
Ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από τη θυγατρική της Volkswagen, CUPRA, μπορεί να «εξαφανιστεί» εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμείνει στους προγραμματισμένους δασμούς εισαγωγής 21,3% για το συγκεκριμένο όχημά της, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας.
Volskwagen: Κρίσιμες αποφάσεις για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης
Η αύξηση της τιμής του Tavascan, ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που πωλείται για περίπου 52.000 ευρώ, για την κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους, δεν είναι επιλογή στο τρέχον ευρωπαϊκό οικονομικό περιβάλλον, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, ο οποίος ηγείται των εμπορικών σημάτων SEAT και CUPRA, στη SEAT S.A, η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της Volkswagen.
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς
Ούτε η μεταφορά της παραγωγής σε άλλη τοποθεσία, αφού η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui, που ανήκει κατά πλειοψηφία σε μια κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο JAC Automobile.

Tο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui
Χωρίς τις προβλεπόμενες πωλήσεις του Tavascan, η CUPRA θα χάσει τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλει η ΕΕ το επόμενο έτος και έτσι θα αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα, αναγκάζοντάς την να μειώσει την παραγωγή με πιθανό αντίκτυπο στην απασχόληση στη βάση της στην Ισπανία, είπε ο Γκρίφιθς.
«Βάζει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικονομικό μέλλον της εταιρείας», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Η πρόθεση ήταν να προστατεύσουμε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά για εμάς έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες ότι οι Βρυξέλλες θα βλάψουν εγχώριους παίκτες στην προσπάθειά της να “πατάξει” τις κινεζικές επιδοτήσεις, σε μια πολιτική επιλογή που αποφάσισε να ακολουθήσει πριν από σχεδόν ένα χρόνο.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων είναι πάνω από τον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ένα μέτρο που σύμφωνα με την Επιτροπή στοχεύει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση των αθέμιτων επιδοτήσεων. Το Πεκίνο έχει απειλήσει να αντεπιτεθεί με έρευνες για τις εισαγωγές γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ από την ΕΕ.
Το Tavascan, όπως και το ηλεκτρικό μίνι της BMW, αρχικά αντιμετώπιζε δασμό 38,1% με βάση τα σχέδια των Βρυξελλών, προκαλώντας διαμαρτυρίες και από τις δύο εταιρείες.
Τελικά η “ταρίφα” της ΕΕ και στα δύο αυτοκίνητα μειώθηκε στο 21,3% τον περασμένο μήνα για να συμπεριληφθεί στη λίστα των εταιρειών που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες μείωσαν τον προτεινόμενο δασμό για την Tesla, η οποία έχει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, στο 9%, δηλαδή χαμηλότερα από όλους τους δασμούς, αφού η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προέβη σε αυτοτελή διαπραγμάτευση με την ΕΕ.
Η Κίνα ζητά από τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ να απορρίψουν τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε ψηφοφορία του Οκτωβρίου.
Αγωνία για το μέλλον της Cupra
Ο Γκρίφιθς είπε ότι η CUPRA βρίσκεται σε συνομιλίες με «διαφορετικά επίπεδα» της Επιτροπής και της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης για να προσπαθήσουν να τις πείσουν να περικόψουν ή να καταργήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένες σε πιθανούς αντιδασμούς από την Κίνα στις εισαγωγές αυτοκινήτων μεγάλων κινητήρων. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εισάγονται.
Η CUPRA αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να παράγει το Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, στο νεότευκτο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui στην Κίνα για να κυκλοφορήσει το προϊόν γρήγορα στην αγορά και πάντα σχεδίαζε την κατασκευή του διαδόχου του μοντέλου στην Ευρώπη, είπε ο Γκρίφιθς.
«Δεν είμαστε μια κινεζική μάρκα που προσπαθεί να κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυτοκίνητά μας δεν είναι για τις μάζες. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα επιδοτούμενο προϊόν», είπε. «Είμαστε ένα διαφορετικό “ζώο”. Αυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε»


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια