Άμεσες παρεμβάσεις και κυκλοφοριακά μέτρα στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά με θέμα την εξέλιξη του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ αλλά και την αναγκαιότητα λήψης μέτρων μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, που δεν αναμένεται να παραδοθεί νωρίτερα από τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μεταξύ άλλων θα υλοποιηθούν, επί συνόλω ή μερικώς, οι εξής παρεμβάσεις:
οριζόντια διαγράμμιση
εύκαμπτα διαχωριστικά κολονάκια
αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης
αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας
στηθαία ασφαλείας
κλαδοκοπές
φωτεινή σηματοδότηση κόμβων
αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρωμάτων
«Σημαντικές παρεμβάσεις μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι»
Μάλιστα όπως τόνισε, «εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεβάσεις να έχουν υλοποιηθεί ως το προσεχές καλοκαίρι».
Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα, ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας:
1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.
2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.
«Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης. Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις», σημείωσε.
«Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων», πρόσθεσε.
Για το τρίτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων), τόνισε πως «βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης. Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου».
«Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις», υποστήριξε ο υπουργός.
Βατσινά: Αναγκαία τα δραστικά μέτρα
Στην πρωτολογία της η κ. Βατσινά σημείωσε, απευθυνόμενη στον υπουργό, ότι «είναι αυτονόητο, ότι ζητάμε την πλήρη παράδοση του έργου, όμως ως τότε πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα”. Ζήτησε μάλιστα από τον κ.Σταϊκούρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα των επόμενων βημάτων (υπογραφές συμβάσεων και παράδοση των επιμέρους οδικών τμημάτων αλλά και του συνολικού έργου), καθώς και τις πρωτοβουλίες που το Υπουργείο προτίθεται να λάβει για την πρόληψη ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ.
Απαντώντας ο κ.Σταϊκούρας σημείωσε ότι «η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός», αποδίδοντάς την, αφενός σε σοβαρούς τεχνικούς λόγους κι αφετέρου σε παραβιάσεις του ΚΟΚ. «Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρέπει να μεσολαβήσουν επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας».
Ήδη, όπως τόνισε, το Υπουργείο έχει υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία, όπως είναι η ολοκλήρωση των κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας καθώς και μία εν εξελίξει σύμβαση που περιλαμβάνει 10 πεζογέφυρες στην ΠΕ Χανίων.
Παράλληλα ανέφερε, έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση απαραίτητων μελετών για επικίνδυνα τμήματα των οδικών αξόνων Χανιά-Ηράκλειο και Χανιά-Κίσσαμος, που έχουν εντοπιστεί με την βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Συμφωνώντας με την Ελένη Βατσινά, που κατά τη δευτερολογία της υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τις τοπικές αρχές και συναίνεση, ο υπουργός ανέφερε ότι το Υπουργείο δουλεύει τις μελέτες με τους τεχνικούς προκειμένου να παρουσιαστούν στις τοπικές αρχές γιατί “η υλοποίησή τους απαιτεί τοπική συναίνεση και συνεργασία”.
Οι παρεμβάσεις αυτές είναι ήδη δοκιμασμένες, καθώς όπως είπε ο Χρ.Σταϊκούρας, αποτέλεσαν επιτυχημένες παρεμβάσεις στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, όπου σε μια 5ετία είχαν χαθεί 55 άνθρωποι, ενώ μετά τα μέτρα, τα νούμερα έπεσαν στα 2 σε μια διετία.
Latest News
Συνάντηση Σταϊκούρα με Σαλβίνι στο Μιλάνο - Τι συζητήθηκε
Τι δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας μετά τη συνάντηση με τον ιταλό ομόλογό του και αντιπρόεδρο της ιταλικής κυβέρνησης
Έναρξη λειτουργίας πυλών εισόδου/εξόδου στους σταθμούς της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό
Τι περιλαμβάνει ο νέος αναβαθμισμένος εξοπλισμός στη Γραμμή 3 του μετρό
Τρίτη φάση εργασιών της Fraport - Ποια αεροδρόμια και πότε θα κλείσουν
Η διακοπή της λειτουργίας των διαδρόμων είναι απολύτως απαραίτητη, λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας των έργων της Fraport
ΑΧΙΑ: Θετική η είσοδος της Latsco στη Νέα Αττική Οδό – Στα 28 ευρώ η τιμή στόχος για ΓΕΚ Τέρνα
Η συμφωνία κατά την ΑΧΙΑ οδηγεί σε αυξημένες αποδόσεις, με βελτιωμένο εσωτερικό βαθμό απόδοσης (IRR) και μειωμένο χρόνο απόσβεσης
Το πρώτο διόδιο… για τη νέα Αττική Οδό από τη Μαριάννα Λάτση – Το τίμημα, το premium και οι υπεραξίες για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Γιατί η Αττική Οδός μετά την εξαγορά της από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσελκύει επενδυτικά κεφάλαια
Συμφωνία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Latsco Family Office για το 10% στην Αττική Οδό - Επιβεβαίωση ΟΤ
Με Premium 15% έκλεισε η συμφωνία μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Latsco Family Office
Στο 10% της Αττικής Οδού η Μαριάννα Λάτση - Ψήφος εμπιστοσύνης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Συμφωνία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Μαριάννας Λάτση για την είσοδο του family office της τελευταίας στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Νέα Αττική Οδός» - Πλήρης επιβεβαίωση ΟΤ
Σταϊκούρας: Η Νέα Αττική Οδός είναι πραγματικότητα
«Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που έχουμε αλλαγή παραχωρησιούχου σε εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
ΑΚΤΩΡ: Και με το εισιτήριο στο χέρι… παραδίδει το Μετρό Θεσσαλονίκης
Η ΑΚΤΩΡ στις 30 Νοεμβρίου θα έχει έτοιμο και το εισιτήριο για τις μετακινήσεις με το Μετρό Θεσσαλονίκης - Οι προσωποποιημένες κάρτες και οι ανέπαφες συναλλαγές
Τι αλλάζει από αύριο στα διόδια της Αττικής Οδού - Πόσο θα πληρώνουν ΙΧ και φορτηγά
Δείτε πώς διαμορφώνονται από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων από την εταιρεία Νέα Αττική Οδός