Μια δικαστική διαμάχη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεκινάει στο Λονδίνο αυτές τις μέρες με μήλον της έριδος τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί σε «ομηρία» στη Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με τους FT.
Πρόκειται για μια υπόθεση εξαιρετικά περίπλοκη και δαπανηρή, η εκδίκαση της οποίας θα ξεκινήσει την Τετάρτη και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα, για την οποία καλείται να αποφασίσει το Ανώτατο Δικαστήριο, με επίδικο το ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για εκατοντάδες αεροσκάφη που έχουν αποκλειστεί στη Ρωσία και στο εδώλιο να βρίσκονται κολοσσοί του ασφαλιστικού κλάδου.
Ρωσία: Πού βρίσκει ανταλλακτικά για την πολιτική αεροπορία
Τι διεκδικούν οι αεροπορικές
Εταιρείες όπως οι AIG, Chubb και Lloyd’s του Λονδίνου αντιμετωπίζουν μια «mega δίκη» -όπως τη χαρακτήριες ένας διάδικος- με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκαν να καλύψουν τους ιδιοκτήτες κυρίως αεροσκαφών Boeing και Airbus που «κόλλησαν» στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι ιδιοκτήτες των αεροπλάνων – συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, της AerCap- διεκδικούν συνολικά περίπου 3 δισ. δολάρια από τους ασφαλιστές.
Παράλληλα, προχωρούν επίσης οι διαδικασίες που αφορούν την αντασφάλιση, με ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο να έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο.
Ο κλάδος των αεροπορικών ασφαλίσεων αντιμετωπίζει ενδεχομένως τη μεγαλύτερη απώλεια στην ιστορία του, με το κόστος να ξεπερνάει ακόμα και αυτό που προκάλεσε η 11η Σεπτεμβρίου, καθώς περισσότερα από 500 αεροσκάφη, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκλείστηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Οι δυτικοί εκμισθωτές κατάφεραν να πάρουν πίσω μερικά από τα αεροσκάφη, αλλά τα περισσότερα παραμένουν στη Ρωσία και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Στη δίκη, που πρόκειται να διεξαχθεί σε ένα μεγάλο δικαστήριο στο κέντρο του Λονδίνου, αρκετοί από τους πιο εξέχοντες δικηγόρους εμπορικού δικαίου της Βρετανίας αναμένεται να υποστηρίξουν εκ μέρους των ασφαλιστών ότι είναι πολύ νωρίς για να δηλωθεί ολική απώλεια, κυρίως επειδή τα αεροσκάφη έχει δεν έχουν καταστραφεί και μπορούν ακόμη να ανακτηθούν.
Αναμένεται να επισημάνουν ότι η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μπορεί ακόμη να επιλυθεί, ανάλογα και με το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, και επίσης να τονίσουν ότι η διατύπωση στα ασφαλιστικά συμβόλαια δεν καλύπτει τους εκμισθωτές.
Όπως δήλωσε στους FT ο Ned Beale, συν-επικεφαλής εμπορικών διαφορών στη δικηγορική εταιρεία Hausfeld, «τα συμφέροντα της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση με εκείνα της αεροπορικής βιομηχανίας, με εξαιρετικά σημαντικές οικονομικές συνέπειες».
Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών έχει πρόσφατα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα κύμα αγωγών με τις οποίες αξιώνονται αποζημιώσεις για διακοπή εργασιών μετά την πανδημία.
Στοιχεία από την ομάδα ανάλυσης διαφορών Solomonic δείχνουν ότι οι ενάγοντες υπέβαλαν αγωγές στο Ανώτατο Δικαστήριο συνολικής αξίας τουλάχιστον 10,2 δισεκατομμυρίων λιρών στον ασφαλιστικό τομέα, το μεγαλύτερο ποσό σύνολο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.
Η διαδικασία
Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφανθεί αφενός εάν οι εκμισθωτές αεροσκαφών έχουν ασφαλιστική κάλυψη, αφετέρου τι είδους κάλυψη έχουν: κάλυψη πολέμου ή «όλων των κινδύνων».
Για να γίνει αυτό, ο δικαστής θα επιδιώξει να αποφανθεί σχετικά με τη νομική «αιτία» οποιασδήποτε απώλειας, εάν δηλαδή το αεροσκάφος κατασχέθηκε από το ρωσικό κράτος ή κλάπηκε από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Αρκετοί εκμισθωτές, συμπεριλαμβανομένης της AerCap, η οποία ζητά αποζημίωση για περισσότερα από 100 αεροσκάφη, εμπλέκονται επίσης στη σχετική διαμάχη για τις απαιτήσεις αντασφάλισης, που σχετίζονται με πολιτικές που συνάπτουν οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες με ρωσικές κύριες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους συνήψαν αντασφάλιση με δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της AIG.
Οι δυτικοί αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει ότι η υπόθεση έπρεπε να εκδικαστεί στη Μόσχα, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε τον Μάρτιο ότι θα μπορούσε να προχωρήσει στο Λονδίνο.
Latest News
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους