Ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από τη θυγατρική της Volkswagen, CUPRA, μπορεί να «εξαφανιστεί» εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμείνει στους προγραμματισμένους δασμούς εισαγωγής 21,3% για το συγκεκριμένο όχημά της, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας.
Volskwagen: Κρίσιμες αποφάσεις για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης
Η αύξηση της τιμής του Tavascan, ενός πλήρως ηλεκτρικού SUV που πωλείται για περίπου 52.000 ευρώ, για την κάλυψη του επιπρόσθετου κόστους, δεν είναι επιλογή στο τρέχον ευρωπαϊκό οικονομικό περιβάλλον, δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, ο οποίος ηγείται των εμπορικών σημάτων SEAT και CUPRA, στη SEAT S.A, η οποία είναι θυγατρική εταιρεία της Volkswagen.
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς
Ούτε η μεταφορά της παραγωγής σε άλλη τοποθεσία, αφού η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην ανάπτυξη δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui, που ανήκει κατά πλειοψηφία σε μια κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο JAC Automobile.
Χωρίς τις προβλεπόμενες πωλήσεις του Tavascan, η CUPRA θα χάσει τους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιβάλει η ΕΕ το επόμενο έτος και έτσι θα αντιμετωπίσει βαριά πρόστιμα, αναγκάζοντάς την να μειώσει την παραγωγή με πιθανό αντίκτυπο στην απασχόληση στη βάση της στην Ισπανία, είπε ο Γκρίφιθς.
«Βάζει σε κίνδυνο ολόκληρο το οικονομικό μέλλον της εταιρείας», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Η πρόθεση ήταν να προστατεύσουμε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά για εμάς έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».
Πρόκειται για την πιο ισχυρή αντίδραση μέχρι στιγμής από μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που επηρεάζεται από τους δασμούς, υπογραμμίζοντας τις ανησυχίες ότι οι Βρυξέλλες θα βλάψουν εγχώριους παίκτες στην προσπάθειά της να “πατάξει” τις κινεζικές επιδοτήσεις, σε μια πολιτική επιλογή που αποφάσισε να ακολουθήσει πριν από σχεδόν ένα χρόνο.
Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων είναι πάνω από τον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων, ένα μέτρο που σύμφωνα με την Επιτροπή στοχεύει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αντιμετώπιση των αθέμιτων επιδοτήσεων. Το Πεκίνο έχει απειλήσει να αντεπιτεθεί με έρευνες για τις εισαγωγές γαλακτοκομικών, χοιρινού και κονιάκ από την ΕΕ.
Το Tavascan, όπως και το ηλεκτρικό μίνι της BMW, αρχικά αντιμετώπιζε δασμό 38,1% με βάση τα σχέδια των Βρυξελλών, προκαλώντας διαμαρτυρίες και από τις δύο εταιρείες.
Τελικά η “ταρίφα” της ΕΕ και στα δύο αυτοκίνητα μειώθηκε στο 21,3% τον περασμένο μήνα για να συμπεριληφθεί στη λίστα των εταιρειών που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ.
Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες μείωσαν τον προτεινόμενο δασμό για την Tesla, η οποία έχει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σαγκάη, στο 9%, δηλαδή χαμηλότερα από όλους τους δασμούς, αφού η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προέβη σε αυτοτελή διαπραγμάτευση με την ΕΕ.
Η Κίνα ζητά από τα 27 κράτη μέλη του μπλοκ να απορρίψουν τους προτεινόμενους πρόσθετους δασμούς σε ψηφοφορία του Οκτωβρίου.
Αγωνία για το μέλλον της Cupra
Ο Γκρίφιθς είπε ότι η CUPRA βρίσκεται σε συνομιλίες με «διαφορετικά επίπεδα» της Επιτροπής και της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης για να προσπαθήσουν να τις πείσουν να περικόψουν ή να καταργήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen είναι πολύ εκτεθειμένες σε πιθανούς αντιδασμούς από την Κίνα στις εισαγωγές αυτοκινήτων μεγάλων κινητήρων. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεών τους. Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται τοπικά, πολλά κορυφαία μοντέλα εισάγονται.
Η CUPRA αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να παράγει το Tavascan, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, στο νεότευκτο εργοστάσιο της Volkswagen στο Anhui στην Κίνα για να κυκλοφορήσει το προϊόν γρήγορα στην αγορά και πάντα σχεδίαζε την κατασκευή του διαδόχου του μοντέλου στην Ευρώπη, είπε ο Γκρίφιθς.
«Δεν είμαστε μια κινεζική μάρκα που προσπαθεί να κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Τα αυτοκίνητά μας δεν είναι για τις μάζες. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα επιδοτούμενο προϊόν», είπε. «Είμαστε ένα διαφορετικό “ζώο”. Αυτό προσπαθούμε να εξηγήσουμε»
Latest News
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο