Μονάδες παραγωγής σε στρατηγικές θέσεις στη Γερμανία και όλη την ΕΕ διατηρεί ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος τώρα για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία του εξετάζει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία. Πρόκειται για κίνηση που στέλνει κύματα σοκ σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στο βιομηχανικό κλάδο της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης και απειλεί να αλλάξει εκ βάθρων τον τρόπο παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γηραιά Ήπειρο
Με 114 μονάδες παραγωγής σε 17 ευρωπαϊκές χώρες και περίπου 680.000 εργαζόμενους συνολικά, η κίνηση αυτή δείχνει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και η οικονομία της χώρας γενικότερα από τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αλλά και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας λόγω του ράλι στα κόστη ενέργειας, του πληθωρισμού και άλλων παραγόντων.
Η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων στα σχέδια της VW για κλείσιμο εργοστασίων
Η Volkswagen
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει σήμερα το χάρτη με μερικές από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής του Ομίλου Volkswagen σε όλη την Ευρώπη. Στο παρελθόν αναλυτές του κλάδου είχαν ονομάσει ως πιθανούς στόχους της εταιρείας για κλείσιμο τα εργοστάσια στο Όσναμπρουκ της Κάτω Σαξονίας και στη Δρέσδη της Σαξονίας. Το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου VW και φαίνεται να στηρίζει το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας. Επίσης τις προηγούμενες εβδομάδες είχε γίνει συζήτηση για να κλείσει η VW και μονάδα παραγωγής της Audi στο Βέλγιο, προκαλώντας μεγάλη αίσθηση στον κλάδο.
Εκτός από τις συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων η VW, που έχει έδρα το Βόλφσμουργκ της Γερμανίας, επιδιώκει να τερματίσει το αποκαλούμενο πρόγραμμα ασφάλειας θέσεων εργασίας το οποίο ισχύει από το 1994 και δεν επιτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029. Το πανίσχυρο εργατικό συνδικάτο IG Metall αναφέρει ότι το πρόγραμμα ασφάλειας θέσεων εργασίας καλύπτει τα εργοστάσια παραγωγής σε Βόλφσμπουργκ, Αννόβερο, Μπραουνσβέιγκ, Σαλζγκίτερ, Κάσελ και Έμντεν.
Η VW είναι η πρώτη μάρκα του Ομίλου Volkswagen που θέλει να προχωρήσει σε μειώσεις κόστους ύψους 10 δις ευρώ μέχρι το 2026 σε μια προσπάθεια να εφαρμόσει στρατηγικό σχέδιο για τη μετάβασή της στην αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Προάγγελος για ευρύτερες αλλαγές στην παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη
Οι προκλήσεις πλέον είναι μεγάλες. Μετά από χρόνια που δεν αντιμετωπίστηκε η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και την υποχώρηση της ανταγωνιστικότητας, οι κινήσεις του γερμανικού γίγαντα αυτοκινήτων είναι πιθανό να ξεκινήσουν ευρύτερες αλλαγές στον κλάδο, δείχνουν στοιχεία του Bloomberg. Ως βασικός λόγος για αυτό είναι ότι οι προσπάθειες της Ευρώπης να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την Tesla, φαίνεται ότι δεν πάνε τόσο καλά.
Με τις πωλήσεις αυτοκινήτων να παραμένουν στην Ευρώπη σχεδόν κατά ένα πέμπτο χαμηλότερες από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι VW, Stellantis NV και Renault φαίνεται ότι λειτουργούσαν περισσότερα από τριάντα εργοστάσια σε επίπεδα που οι αναλυτές θεωρούν ασύμφορα, σύμφωνα με στοιχεία της Just Auto που επικαλείται το Bloomberg. Σε αυτά φαίνεται να περιλαμβάνεται το τεράστιο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg, που είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Η οργάνωση του Ομίλου VW στην ΕΕ
Ο Όμιλος VW λειτουργεί πέντε βασικές μάρκες από πέντε ευρωπαϊκές χώρες, που είναι οργανωμένες με ειδικές ομάδες, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας. Αυτές οι ομάδες είναι οι ακόλουθες:
- Brand Group Core, με τις Volkswagen (Βόλφσμπουργκ, Γερμανία), Volkswagen Commercial Vehicles (Ανόβερο, Γερμανία), SKODA (Mladá Boleslav, Τσεχία), SEAT και CUPRA (Μπαρτσελόνα, Ισπανία)
- Brand Group Progressive με τις Audi (Ίνγκολσταντ, Γερμανία), Lamborghini (Σαντ’Αγκάτα Μπολονέζε, Ιταλία), Bentley (Κρου, Βρετανία), Ducati (Μπολόνια, Ιταλία)
- Brand Group Sport Luxury με την Porsche (Στουτγκάρδη-Τσουφενχάουσεν, Γερμανία)
«Η Ευρώπη διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια στρατηγική μας για έρευνα και ανάπτυξη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εδώ, έχουμε δημιουργήσει πολυάριθμα κέντρα καινοτομίας και εγκαταστάσεις παραγωγής, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και οχημάτων παγκοσμίως», αναφέρει σχετικά ο Όμιλος.
Latest News
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο