Μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις βρίσκεται η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η γερμανική Volkswagen.
Η εταιρεία δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κλείσει παραγωγικές εγκαταστάσεις , για πρώτη φορά, στην 87χρονη ιστορία της και -όπως ήταν φυσικό- η είδηση που βγήκε νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας φιλοξενήθηκε στις κορυφαίες θέσεις των ηλεκτρονικών ,τουλάχιστον, μέσων μαζικής ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο των ευρωπαικών.
Volkswagen: Προειδοποιεί για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία
Είχε προηγηθεί μια έντονη, αναφέρουν γερμανικά μέσα ενημέρωσης, συζήτηση ανάμεσα στη διοίκηση του ομίλου VW και το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας. Στη διάρκεια αυτής της συνάντησης, η διοίκηση ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων ότι εξετάζει το κλείσιμο τουλάχιστον ενός εργοστασίου κατασκευής οχημάτων και ενός ακόμη εργοστασίου εξαρτημάτων στη Γερμανία, προκειμένου να εξοικονομήσει κόστος δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη και σοβαρή κατάσταση. Είπε ακόμα ότι «Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολο και νέοι πάροχοι εισέρχονται στην Ευρώπη. Επιπλέον, η Γερμανία υστερεί ιδιαίτερα όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το περιβάλλον, εμείς ως εταιρεία πρέπει πλέον να ενεργούμε με συνέπεια».
Ωστόσο, εκτός απο το ενδεχόμενο να κλείσουν δύο μεγάλες παραγωγικές εγκαταστάσεις η διοίκηση της Volkswagen ανέφερε ότι είναι αναγκασμένη να εξετάσει το «σπάσιμο» της συμφωνίας που υπάρχει με τους εργαζόμενους για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας («πρόγραμμα ασφάλειας εργασίας») το οποίο ισχύει από το 1994 και το οποίο αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Αντιδράσεις στη Volskwagen
Το συμβούλιο των εργαζομένων και τα συνδικάτα εξέφρασαν άμεσα την αντίθεσή τους στο κλείσιμο των εργοστασίων και στην ακύρωση της συμφωνίας που εγγυάται τις θέσεις εργασίας και διεμήνυσαν ότι θα αντισταθούν στα σχέδια της διοίκησης.
Η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο κατηγόρησε το διοικητικό συμβούλιο για αποτυχία και ανακοίνωσε αντίσταση στα σχέδια. «Η εταιρεία αναζητά τρόπους να κλείσει εργοστάσια και σχεδιάζει απολύσεις. Θα αντισταθούμε !»
View this post on Instagram
Όπως είπε τα σχέδια είναι «μια επίθεση στην απασχόληση, τις τοπικές κοινωνίες και τις συλλογικές μας συμβάσεις».
Ο Thorsten Gröger, στέλεχος του Συνδικάτου Μετάλλου IG Metall της Κάτω Σαξονίας, έκανε λόγο για ένα «ανεύθυνο σχέδιο» που «ταρακουνά τα θεμέλια της Volkswagen», η οποία είναι ο μεγαλύτερος βιομηχανικός εργοδότης της Γερμανίας και η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βάσει εσόδων.
Κόστος και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών του, δυσκολεύεται να μειώσει το κόστος τη στιγμή που τα περιθώρια κέρδους έχουν ήδη περιοοριστεί ενω οι συνθήκες γίνονται δυσμενέστερες καθώς υπάρχει πλέον επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών.
Η εξίσωση για την εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ γινεται δυσκολότερη καθώς η Volkswagen έχει χάσει επίσης τη δυναμική της στην κύρια αγορά της στην Κίνα, με τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων (EV) να βρίσκεται πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο Thomas Schaefer ενα απο τα κορυφαία στελέχη του ομίλου Volkswagen.
Ωστόσο, στις αιτιάσεις της διοίκησης υπάρχει αντίλογος και τον διατυπώνει η επικεφαλής του ισχυρού συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο.
Οπως είπε η διοίκηση είχε λάβει «πολλές λάθος αποφάσεις» τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της μη επένδυσης σε υβριδικά αυτροκίνητα ή της ταχύτερης ανάπτυξης προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία.
Αντί για κλείσιμο εργοστασίων, το διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να μειώνει την πολυπλοκότητα και να εκμεταλλεύεται τις συνέργειες μεταξύ των σχεδίων του ομίλου Volkswagen, υποστήριξε η Ντ. Καβάλο, καταγγέλοντας τις «τακτικές σαλαμοποίησης» της εταιρείας.
Νέα συνάντηση
Τα σχέδια για το κλείσιμο των εργοστασίων και των περικοπών σε θέσεις εργασίας που αποκάλυψε ότι εξετάζει η Volkswagen, μια απο τις μεγαλύτερες εταιρίες στη Γερμανία, προκάλεσαν αίσθηση και «φιλοξενήθηκαν» στις πρώτες θέσεις των γερμανικών ΜΜΕ αλλά και άλλων μέσων ενημέρωσης στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.
Το πρωί της Τετάρτης, αναφέρει το Reuters , ο Οικονομικός Διευθυντής Arno Antlitz θα μιλήσει με το προσωπικό μαζί με τον αφεντικό της μάρκας VW Thomas Schaefer σε συνεδρίαση του συμβουλίου εργαζομένων η επικεφαλής του οποίου, Ντανιέλα Καβάλο είπε ότι αναμένει από τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume να εμπλακεί επίσης στις διαπραγματεύσεις.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ