Νουνού: Ζημιές back to back για την FrieslandCampina Hellas

Πώς διαμορφώνονται οι πωλήσεις της FrieslandCampina Hellas σε γάλα εβαπορέ, τυριά, παιδικές τροφές και γιαούρτι - Το σήμα Νουνού

Νουνού: Ζημιές back to back για την FrieslandCampina Hellas

Δεύτερη χρονιά ζημιών «μετράει» η FrieslandCampina Hellas, γνωστή στο ευρύ κοινό με το διαχρονικό brand ΝΟΥΝΟΥ, ενώ μειωμένα ήταν τα έσοδα της γαλακτοβιομηχανίας, καθώς και οι εξαγωγικές της πωλήσεις, οι οποίες υποχωρούν για τρίτο συνεχόμενο έτος.

Γάλα: Ξεκινά το παζάρι κτηνοτρόφων – τυροκόμων για τις τιμές [πίνακες]

Ακολουθώντας επί της ουσίας την ίδια στρατηγική με την περσινή, αλλά και την προπέρσινη χρονιά, όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις του 2023, η διοίκηση αναμένει πως η εταιρεία θα καταφέρει «να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το 2024 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια».

Ωστόσο το 2023, όπως και το 2022 η τελευταία γραμμή του ισολογισμού της ελληνικής θυγατρικής του συνεταιριστικού ομίλου Royal FrieslandCampina είχε κοκκινήσει, με τις πωλήσεις κορυφαίων μαρκών της να υποχωρούν.

Το Νουνού και οι πωλήσεις σε γάλα και τυριά

Ξεκινώντας από τα μη επώνυμα τυριά, δεύτερο πιο σημαντικό προϊόν της εταιρείας, που σύμφωνα με τη διοίκηση ήταν η κατηγορία στην οποία οφείλεται η μείωση των καθαρών πωλήσεων το 2023, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9%, αν και η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 26,56%.

Αντίθετα, το τυρί NoyNoy κατέγραψε πτώση στον όγκο πωλήσεων κατά 20%, με τη μέση τιμή να αυξάνεται κατά 7,71%. Και το Milner παρουσίασε πτώση 20% στον όγκο πωλήσεων, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,29%.

Ο όγκος για τα γιαούρτια, αυξήθηκε κατά 13%, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 13,21%, ενώ η κατηγορία B2B Milks & Creams αύξησε τις πωλήσεις κατά 8,5 εκατ. ευρώ (48%), με πωλήσεις 26,1 εκατ. ευρώ το 2023.

Εξετάζοντας την πορεία του γάλακτος, για το μεν εβαπορέ, το τρίτο πιο σημαντικό προϊόν της εταιρείας, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 6%, ενώ η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 7,05%, ενώ για το γάλα RTD, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 2%, με τη μέση τιμή να αυξάνεται κατά 0,23%.

Οι πωλήσεις των παιδικών τροφών τέλος από 26.434.854 ευρώ το 2022 αυξήθηκαν οριακά στα 26.710.924 ευρώ το 2023.

Η εικόνα των μεγεθών το 2023

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της FrieslandCampina Hellas την περυσινή χρονιά, οι πωλήσεις υποχώρησαν σε ποσοστό 4,06% συγκριτικά με το 2022, στα 326,76 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές της εταιρείας μειώθηκαν κατά 6,6%.

Πάντως η μείωση του κόστους παραγωγής κατά 8%, οδήγησε σε βελτιωμένα μικτά κέρδη (63,1 εκατ. ευρώ) με το μικτό περιθώριο κέρδους να ενισχύεται στο 19,3% από 15,72% το 2022.

Στις 23 Ιανουαρίου 2024 ανακοινώθηκε η απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της εταιρείας πρόστιμο, ύψους 561.000 ευρώ

Ωστόσο στην τελική γραμμή του ισολογισμού η εταιρεία εμφάνισε καθαρές ζημιές 3,13 εκατ. ευρώ από ζημίες 3,71 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι στις 23 Ιανουαρίου 2024 ανακοινώθηκε η απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της εταιρείας πρόστιμο, ύψους 561.000 ευρώ, επί τη βάσει των διατάξεων του άρθρου 54 του Ν. 5045/2023 περί περιστολής φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας. Η εταιρεία άσκησε προσφυγή κατά της απόφασης.

OT Originals

Περισσότερα από Τρόφιμα – ποτά

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο