
Όποιος οδηγεί ηλεκτρικό πατίνι ή σκούτερ σε πεζοδρόμιο ή χωρίς κράνος στη Βαρκελώνη θα αντιμετωπίσει πρόστιμο έως και 500 ευρώ από την 1η Φεβρουαρίου ως μέρος της καταστολής της αντικοινωνικής συμπεριφοράς που συνδέεται με την ταχεία άνοδο χρήσης που γνωρίζουν τα ηλεκτρονικά πατίνια σκούτερ στην ισπανική πόλη.
Ηλεκτρικά πατίνια: Αλλαγές φέρνει ο ΚΟΚ – Ποιοι κινδυνεύουν με βαριά «καμπάνα»
Σε ένα αστικό τοπίο που είναι ως επί το πλείστον επίπεδο, με περισσότερα από 250 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, 2.500 ώρες ηλιοφάνειας και μόλις 55 βροχερές ημέρες το χρόνο, τα ηλεκτρικά πατίνια ταιριάζουν απόλυτα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του δημοτικού συμβουλίου, ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά σκούτερ και πατίνια από την πανδημία έχει αυξηθεί τέσσερις φορές πιο γρήγορα από αυτούς που επιλέγουν να ταξιδεύουν με ποδήλατο.
Τα ηλεκτρικά πατίνια, με τελική ταχύτητα περίπου 40 χλμ/ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορα και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα
Τώρα υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρονικά σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα, μια τεράστια αύξηση σε σύγκριση με σχεδόν μηδέν πριν από πέντε χρόνια. Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 31% των αναβατών σκούτερ, σε σύγκριση με το 19% των ποδηλατών.
Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν φέρει προβλήματα αλλά και οφέλη. Με τελική ταχύτητα περίπου 40 χλμ/ώρα, είναι πολύ πιο γρήγορα και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι πιο επικίνδυνα από τα ποδήλατα. Έχουν γίνει επίσης το αγαπημένο όχημα απόδρασης από τους πολυάριθμους κλέφτες τσαντών και κινητών τηλεφώνων της Βαρκελώνης.
Τι ορίζει ο νέος κανονισμός τα ηλεκτρικά πατίνια
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, οι ταχύτητες με την οποία θα πρέπει να κινούνται τα ηλεκτρικά πατίνια περιορίζονται στα 25 χλμ./ώρα.
Ο Adrià Gomila, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την κινητικότητα στη Βαρκελώνη, λέει ότι εάν οι ταχύτητες των ηλεκτρονικών πατινιών ξεπεράσουν τα 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να ταξινομηθούν ως μοτοσικλέτες και θα απαιτήσουν άδεια.
«Αυτά τα μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να επιφέρουν αλλαγή συμπεριφοράς από την πλευρά ορισμένων χρηστών, να βελτιώσουν την ασφάλεια και να αποβούν υπέρ του συλλογικού οφέλους», τόνισε.
Ενώ το πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων της Βαρκελώνης ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο, η πόλη απαγόρευσε την ενοικίαση σκούτερ το 2023, την ίδια χρονιά που και το Παρίσι προχώρησε σε ανάλογη απαγόρευση. Στο απόγειό τους, υπήρχαν 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρονικά πατίνια στη γαλλική πρωτεύουσα.
Τα ηλεκτρονικά πατίνια έχουν απαγορευτεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς από τότε που ένα έπιασε φωτιά εντός τρένου το 2023. Οι τελευταίοι περιορισμοί ακολουθούν προηγούμενες προσπάθειες καταστολής των περιηγήσεων και των ποδηλάτων rickshaw μετά από καταγγελίες κατοίκων. Τα rickshaws έχουν πλέον εξαφανιστεί εντελώς.
Η Βαρκελώνη έχει επίσης περισσότερες μοτοσικλέτες κατά κεφαλήν – 270.000 – από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη και για δεκαετίες δεν έχει αντιμετωπίσει το πρόβλημα της στάθμευσης μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια. Ο νέος κανονισμός αποφεύγει το πρόβλημα, λέγοντας ότι η στάθμευση στα πεζοδρόμια είναι προτιμότερη από τη στάθμευση στο δρόμο.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία