
Οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί των πλοιοκτητών από το θολό τοπίο που επικρατεί γύρω από τα εναλλακτικά νέα ναυτιλιακά καύσιμα είναι λογικό να υπάρχουν, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Καπετανάκη, πρόεδρο της International Bunker Industry Association (IBIA).
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο Κ. Καπετανάκης καταθέτει τις απόψεις του για τα εναλλακτικά καύσιμα, τις σχέσεις της IBIA η οποία εκπροσωπεί τις εταιρειες που εφοδιαζουν με καύσιμα τη ναυτιλία με τους πλοιοκτήτες, αλλά και τον ρόλο της Ενωσης στην κοινή προσπάθεια όλων των συντελεστών για την απαναθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Ναυτιλία: Επενδύσεις 2 δισ. ευρώ «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Αρχικά ο Κ. Καπετανάκης, απαντώντας στην ερώτηση αν η ναυτιλία έφυγε οριστικά από την ιστορική περίοδο του ενός καυσίμου, εκτιμά ότι ο κλάδος μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις όμως υπάρξουν επαρκείς ποσότητες νέων καυσίμων και πλήρης διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, παγκοσμίως.
«Το περιβάλλον καυσίμων αλλάζει προκειμένου όλοι να συμβάλουν στην πλήρη απανθρακοποίηση», τονίζει. Στην ερώτηση εάν τα εναλλακτικά καύσιμα είναι ακόμη είδος εν ανεπαρκεία ή μήπως οι φόβοι των πλοιοκτητών είναι υπερβολικοί, ο Κωνσταντίνος Καπετανάκης σημειώνει ότι «οι ανησυχίες των πλοιοκτητών δεν είναι καθόλου υπερβολικές και έχουν απόλυτο δίκιο.
Δεν υπάρχουν ακόμα ούτε επαρκείς ποσότητες νέων καυσίμων, ούτε οριστικοποίηση των διεθνών κανονισμών, ούτε σύγκλιση τιμών μεταξύ στις επιλογές, ούτε ξεκάθαρα χρονοδιαγράμματα για πραγματικά πράσινα καύσιμα και αντίστοιχα τελειοποίηση της απαιτούμενης τεχνολογίας. Η προσφορά, η υποδομή, η τεχνολογία, οι κανονισμοί, η ασφάλεια, η παραγωγικότητα, είναι όλα εξαιρετικά σημαντικές παράμετροι, οι οποίες βρίσκονται ακόμα, όλες, σε φάση εξέλιξης».
Συνεργασία

Παράλληλα τονίζει ότι δεν υπάρχει αντιπαλότητα, αλλά συνεργασία και συνέργειες μεταξύ προμηθευτών καυσίμων και πλοιοκτητών, καθώς οι μεν επιθυμούν να προμηθεύουν προϊόν ποιοτικό, ασφαλές και με χαμηλότερους ρίπους, οι δε θέλουν να αγοράζουν αντίστοιχα, γνωρίζοντας πρώτα όμως ότι το καύσιμο είναι ασφαλές, επαρκές, διαθέσιμο παντού, διαχειρίσιμο οικονομικά και βιώσιμο. Στην κατεύθυνση αυτή η ΙΒΙΑ αποτελεί το κοινό σημείο συνάντησης, συνύπαρξης και διαρκούς συνεργασίας όλων των «παικτών» της θαλάσσιας ενέργειας.
«Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες» λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (ΙΒΙΑ)
Εκπροσωπεί όλο το φάσμα, όχι μόνο προμηθευτές καυσίμων, αλλά και πλοιοκτήτες, παραγωγούς, νηογνώμονες, λιμάνια, ειδικούς, νομοθέτες, αναφέρει για τον ρόλο της IBIA ο Κ. Καπετανάκης. Καθώς η ΙΒΙΑ έχει επίσημο συμβουλευτικό ρόλο στον ΙΜΟ, συμμετέχει σε όλες τις διεργασίες, υποβάλλει υπομνήματα και αιτήματα, αποτελεί τη φωνή της θαλάσσιας ενέργειας, μέσω τεχνικών, εμπορικών, κανονιστικών και πρακτικών επιχειρημάτων και προτάσεων.
«Η ΙΒΙΑ αποτελεί το κοινό σημείο συνάντησης, συνύπαρξης και διαρκούς συνεργασίας όλων των «παικτών» της θαλάσσιας ενέργειας», λέει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρός της Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Παράλληλα, η ΙΒΙΑ έχει συνάψει επίσημες συνεργασίες τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης με διεθνείς οργανισμούς όπως η BIMCO, το Global Center for Maritime Decarbonization, η Maritime Port Authority of Singapore, η HELMEPA και άλλες καταξιωμένες ενώσεις.
Το συνέδριο
Μιλώντας, τέλος, για τα αποτελέσματα του συνεδρίου ο Κωνσταντίνος Καπετανάκης τονίζει ότι συμμετείχαν 275 σύνεδροι από όλο τον κόσμο και περίπου 50 ομιλητές, διακεκριμένοι επιστήμονες και επιχειρηματίες του διεθνούς ναυτιλιακού και ενεργειακού χώρου.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου ανακοινώθηκε η δημιουργία του τελευταίου Περιφερειακού Συμβουλίου της ΙΒΙΑ, στην Ευρώπη. «Έχουμε», σημειώνει ο Κ. Καπετανάκης, «ήδη τέτοια συμβούλια στην Ασία, την Αφρική, την Αμερική και στη Μέση Ανατολή. Με τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού μας Περιφερειακού Συμβουλίου, αποτελούμενο από καταξιωμένους και έμπειρους επαγγελματίες του χώρου της θαλάσσιας ενέργειας, θα στοχεύσουμε στην εμβάθυνση των σχέσεων με τους ευρωπαϊκούς παράγοντες, νομοθετικές Αρχές και την Ευρωπαϊκή Ενωση, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν δίκαια και αποτελεσματικά οι καινούργιοι κανονισμοί που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ».
Παράλληλα, ένα εξίσου σημαντικό συμπέρασμα ήταν ότι η ανάγκη για συνεργασία, ανταλλαγή τεχνογνωσίας και συνέργειες έχει καταστεί περισσότερο αδήριτη από ποτέ.
Η προσφορά, η υποδομή, η τεχνολογία, οι κανονισμοί, η ασφάλεια, η παραγωγικότητα, είναι όλα εξαιρετικά σημαντικές παράμετροι, οι οποίες βρίσκονται ακόμα, όλες, σε φάση εξέλιξης»
Τέλος, «οι αναλύσεις του γεωπολιτικού μας περιβάλλοντος, οι τεχνικές παράμετροι των νέων καυσίμων, οι νέες τεχνολογίες, η ψηφιοποίηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι αλλαγές στη Μεσόγειο με την εφαρμογή της νέας θαλάσσιας ενέργειας, και άλλα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο ημερών του συνεδρίου μας, ανέδειξαν την πολυπλοκότητα αλλά και την πολλά υποσχόμενη μελλοντική κατάσταση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον τομέα της ενέργειας».
«Ολα κατέδειξαν αυτό που επεσήμανα στον εναρκτήριο λόγο μου», καταλήγει ο Κ. Καπετανάκης, «ότι η ΙΒΙΑ είναι εδώ για να αποτελέσει έναν από τους πυρήνες αυτής της συνεργασίας, επιρροής, εκπαίδευσης και συμβολής στην εύρεση λύσεων και βιώσιμων επιλογών».
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες