Μια δικαστική διαμάχη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεκινάει στο Λονδίνο αυτές τις μέρες με μήλον της έριδος τα αεροπλάνα που έχουν βρεθεί σε «ομηρία» στη Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου, σύμφωνα με τους FT.
Πρόκειται για μια υπόθεση εξαιρετικά περίπλοκη και δαπανηρή, η εκδίκαση της οποίας θα ξεκινήσει την Τετάρτη και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα Χριστούγεννα, για την οποία καλείται να αποφασίσει το Ανώτατο Δικαστήριο, με επίδικο το ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό για εκατοντάδες αεροσκάφη που έχουν αποκλειστεί στη Ρωσία και στο εδώλιο να βρίσκονται κολοσσοί του ασφαλιστικού κλάδου.
Ρωσία: Πού βρίσκει ανταλλακτικά για την πολιτική αεροπορία
Τι διεκδικούν οι αεροπορικές
Εταιρείες όπως οι AIG, Chubb και Lloyd’s του Λονδίνου αντιμετωπίζουν μια «mega δίκη» -όπως τη χαρακτήριες ένας διάδικος- με ισχυρισμούς ότι αρνήθηκαν να καλύψουν τους ιδιοκτήτες κυρίως αεροσκαφών Boeing και Airbus που «κόλλησαν» στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι ιδιοκτήτες των αεροπλάνων – συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης εταιρείας χρηματοδοτικής μίσθωσης εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, της AerCap- διεκδικούν συνολικά περίπου 3 δισ. δολάρια από τους ασφαλιστές.
Παράλληλα, προχωρούν επίσης οι διαδικασίες που αφορούν την αντασφάλιση, με ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο να έχει προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο.
Ο κλάδος των αεροπορικών ασφαλίσεων αντιμετωπίζει ενδεχομένως τη μεγαλύτερη απώλεια στην ιστορία του, με το κόστος να ξεπερνάει ακόμα και αυτό που προκάλεσε η 11η Σεπτεμβρίου, καθώς περισσότερα από 500 αεροσκάφη, αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκλείστηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Οι δυτικοί εκμισθωτές κατάφεραν να πάρουν πίσω μερικά από τα αεροσκάφη, αλλά τα περισσότερα παραμένουν στη Ρωσία και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Στη δίκη, που πρόκειται να διεξαχθεί σε ένα μεγάλο δικαστήριο στο κέντρο του Λονδίνου, αρκετοί από τους πιο εξέχοντες δικηγόρους εμπορικού δικαίου της Βρετανίας αναμένεται να υποστηρίξουν εκ μέρους των ασφαλιστών ότι είναι πολύ νωρίς για να δηλωθεί ολική απώλεια, κυρίως επειδή τα αεροσκάφη έχει δεν έχουν καταστραφεί και μπορούν ακόμη να ανακτηθούν.
Αναμένεται να επισημάνουν ότι η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας μπορεί ακόμη να επιλυθεί, ανάλογα και με το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, και επίσης να τονίσουν ότι η διατύπωση στα ασφαλιστικά συμβόλαια δεν καλύπτει τους εκμισθωτές.
Όπως δήλωσε στους FT ο Ned Beale, συν-επικεφαλής εμπορικών διαφορών στη δικηγορική εταιρεία Hausfeld, «τα συμφέροντα της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου έρχονται σε άμεση αντιπαράθεση με εκείνα της αεροπορικής βιομηχανίας, με εξαιρετικά σημαντικές οικονομικές συνέπειες».
Ας σημειωθεί ότι ο κλάδος των ασφαλιστικών εταιρειών έχει πρόσφατα βρεθεί αντιμέτωπος με ένα κύμα αγωγών με τις οποίες αξιώνονται αποζημιώσεις για διακοπή εργασιών μετά την πανδημία.
Στοιχεία από την ομάδα ανάλυσης διαφορών Solomonic δείχνουν ότι οι ενάγοντες υπέβαλαν αγωγές στο Ανώτατο Δικαστήριο συνολικής αξίας τουλάχιστον 10,2 δισεκατομμυρίων λιρών στον ασφαλιστικό τομέα, το μεγαλύτερο ποσό σύνολο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.
Η διαδικασία
Το δικαστήριο θα πρέπει να αποφανθεί αφενός εάν οι εκμισθωτές αεροσκαφών έχουν ασφαλιστική κάλυψη, αφετέρου τι είδους κάλυψη έχουν: κάλυψη πολέμου ή «όλων των κινδύνων».
Για να γίνει αυτό, ο δικαστής θα επιδιώξει να αποφανθεί σχετικά με τη νομική «αιτία» οποιασδήποτε απώλειας, εάν δηλαδή το αεροσκάφος κατασχέθηκε από το ρωσικό κράτος ή κλάπηκε από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Αρκετοί εκμισθωτές, συμπεριλαμβανομένης της AerCap, η οποία ζητά αποζημίωση για περισσότερα από 100 αεροσκάφη, εμπλέκονται επίσης στη σχετική διαμάχη για τις απαιτήσεις αντασφάλισης, που σχετίζονται με πολιτικές που συνάπτουν οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες με ρωσικές κύριες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους συνήψαν αντασφάλιση με δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της AIG.
Οι δυτικοί αντασφαλιστές είχαν υποστηρίξει ότι η υπόθεση έπρεπε να εκδικαστεί στη Μόσχα, αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε τον Μάρτιο ότι θα μπορούσε να προχωρήσει στο Λονδίνο.
Latest News
Η ομορφιά γίνεται και ανδρική υπόθεση στην εταιρική Αμερική - Πλαστικές, μπότοξ και μεταμοσχεύσεις μαλλιών
Η ομορφιά γίνεται και ανδρική υπόθεση στην εταιρική αμερική - Πλαστικές, μπότοξ και μεταμοσχεύσεις μαλλιών
Θα στρατολογηθεί και ο Μπέζος στο DOGE του Τραμπ;
Ο Τζεφ Μπέζος δηλώνει «υπεραισιόδοξος» για την απορρύθμιση υπό τον Τραμπ
Παρέμβαση του Ολαφ Σολτς στην υπόθεση της Volkswagen
«Οι κακές αποφάσεις της διοίκησης συνέβαλαν στη δύσκολη κατάσταση» επισήμανε ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς
Θετική υποδοχή στις πολιτικές Τραμπ απο το αφεντικό της ρωσικής Rosneft
Ο επικεφαλής της Rosneft είπε ότι εγκρίνει τις προτάσεις του νέου προέδρου για την προστασία των εγχώριων παραγωγών ενέργειας
Εν μέσω γαλλογερμανικών συμπληγάδων η οικονομία της ΕΕ - Η χαμένη ευκαιρία
Εκεί που κάποτε υπήρχε ο λεγόμενος γαλλο-γερμανικός άξονας για να ωθήσει την Ευρώπη μπροστά, τώρα υπάρχει ένα κενό
Σε μείωση επιτοκίων στην Ευρωζώνη οδηγεί ο εμπορικος πόλμεος ΗΠΑ-ΕΕ, λέει η Pimco
Η Pimco , o γίγαντας των ομολόγων λέει ότι το ευρώ είναι ευάλωτο σε περαιτέρω πτώση εν μέσω «αισιοδοξίας» της αγοράς σχετικά με τον αντίκτυπο της προεδρίας Τραμπ
Σπάνια ευκαιρία αγοράς ακινήτων από αλλοδαπούς στην Νέα Ζηλανδία
Η παγκόσμια ελίτ έχει μια σπάνια ευκαιρία να βρει καταφύγιο στην Νέα Ζηλανδία στο κάτω μέρος του κόσμου, αν διαθέσουν7 εκατομμύρια δολάρια
Τα δύσκολα είναι μπροστά για τις γαλλικές αγορές - Οι κρίσιμες επόμενες ημέρες
Με την κυβέρνηση στη Γαλλία να καταρρέει οι οίκοι αξιολόγησης προειδοποιούν ότι τα οικονομικά βγαίνουν επικίνδυνα εκτός ελέγχου
Πωλήσεις 6 δισ. δολαρίων για τις 3 κορυφαίες αμυντικές βιομηχανίες στην Τουρκία
Τρεις τουρκικές εταιρείες στις 100 μεγαλύτερες βιομηχανίες όπλων του κόσμου σύμφωνα με την κατάταξη του σουηδικού Ινστιτούτου SIPRI
Από τη Μιούτσια Πράντα στη Miu Miu - Η Prada και το μικρό της αδερφάκι
Η Miu Miu, η μάρκα που δημιούργησε η Μιούτσια Πράντα, οδηγεί τον όμιλο σε άνοδο - Ο ρόλος της Κίνας