευσης, η MYTILINEOS καθίσταται ο μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη της Ευρώπης και αυξάνει σημαντικά τη δυναμικότητα παραγωγής.

Η εξαγορά αφορά το σύνολο των δραστηριοτήτων για την εξόρυξη βωξίτη στην περιοχή της Φωκίδας, που πλέον θα εντάσσονται στην M Metals της MYTILINEOS.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Μετρό: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4
Κατασκευές |

Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό - Πότε θα είναι έτοιμοι οι νέοι σταθμοί

Στον σχεδιασμό για την Γραμμή 4 του Μετρό περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις και έχει διαστασιολογηθεί για επιβατικό φόρτο μεγαλύτερο αυτού που αναμένεται το 2050

Αττική Οδός: Τα 10 οφέλη από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης – Τι είπε ο Σταϊκούρας στη Βουλή
Κατασκευές |

Τα 9+1 οφέλη από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού - Τι είπε ο Σταϊκούρας στη Βουλή

Ο Σταϊκούρας είπε ότι το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει, αύριο, 3,27 δισ. ευρώ, το υψηλότερο ποσό που έχει εισπραχθεί ποτέ από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ