Άμεσες παρεμβάσεις και κυκλοφοριακά μέτρα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά με θέμα την εξέλιξη του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ αλλά και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, που δεν αναμένεται να παραδοθεί νωρίτερα από τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μεταξύ άλλων θα υλοποιηθούν, επί συνόλω ή μερικώς, οι εξής παρεμβάσεις:
οριζόντια διαγράμμιση
εύκαμπτα διαχωριστικά κολονάκια
αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης
αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας
στηθαία ασφαλείας
κλαδοκοπές
φωτεινή σηματοδότηση κόμβων
αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρωμάτων
«Σημαντικές παρεμβάσεις μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι»
Μάλιστα όπως τόνισε, «εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεβάσεις να έχουν υλοποιηθεί ως το προσεχές καλοκαίρι».
Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα, ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας:
1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.
2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.
«Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης. Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις», σημείωσε.
«Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων», πρόσθεσε.
Για το τρίτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων), τόνισε πως «βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης. Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου».
«Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις», υποστήριξε ο υπουργός.
Βατσινά: Αναγκαία τα δραστικά μέτρα
Στην πρωτολογία της η κ. Βατσινά σημείωσε, απευθυνόμενη στον υπουργό, ότι «είναι αυτονόητο, ότι ζητάμε την πλήρη παράδοση του έργου, όμως ως τότε πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα”. Ζήτησε μάλιστα από τον κ.Σταϊκούρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα των επόμενων βημάτων (υπογραφές συμβάσεων και παράδοση των επιμέρους οδικών τμημάτων αλλά και του συνολικού έργου), καθώς και τις πρωτοβουλίες που το Υπουργείο προτίθεται να λάβει για την πρόληψη ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ.
Απαντώντας ο κ.Σταϊκούρας σημείωσε ότι «η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός», αποδίδοντάς την, αφενός σε σοβαρούς τεχνικούς λόγους κι αφετέρου σε παραβιάσεις του ΚΟΚ. «Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρέπει να μεσολαβήσουν επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας».
Ήδη, όπως τόνισε, το Υπουργείο έχει υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία, όπως είναι η ολοκλήρωση των κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας καθώς και μία εν εξελίξει σύμβαση που περιλαμβάνει 10 πεζογέφυρες στην ΠΕ Χανίων.
Παράλληλα ανέφερε, έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση απαραίτητων μελετών για επικίνδυνα τμήματα των οδικών αξόνων Χανιά-Ηράκλειο και Χανιά-Κίσσαμος, που έχουν εντοπιστεί με την βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Συμφωνώντας με την Ελένη Βατσινά, που κατά τη δευτερολογία της υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τις τοπικές αρχές και συναίνεση, ο υπουργός ανέφερε ότι το Υπουργείο δουλεύει τις μελέτες με τους τεχνικούς προκειμένου να παρουσιαστούν στις τοπικές αρχές γιατί “η υλοποίησή τους απαιτεί τοπική συναίνεση και συνεργασία”.
Οι παρεμβάσεις αυτές είναι ήδη δοκιμασμένες, καθώς όπως είπε ο Χρ.Σταϊκούρας, αποτέλεσαν επιτυχημένες παρεμβάσεις στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου σε μια 5ετία είχαν χαθεί 55 άνθρωποι, ενώ μετά τα μέτρα, τα νούμερα έπεσαν στα 2 σε μια διετία.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο