
Η Ευρώπη αναμένεται να δει μια ανάκαμψη στην ηλεκτροκίνηση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παραδίδουν περισσότερα από 160 μοντέλα στην αγορά, αλλά στελέχη προειδοποιούν ότι τα κέρδη μπορεί να μειωθούν περαιτέρω λόγω του ρυθμιστικού κόστους και των εκπτώσεων, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές σταμάτησε πέρυσι, καθώς οι κυβερνήσεις μείωσαν τις επιδοτήσεις τους και οι εταιρείες απέφυγαν να παρουσιάσουν νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025, εν αναμονή των νέων αυστηρότερων κανόνων της ηπείρου για τις εκπομπές ρύπων.
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Ξεπέρασε τη Γερμανία
Ο Ματίας Σμιντ, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, προέβλεψε ότι το 2025 οι πωλήσεις EV στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, θα εκτιναχθούν κατά 40% σε 2,7 εκατ. οχήματα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εκπληρώσουν τους στόχους CO₂. Προέβλεψε επίσης ότι το μερίδιο των αυτοκινήτων που λειτουργούν με μπαταρίες θα αυξηθεί από το 15-17%, στο 22% της συνολικής αγοράς φέτος. «Αναμένουμε βεβαίως ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2025 λόγω της ρυθμιστικής ώθησης από την ΕΕ», δήλωσε.
Τα εμπόδια στην ηλεκτροκίνηση
Αλλά η επιστροφή της αύξησης των πωλήσεων EV θα έρθει επίσης με το υψηλό κόστος της συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και με περισσότερες εκπτώσεις, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προσιτά αυτοκίνητα, σημειώνουν οι FT. Με την υποκείμενη ζήτηση να παραμένει αδύναμη, τα στελέχη δήλωσαν ότι οι συνολικές προοπτικές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν δύσκολες σε μια εποχή αυξανόμενου κινεζικού ανταγωνισμού και προστατευτισμού στις ΗΠΑ.
«Όσον αφορά την προσφορά μεταξύ των ηλεκτρικών και των υβριδικών οχημάτων, είμαστε έτοιμοι», δήλωσε ο Φαμπρίς Καμπολίβ, επικεφαλής της μάρκας Renault, όπου το 13% των πωλήσεών της είναι ηλεκτρικά. «Όσον αφορά τη ζήτηση, βλέπουμε σήματα που είναι πολύ ευμετάβλητα. Το επίπεδο δισταγμού είναι πραγματικά υψηλό μεταξύ των πελατών μας».

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας Acea εκτίμησε ότι τα πρόστιμα, το κόστος των πιστώσεων άνθρακα ή οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με ζημία θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες 16 δισ. ευρώ, εάν δεν καθυστερήσουν τα πρόστιμα για το 2025. Τα προκαταρκτικά στοιχεία έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις EV στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά 6% πέρυσι.
Οι μετοχές της κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar υποχώρησαν κατά 11% την Πέμπτη, αφού αποκάλυψε ότι θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να γίνουν θετικές οι ελεύθερες ταμειακές ροές της και μείωσε τα σχέδια επέκτασης στην αγορά.
Ο Σμιντ ανέμενε ότι περισσότερα από 160 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα φέτος στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων φθηνότερων προσφορών κάτω των 25.000 ευρώ, όπως το Renault 5 και το Citroën ë-C3. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης 20 νέα μοντέλα, όπως το ηλεκτρικό σπορ όχημα Neue Klasse της BMW και το νέο ηλεκτρικό CLA της Mercedes-Benz, ενώ το ανανεωμένο Model Y της Tesla που κυκλοφόρησε στην Κίνα την Παρασκευή θα κατευθυνθεί επίσης στην Ευρώπη.
Φιλόδοξοι στόχοι
Με τον αριθμό ρεκόρ λανσαρίσματος προϊόντων στην ιστορία της εταιρείας να ξεκινά από το 2025, ο Όλα Καλένιους, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, δήλωσε ότι η εταιρεία θα «λανσάρει ένα πυροτέχνημα προϊόντων, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά».
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η «φυσική ζήτηση» των καταναλωτών είναι απίθανο να αυξηθεί το 2025 σε επίπεδο που θα επιτρέψει στη βιομηχανία να πουλάει αυτοκίνητα με μπαταρίες με υγιή περιθώρια κέρδους.
Από φέτος, η ΕΕ θα απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνοντας το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές παρακολουθούν στενά το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ξεκίνησε πέρυσι το πρόγραμμα ποσόστωσης EV που απαιτεί το 80% των πωλήσεων αυτοκινήτων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αντίστοιχο στόχο για την κυκλοφορία θέτει και η ΕΕ, αν και αρκετοί αναλυτές δηλώνουν πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί.


Latest News

net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων

Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ

Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές

Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα

Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028

Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση

Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C

Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια

Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή

Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης