
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναμένεται να «γράψει» το 2024 την πιο κερδοφόρα χρονιά της εκτός της εποχής του κορονοϊού, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους υπήρξε και ναυτιλιακή εταιρεία που κατέγραψε κέρδη σχεδόν 1000% αυξημένα σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Ελληνική ναυτιλία: Πρώτη δύναμη παγκοσμίως – Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ
Οι εννέα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δημοσιεύουν αποτελέσματα κατέγραψαν συνολικά καθαρά κέρδη ύψους 26,8 δισ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας αύξηση 164% σε σχέση με τα κέρδη 10,2 δισ. δολαρίων που αναφέρθηκαν το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Blue Alpha Capital.
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%.
Ναυτιλία και Ερυθρά Θάλασσα
Σε σύγκριση με το περσινό τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη σε αυτό το τρίμηνο αντιπροσώπευαν αύξηση 24 δισ. δολαρίων ή 856%. Τα εντυπωσιακά ισχυρά κέρδη που παρατηρήθηκαν το 2024 προήλθαν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω Αφρικής, καθώς και από τους ισχυρούς όγκους φορτίων που παρατηρήθηκαν σε όλες τις εμπορικές διαδρομές.
Η Cosco
Την πιο εντυπωσιακή άνοδο κερδών κατέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία ONE που είδε τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 1.000% σε ετήσια βάση. Η Ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Network Express (ONE) σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους σχεδόν 2,0 δισ. δολ για το τρίτο τρίμηνο του 2024 σημειώνοντας μία αύξηση κατά 969% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση της Sea-Intelligence οι ίδιες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ανακοίνωσαν συνολικά κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για το τρίτο τρίμηνο του 2024 ύψους 17,06 δισ. δολ. αυξημένα κατά 600%, σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Από τις εννέα ναυτιλιακές που ανακοινώνουν αποτελέσματα οι οκτώ ανέφεραν EBIT άνω του 1 δισ. δολ. εκ των οποίων οι τρεις ανέφεραν EBIT άνω των δυο δισ.δολ. Η COSCO είχε το υψηλότερο EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2024, ύψους 4,71 δισ. δολ.
Οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, σχολιάζει η Sea-Intelligence φαίνεται ότι η αγορά αν και δεν βρίσκεται σε επίπεδο κερδοφορίας της περιόδου της πανδημίας είναι ωστόσο υψηλότερη από οποιοδήποτε «κανονικό» τρίμηνο οποιαδήποτε χρονιάς. Φαίνεται ότι οι τρέχουσες διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού έχουν ταρακουνήσει την αγορά αρκετά ώστε να οδηγήσουν σε αύξηση των ναύλων, άνοδο του όγκου φορτίων και της κερδοφορία.
Πάντως για το τελευταίο τρίμηνο του έτους οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αναμένουν πτώση των κερδών καθώς η κερδοφορία του τρίτου τριμήνου προέκυψε από την αυξημένη ζήτηση φορτίων που παρατηρήθηκε στο μέσον του θέρους και οφείλεται στο γεγονός ότι οι έμποροι έκαναν πιο γρήγορα τις προμήθειες τους για τις γιορτές φοβούμενοι τις διαταραχές του εμπορίου λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών