Τον περασμένο μήνα ομοσπονδιακός δικαστής έκρινε ότι η Google είναι μονοπώλιο, και πέρα ​​από τις κυρώσεις που θα ακολουθήσουν, η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να προσθέσει ένα νέο πρόβλημα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στη λίστα με τους πονοκεφάλους της.

Μαζί με τα προτεινόμενα διορθωτικά μέτρα του υπουργείου Δικαιοσύνης, τα οποία φέρεται να περιλαμβάνουν τη διάλυση της επιχείρησης, η Google θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει πολλαπλές ομαδικές αγωγές από διαφημιστές που ζητούν χρηματικές κυρώσεις ως αποζημίωση για χρόνια διογκωμένων χρεώσεων. Συνολικά, ο λογαριασμός για τον τεχνολογικό γίγαντα θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, πέρα ​​από πιθανές αγωγές από ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να επιφέρουν άλλες κυρώσεις, σύμφωνα με πρόσφατο σημείωμα αναλυτών της Bernstein.

Google: Νέα δικαστική ήττα για τον τεχνολογικό κολοσσό

Η αντιμονοπωλιακή μήνυση, μαζί με πιθανώς δισεκατομμύρια σε ποινές που θα ζητηθούν σε πιθανές μελλοντικές αγωγές, θα μπορούσαν να οδηγήσουν την Google σε μια λιγότερο επιθετική στρατηγική στάση, σε μια εποχή όπου η γενετική τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στις πλατφόρμες αναζήτησης, δήλωσε στο Fortune ο ανώτερος αναλυτής της Bernstein, Μαρκ Σμούλικ. google

Δημιουργώντας μονοπώλιο

Σύμφωνα με την απόφαση η Google, χρησιμοποίησε την κυριαρχία της στις διαφημίσεις κειμένου για να χρεώσει τιμές υψηλότερες από αυτές που θα ήταν βιώσιμες σε μια ανταγωνιστική αγορά, γεγονός που της επέτρεψε να αποκομίσει «μονοπωλιακά κέρδη» σε διαφημίσεις κειμένου όπως αυτές που εμφανίζονται κοντά στο κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Αν και οι διαφημίσεις με κείμενο μπορεί να φαίνονται απαρχαιωμένες, αποτελούν το 65% της μεγαλύτερης αγοράς διαφημίσεων αναζήτησης, σύμφωνα με την απόφαση. Το 2020, οι διαφημίσεις με κείμενο αποτελούσαν περίπου το 80% των διαφημίσεων αναζήτησης της Google. Την ίδια χρονιά, η κατηγορία προϊόντων «Αναζήτηση Google και άλλα» της εταιρείας απέφερε έσοδα 104 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με μια κατάθεση στην SEC.

Το δικαστήριο διαπίστωσε ότι η Google χρησιμοποίησε αυτή τη μονοπωλιακή εξουσία για να αυξήσει τις τιμές στις διαφημίσεις με κείμενο αναζήτησης, μεταξύ 5% και 15%, για να επιτύχει τους στόχους εσόδων της χωρίς να χάσει πελάτες από ανταγωνιστές. Η απόφαση διαπίστωσε επίσης ότι η Google δεν έλαβε υπόψη τι χρεώνουν οι αντίπαλες εταιρείες για παρόμοιες διαφημίσεις με κείμενο κατά τον καθορισμό των τιμών της.

Θα ασκήσει έφεση

Όταν κλήθηκε να σχολιάσει, ένας εκπρόσωπος της Google παρέπεμψε σε μια προηγούμενη δήλωση του προέδρου παγκόσμιων υποθέσεων της Google, Κεντ Γουόκερ. Επαίνεσε την Google και είπε ότι η εταιρεία αξίας 1,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων σχεδιάζει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.

Αν και δεν σχετίζεται άμεσα με διαφημίσεις κειμένου, η εταιρεία αναθεώρησης και κρατήσεων Yelp έχει ήδη εκμεταλλευτεί την απόφαση του περασμένου μήνα να μηνύσει την Google.

«Παρόμοιοι ισχυρισμοί απορρίφθηκαν πριν από χρόνια από την FTC (Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου) και πρόσφατα από τον δικαστή στην υπόθεση του υπουργείου Δικαιοσύνης. Για τις άλλες πτυχές της απόφασης στις οποίες αναφέρεται η Yelp, ασκούμε έφεση. Η Google θα αμυνθεί σθεναρά έναντι των αβάσιμων αξιώσεων της Yelp», δήλωσε εκπρόσωπος της Google σε ανακοίνωση που εστάλη σε πολλά ΜΜΕ.

Ο Σμούλικ είπε ότι η αγωγή της Yelp είναι μια από τις πρώτες που προέκυψαν μετά την απόφαση και είναι πιθανό άλλοι ανταγωνιστές να έχουν δικαίωμα να καταθέσουν μήνυση με τη σειρά τους, στηριζόμενοι στην απόφαση. Αυτό περιλαμβάνει τη Microsoft, τον δημιουργό της ανταγωνιστικής μηχανής αναζήτησης Bing, η οποία έχει ξοδέψει πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια στην αναζήτηση τα τελευταία 20 χρόνια, δήλωσε ο CEO Σάτια Ναντέλα κατά τη διάρκεια της αντιμονοπωλιακής υπόθεσης κατά της Google, σύμφωνα με την απόφαση.

Το παράδειγμα της Microsoft

Πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, η Microsoft αντιμετώπισε ζητήματα σε επίπεδο αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας και μια επακόλουθη αύξηση των αγωγών θα μπορούσε να είναι ένα παράδειγμα του τι πρόκειται να έρθει για την Google, σύμφωνα με αναλυτές της Bernstein.

Η Microsoft τακτοποίησε αυτές τις υποθέσεις, μαζί με αρκετούς άλλους ανταγωνιστές που την είδαν να πληρώνει 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στη Sun Microsystems, 775 εκατομμύρια δολάρια στην IBM, 536 εκατομμύρια δολάρια στη Novell και άλλα 150 εκατομμύρια δολάρια στην Gateway.

Συνολικά, η Microsoft πλήρωσε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε διακανονισμούς, ή περίπου το 11% των καθαρών εσόδων της, μεταξύ 2002 και 2008, διαπίστωσαν οι αναλυτές της Bernstein.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Λιανεμπόριο: Οι αβεβαιότητες, η νέα πραγματικότητα και οι ψηφιακές προκλήσεις
Επιχειρήσεις |

Νέα πραγματικότητα για το λιανεμπόριο - Πόλεμοι και πληθωρισμός κρατούν κλειστές τις τσέπες

Τι δείχνει το Retail Innovation Report 2024 ότι αλλάζει στο λιανεμπόριο στις Ελλάδα - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες, πόσο άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες, πόσο θα βοηθήσει η καινοτομία