
Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά από τον Όμιλο ΑΒΑΞ η κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, μήκους 12,8 χλμ. όπως φαίνεται από τα εντυπωσιακά υπόγεια και υπέργεια πλάνα στον σταθμό «Άλσος Βεϊκου».
Ξεκινώντας από το Άλσος Βεϊκου και με προορισμό τον Ευαγγελισμό, η «Νίκη», ο ένας από τους δύο υπερσύγχρονους μετροπόντικες (TBM – Tunnel Boring Machine) έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 520 μέτρων, έχει περάσει τον πρώτο σταθμό, τον σταθμό «Άλσος Βεϊκου» και κατευθύνεται προς τον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό «Γαλάτσι».
Στα πλάνα του βίντεο αποτυπώνεται για πρώτη φορά με ακρίβεια ο πρωτοποριακός τρόπος με τον οποίο τα τελευταίας γενιάς TBM της ΑΒΑΞ «χτίζουν» τη σήραγγα, σχεδόν ταυτόχρονα με τη διάνοιξή της. Κάθε ενάμιση μέτρο που «σκάβει», ο Μετροπόντικας προχωρά παράλληλα στην επένδυση της σήραγγας με τον τσιμεντέντιο δακτύλιο, αφήνοντας πίσω του μια έτοιμη σήραγγα.
Ακολουθώντας την αντίθετη πορεία, το TBM «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη με κατεύθυνση επίσης προς τον Ευαγγελισμό, έχει μέχρι σήμερα κατασκευάσει σήραγγα 2.050 μέτρων.
Ήδη, έχει περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό «Ζωγράφου». Εντός του 2025, η «Αθηνά» αναμένεται να φθάσει «πρώτη» στο φρέαρ Ευαγγελισμού.

Οι δύο μετροπόντικες της ΑΒΑΞ θα έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή της σήραγγας της Γραμμής 4 «Γουδή – Άλσος Βεϊκου» εντός του 2026. Θα περνά από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, την Ακαδημίας, το Κολωνάκι, την Καισαριανή, τα Ιλίσια και του Ζωγράφου.
Με μήκος 12,8 χλμ., 15 νέους σταθμούς και συνολικό προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, το εμβληματικό αυτό έργο για τις συγκοινωνίες κατασκευάζεται με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές από την κοινοπραξία AVAX – Ghella – Alstom.


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος