Η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο ξεκάθαρος στόχος και γνωρίζουμε ότι τα εμπόδια είναι τεράστια. Ως εκ τούτου, είμαστε αποφασισμένοι να συνδράμουμε και να συμμετέχουμε σε όλα τα φόρουμ λήψης αποφάσεων. Αυτό τόνισε μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού Καυσίμων Ναυτιλίας (ΙΒΙΑ) ο πρόεδρος του Κωνσταντίνος Καπετανάκης. Το συνέδριο πραγματοποιείται στην Αθήνα (5-7 Νοεμβρίου) με την συμμετοχή 300 συνέδρων από όλο τον κόσμο.
Ο Έλληνας πρόεδρος του IBIA αναφέρθηκε στο έργο του Οργανισμού σημειώνοντας ότι οι ομάδες εργασίας του καλύπτουν όλες τις σημαντικές πτυχές της θαλάσσιας ενέργειας και ιδιαίτερα τα μελλοντικά καύσιμα, στην οποία προεδρεύει και της οποίας το νέο έργο θα κυκλοφορήσει σύντομα, με ολοκληρωμένες και επικαιροποιημένες «συχνές ερωτήσεις» για όλα τα σημαντικά νέα καύσιμα.
Ναυτιλία: Έρχονται νέοι παίκτες – Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τόνισε επίσης ότι η IBIA καλύπτει ολόκληρη τη θαλάσσια αλυσίδα, μέσω των ποικίλων μελών της: παραγωγούς upstream, μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, νηογνώμονες, εμπόρους πετρελαίου, τεχνικούς εμπειρογνώμονες, λιμενικές αρχές, ρυθμιστικές αρχές, πωλητές καυσίμων, πλοιοκτήτες. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες είναι ιδιαίτερα στενά συνδεδεμένες σε μια σχέση που απαιτεί συνεχή, στενή, ανοιχτή και εποικοδομητική συνεργασία, συμπλήρωσε.
Για τον κ. Καπετανάκης οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι κυρίως για εκείνους τους ανθρώπους, τις ενώσεις και τις εταιρείες που είναι αποφασισμένοι να γίνουν παραγωγικό μέρος αυτής της εξέλιξης, της σημαντικότερης τουλάχιστον στη σύγχρονη εποχή. Και όλοι εμείς στη ναυτιλία ήμασταν, είμαστε και θα παραμείνουμε πρωτοπόροι, υπογράμμισε.
Σημειώνεται ότι η IBIA απέκτησε επίσημο συμβουλευτικό καθεστώς στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) το 2005, και έκτοτε συμμετέχει σε συνεδριάσεις ολομέλειας, εργαστήρια, και γενικότερα στις εργασίες του Οργανισμού.
Χρήστος Στυλιανίδης: «Εργαζόμαστε με μεθοδικότητα και ρεαλισμό προς μια “πράσινη ναυτιλία”»
Τη στρατηγική της Ελλάδας και τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η χώρα μας στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας πρόκλησης της από – ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ανέδειξε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, με την ομιλία του στην Ετήσια Σύνοδο του ΙΒΙΑ.
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η από-ανθρακοποίηση αποτελεί μία πολύ σημαντική ευκαιρία για την Ευρώπη να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της και δεσμεύτηκε ότι η χώρα μας θα πρωταγωνιστήσει τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προωθώντας ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα. «Ο στόχος είναι κοινός για όλους μας» τόνισε, «και για να επιτευχθεί, είναι επιτακτική η ανάγκη να συνεργαστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς σε έναν ανοικτό και ειλικρινή διάλογο, με σκοπό την επίτευξη πρακτικών λύσεων. «Όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς, παραγωγοί ενέργειας και τεχνολογίας, οι πλοιοκτήτες, τα ναυπηγεία και τα λιμάνια πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης στην ΕΕ και πέραν αυτής, συντονισμένα και μεθοδικά» σημείωσε ο κ. Στυλιανίδης.
Υπογράμμισε δε ότι η παραγωγή καθαρών καυσίμων για την ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα, στο πλαίσιο της επικείμενης Ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για την καθαρή βιομηχανία στην Ευρώπη (Clean Industrial Deal). Όσον αφορά στην απαιτούμενη χρηματοδότηση για την επίτευξη της από – ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης σχημάτων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Πρόσθεσε μάλιστα ότι η χώρα μας έχει ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζει αυτό το εργαλείο για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού της στόλου. Επίσης σημείωσε ότι τα κονδύλια που συσσωρεύονται μέσω υφιστάμενων πολιτικών, όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε., πρέπει να αξιοποιηθούν για πράσινες επενδύσεις στην ναυτιλία.
Ενόψει δε των μέτρων που εξετάζονται στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, τόνισε πως το ίδιο θα πρέπει να συμβεί και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κ. Στυλιανίδης δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο – εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – και ο ίδιος προσωπικά, θα κάνουν το καλύτερο δυνατό για να υποστηριχθεί ο ναυτιλιακός τομέας «με τρόπο συνεργατικό, γιατί ο στόχος μας είναι κοινός: να διασφαλίσουμε την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών και οικονομικά προσιτών καυσίμων χαμηλού και μηδενικού άνθρακα».
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Στη διάρκεια του συνεδρίου ανακοινώθηκε επίσης η δημιουργία του Ευρωπαϊκού Περιφερειακού Συμβουλίου του ολοκληρώνοντας έτσι τη δέσμευση του ΙΒΙΑ για την ίδρυση πέντε Περιφερειακών Συμβουλίων παγκοσμίως, τα οποία περιλαμβάνουν ακόμα την Αφρική, την Αμερική, την Ασία και τη Μέση Ανατολή. Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει τη στρατηγική επιλογή του ΙΒΙΑ να διαχειρίζεται σε τοπικό επίπεδο την αντιμετώπιση περιφερειακών ζητημάτων. Το νέο Ευρωπαϊκό Περιφερειακό Συμβούλιο θα ενισχύσει τη συνεργασία εντός των ευρωπαϊκών κλάδων ναυτιλιακών καυσίμων και ναυτιλίας, θα αντιμετωπίσει τις περιφερειακές προκλήσεις και θα υποστηρίξει την αποστολή του ΙΒΙΑ να προωθεί ένα βιώσιμο και δίκαιο τοπίο στην αγορά των καυσίμων ναυτιλίας.
Το Ευρωπαϊκό Περιφερειακό Συμβούλιο θα έχει ως Πρόεδρο την Charlotte Rojgaard, Διευθύντρια Global Marine Fuels του Bureau Veritas Verifuel, την οποία θα πλαισιώνουν κορυφαίοι ηγέτες του κλάδου: ο John Stirling, Διευθυντής Marine Technical της World Fuel Services, ο Kenneth Juhls, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroΝorth Bunker, ο Andrea Realfonzo του Ομίλου Grimaldi, Τμήμα Corporate Bunker & Chartering, η Sofia Furstenberg Stott, Συνεταίρος της Furstenberg Maritime Advisory, ο Peter Grunwaldt, Αντιπρόεδρος της Hafnia, ο Jan Christensen, Senior Director Fuels, Lubricants & Chemicals της Hapag-Lloyd AG και ο Capt John Ghio, Διευθύνων Σύμβουλος & Captain του Λιμανιού του Γιβραλτάρ.
Αναφορικά με τον νέο της ρόλο, η Charlotte Rojgaard δήλωσε: «Είναι τιμή μου να ηγούμαι του Ευρωπαϊκού Περιφερειακού Συμβουλίου του ΙΒΙΑ. Έχουμε μια μοναδική ευκαιρία να πετύχουμε σημαντική πρόοδο σε θέματα που αφορούν την πολυδιάστατη και δυναμική βιομηχανία ναυτιλιακών καυσίμων της Ευρώπης. Με την ομάδα που διαμορφώσαμε, έχουμε όλα τα εφόδια για να αντιμετωπίσουμε τόσο τις προκλήσεις του σήμερα όσο και τις ευκαιρίες του αύριο για τα καύσιμα ναυτιλίας και την περιβαλλοντική διαχείριση».
Τα Περιφερειακά Συμβούλια του ΙΒΙΑ διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην προώθηση της ατζέντας του κλάδου σε τοπικό επίπεδο, στην ανάδειξη και υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών και στην αντιμετώπιση των ειδικών τοπικών ζητημάτων μέσα σε ένα παγκόσμιο πλαίσιο. Με πλούσια εμπειρία και τεχνογνωσία, τα μέλη του Ευρωπαϊκού Περιφερειακού Συμβουλίου δεσμεύονται να αναβαθμίσουν τα βιομηχανικά πρότυπα και να προωθήσουν τη βιωσιμότητα και τη συνεργασία σε ολόκληρο τον κλάδο.
Latest News
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια
«Κινητήρια δύναμη της ναυτιλίας των Ελλήνων» οι ναυτικοί
Το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, με αφορμή την γιορτή του Αγίου Νικολάου
HEMEXPO: Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία
Οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO παράγουν σήμερα προηγμένα τεχνολογικά, ποιοτικά και διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και εξάγονται σε ολόκληρο τον κόσμο
Maritime Cluster: Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ
Το Maritime Cluster δημιουργείται για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Ακτοπλοΐα και λιμάνια αλλάζουν με έργα 3 δισ. ευρώ - Ο Στυλιανίδης για τις χρηματοδοτήσεις
Aναβάθμιση λιμένων και ανανέωση στόλου είναι οι στόχοι στην ακτοπλοϊα όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο 4ο ΟΤ FORUM
Εγκαινιάζει την πρώτη της σεζόν στον Αραβικό Κόλπο από το Κατάρ η Celestyal
Η έναρξη σηματοδοτήθηκε με μία ημερήσια εκδήλωση που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Visit Qatar, Qatar Tourism, Qatar Airways και Mwani Port Authority
Καλογηράτος: Η Capital Clean Energy Carriers πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση - Κλειδί το LNG
Ο CEO της Capital Clean Energy Carriers, κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μίλησε στο 4ο ΟΤ FORUM που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος Χρηματιστήριο Αθηνών.
Στυλιανίδης: Απλοποιούμε το νηολόγιο για να έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης μίλησε στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Νέα παραγγελία 20 πλοίων με καύσιμο LNG από την Maersk
Τα 20 πλοία διπλού καυσίμου συνολικής χωρητικότητας 300.000 teu έχουν παραγγελθεί από την Μaersk σε τρία ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα