
Σε μείωση των προβλέψεων για τα κέρδη της προχώρησε η JD Sports για δεύτερη φορά μέσα σε οκτώ εβδομάδες, αποδίδοντας το ψαλίδισμα αυτό στις μεγάλες εκπτώσεις που επικρατούν σε όλη την αγορά.
Ο βρετανικός παίκτης των αθλητικών ειδών δήλωσε ότι δεν αναμένει αύξηση των πωλήσεων στα καθιερωμένα καταστήματα κατά τη διάρκεια του έτους και προειδοποίησε ότι τα ετήσια κέρδη δεν θα ξεπεράσουν τα 935 εκατ. λίρες, από τις προηγούμενες ελπίδες για 955 εκατ. έως 1,03 δισ. λίρες.
Cosmos Sport: Πώς άλλαξαν οι Βρετανοί της JD τον ρου των αθλητικών στην Ελλάδα
Σύνθετη εικόνα ή νέα κανονικότητα για την JD Sports;
Οι μετοχές της JD, στην οποία ανήκουν επίσης τα εμπορικά σήματα Size?, Blacks και Millets στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποχώρησαν κατά 10%, καθώς μείωσε τις προβλέψεις κάτω από τις προηγούμενες προσδοκίες της και προειδοποίησε για ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για τους λιανοπωλητές.
όπως επισήμανε στον Guardian, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου JD, Ρεζίς Σουλτς«με αυτές τις εμπορικές συνθήκες που αναμένεται να συνεχιστούν, πρέπει να δούμε με προσοχή το νέο οικονομικό έτος».
Οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα μειώθηκαν κατά 1,5% τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο σε μια «δύσκολη και ασταθή αγορά που είδε αυξημένη διαφημιστική δραστηριότητα», καθώς η αύξηση των πωλήσεων τις τελευταίες εβδομάδες του έτους δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τον κακό Νοέμβριο.
Οι συναλλαγές στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ ήταν ιδιαίτερα αδύναμες, ενώ τα καταστήματά της υπεραπέδωσαν έναντι του διαδικτυακού της βραχίονα, σε αντίθεση με τις χριστουγεννιάτικες αγορές άλλων εισηγμένων εταιρειών λιανικής πώλησης μόδας, όπως η Marks & Spencer και η Next.
Ωστόσο, η JD Sports – η οποία κατέχει επίσης το εμπορικό σήμα Finish Line στις ΗΠΑ και τα SportsZone και Sprinter στην ηπειρωτική Ευρώπη – τόνισε πως οι πωλήσεις υποδημάτων αυξήθηκαν, ξεπερνώντας τα είδη ένδυσης, κατά τους δύο τελευταίους μήνες του 2024.

Ο ανταγωνισμός στα «κόκκινα»
Η κακή επίδοση της JD έρχεται εν μέσω μιας δύσκολης περιόδου για το λιανικό εμπόριο μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς το θερμό φθινόπωρο και η έναρξη του χειμώνα συγκράτησαν τις πωλήσεις πιο ακριβών ειδών, όπως μπότες και παλτά, ενώ οι καταιγίδες διέκοψαν τα ταξίδια στους κεντρικούς δρόμους σε πολλά μέρη της χώρας.
Ένα από τα βασικότερα συνεργαζόμενα brands της αλυσίδας, η Nike, αγωνίζεται κι αυτή από την πλευρά της να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τις ανερχόμενες μάρκες -όπως η Hoka και η On που υποστηρίζεται από τον Ρότζερ Φέντερερ- και υπό το φόβο ότι το στιλ athleisure δεν πουλάει πλέον όσο παλαιότερα.
Την ίδια στιγμή οι υψηλοί λογαριασμοί ενέργειας και το αυξανόμενο κόστος υποθηκών και ενοικίων για πολλούς συνεχίζουν να επηρεάζουν τις δαπάνες για μη απαραίτητα είδη, ενώ τα νοικοκυριά φαίνεται να έχουν δώσει έμφαση σε άλλες προτεραιότητες.
Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα κι έχοντας πολλά αποθέματα προς εκκαθάριση, πολλοί retailers έσπευσαν να αρχίσουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές νωρίς. «Με βάση τη δική μας προσέγγιση, επιλέξαμε να μην συμμετάσχουμε σε ένα περιβάλλον με περισσότερες προωθητικές ενέργειες κατά την περίοδο αυτή από ό,τι περιμέναμε, διατηρώντας πλήρως την εμπορική μας πειθαρχία για να επιτύχουμε μικτά περιθώρια κέρδους πάνω από τα περσινά, καθαρά αποθέματα και ισχυρή διαχείριση μετρητών», σχολίασε στον Guardian σχετικά ο Σουλτς.
Ηγετική θέση
Παρά τα όποια πρόσκαιρα προβλήματα, οι αναλυτές της Peel Hunt υπογράμμισαν πως αναμένουν ότι η JD θα συνεχίσει να ηγείται της αγοράς και ότι θα είναι μεταξύ των πρώτων που θα επωφεληθούν, αν η Nike δει βελτίωση στις συναλλαγές.
Ωστόσο ο αναλυτής της, Τζόναθαν Πρίτσαρντ, διευκρίνισε πως «η εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με την αγορά της Nike. Ενώ δεν έχει κάνει πολλά λάθη – δεν θα μπει σε έναν αγώνα δρόμου προς τα κάτω με εκπτώσεις, οι οποίες επηρεάζουν τις πωλήσεις και την κερδοφορία».
Η JD Sports επικαλέστηκε «μια δύσκολη και ευμετάβλητη αγορά στην οποία παρατηρήθηκε αυξημένη διαφημιστική δραστηριότητα», καθώς τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,5% στα καθιερωμένα καταστήματα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο
Εξάλλου δεν αφορούσε μια πλήρη προειδοποίηση για τα κέρδη – περισσότερο μια περικοπή των προβλέψεων κατά 5% περίπου. Όμως η ενημέρωση για τις εμπορικές συναλλαγές της JD Sports θα απογοητεύσει ιδιαίτερα τους μετόχους της, επειδή αυτός ήταν ο δεύτερος συνεχόμενος Ιανουάριος που η εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών παρουσίασε για το νέο έτος μειωμένες προσδοκίες για τα κέρδη της. Το μήνυμα όμως ήταν πάνω-κάτω το ίδιο.
Πριν από ένα χρόνο, ο όμιλος κατηγόρησε τις «πιο επιφυλακτικές καταναλωτικές δαπάνες» και το «αυξημένο επίπεδο διαφημιστικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής των συναλλαγών». Αυτή τη φορά επικαλέστηκε «μια δύσκολη και ευμετάβλητη αγορά στην οποία παρατηρήθηκε αυξημένη διαφημιστική δραστηριότητα», καθώς τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,5% στα καθιερωμένα καταστήματα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι ότι πέρυσι υπήρχε και η συγκυρία του ήπιου καιρού, που δεν βοήθησε τις πωλήσεις των αμιγώς χειμερινών ρούχων.
Συνέπεια και λογική
Ο ρόλος της JD Sports στο οικοσύστημα των αθλητικών ειδών είναι να έχει τα πιο λαμπερά καταστήματα, να προωθεί προϊόντα της Nike και της Adidas και μάλιστα από αποκλειστικές σειρές και γενικά να προσπαθήσει να παρουσιάσει μια «premium» εικόνα.
Και ως διεθνής παίκτης της αγοράς, με 4.500 καταστήματα σε 36 χώρες, έχει κατακτήσει ακριβώς αυτή την ηγετική θέση.
Το άλμα στην ελληνική αγορά
Εξάλλου, αυτή την στιγμή ο όμιλος JD/Cosmos Sport με επικεφαλής τον Μιχάλη Τσικνάκη, αποκομίζει το 1/3 του τζίρου του από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των brands του ομίλου, διαθέτει 96 καταστήματα εκ των οποίων τα 12 στην Κύπρο, διατηρώντας ένα ευρύ μείγμα από εμπορικές αλυσίδες (Cosmos Sport, Sneaker 10, JD Sports, Slam Dank, Random καθώς και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά sites), το οποίο απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών.
Στις 31 Ιανουαρίου 2025 –όταν κλείνει η οικονομική του χρήση- ο όμιλος θα μετρά συνολικά 98 καταστήματα, με τα 14 από αυτά να φέρουν την ταμπέλα της βρετανικής φίρμας JD – τα 4 στην Κύπρο.
Συνολικά για το 2024 δημιουργήθηκαν 11 νέα σημεία πώλησης σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 6 εκπτωτικά σημεία Sports Fashion μετατράπηκαν σε Cosmos Sport. Να σημειωθεί ότι το 2023 άνοιξαν συνολικά 17 καταστήματα όλων των αλυσίδων του JD/Cosmos Group.
Και έπεται λαμπρή συνέχεια, με τους Βρετανούς να έχουν καταρτίσει ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης την περίοδο 2025-2029 με άνοιγμα κατά μέσο όρο 10 νέων καταστημάτων ετησίως. Και φυσικά η παρουσία της αλυσίδας στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο πανελλαδικά, που αναπτύσσει η Lamda Development στο Ελληνικό.


Latest News

Μικραίνει η ψαλίδα μεταξύ των επιτοκίων καταθέσεων και δανείων
Χαμηλά τα επιτόκια καταθέσεων αλλά συνεχίζουν τα υψηλά επιτόκια στα δάνεια

VentureGarden Αθήνα: Ο επιταχυντής επιχειρηματικών ιδεών ξεκινά τον 23ο κύκλο του τον Μάρτιο
Οι αιτήσεις του 23ου κύκλου του VentureGarden Αθήνα είναι ανοιχτές για όλους όσους έχουν μία επιχειρηματική ιδέα ή επιθυμούν να αναπτύξουν μία νέα επιχείρηση

Κληρώνει… τον Απρίλιο για το πλαφόν στα κέρδη – Θα ανέβουν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ;
Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες στην αγορά καθώς η πορεία των τιμών θα καθορίσει και τις αποφάσεις του υπ. Ανάπτυξης για την τύχη του πλαφόν

Μετά το νερό στοχεύει και σε… ροζ πρωτιά η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος)
Κυριαρχία στο νερό με 20,4% μερίδιο - Με +121,74% «έτρεξε» το Βίκος Pink Grapefruit - Τα νέα σχέδια της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων για την αγορά του HoReCa

Το «μερίδιο στομάχου», η Motor Oil και τι δεν φοβάται ο Αρ. Παντελιάδης
Τι σχεδιάζει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τον όμιλο METRO – Πόσο θα αυξηθούν τα έσοδα των σούπερ μάρκετ το 2025 – Γιατί θα εξαφανιστεί το τσουνάμι των προσφορών

Κέρδη στο ντεμπούτο της Titan America στο NYSE
Η μετοχή της Titan America άρχισε τις συναλλαγές στα 16 δολάρια, την τιμή δηλαδή για τις 24.000.000 κοινές μετοχές της αρχικής δημόσιας προσφορά της

Στο 32,89% η συμμετοχή της Fairfax στη Eurobank - Οι μετοχές μετά το placement
Πώς οδηγήθηκε η Fairfax στη μείωση του ποσοστού της

Σταθεροποιητικά στο ντεμπούτο της η Titan America
Η Titan Cement International SA αναμένει να αντλήσει κεφάλαια της τάξης των 228.000.000 δολαρίων Αμερικής μετά την αφαίρεση των προμηθειών των αναδόχων

Μυτιληναίος στους FT: Γιατί βάζει τη Metlen στο LSE και όχι στο NYSE
Τι λέει στους FT ο προέδρος και CEO της Metlen για την εξάρτηση της ΕΕ από τα κρίσιμα μέταλλα της Κίνας

THEON: Νέες παραγγελίες ύψους 53 εκατ. τον Ιανουάριο 2025
Οι παραγγελίες αυτές προστίθενται στο ήδη αυξημένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών της THEON, ύψους περίπου €650 εκατ. από τις 31 Δεκεμβρίου 2024.