
Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και… φωτιά λέει ο θυμόσοφος λαός. Και στην ελληνική αγορά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο οι «πύρινες εστίες» -όπως όλα δείχνουν- είναι πολλές. Αναφερόμαστε φυσικά στις αρκετές φήμες και στις ακόμη περισσότερες πληροφορίες που κυκλοφορούν περί επικείμενων deals.
Μικρότερων και μεγαλύτερων. Και τις περισσότερες φορές παίρνουν σάρκα και οστά. Όπως με την περίπτωση της «Μπάρμπα Στάθης», η οποία φεύγει από την ομπρέλα του ομίλου Vivartia και περνά με κάθε επισημότητα στον έλεγχο της Ideal. Και μάλιστα με διόλου ευκαταφρόνητο τίμημα. Συγκεκριμένα, 130 εκατ. ευρώ θα μπουν στα ταμεία του ιδιοκτήτη της «Μπαρμπά Στάθης», το αμερικανικό fund CVC.
Τα τρόφιμα, ο απόλυτος πρωταγωνιστής των deals
Οι επαφές ανάμεσα στις δύο πλευρές, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές ξεκίνησαν εδώ και αρκετούς μήνες, με τις διαπραγματεύσεις να κινούνται πολλές φορές στο… νήμα. Ωστόσο, κατά την περίοδο των Χριστουγέννων έγινε το καθοριστικό βήμα και οι διαφορές που χώριζαν τις δύο πλευρές γεφυρώθηκαν, ανοίγοντας τον δρόμο για την επίτευξη συμφωνίας.

Το παραπάνω deal ωστόσο δεν είναι το μοναδικό. Ο χώρος των τροφίμων πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια, όντας ένας από τους δυναμικότερους κλάδους της οικονομίας και μάλιστα με σημαντικές προοπτικές εκτός των ελληνικών συνόρων.
Μόνο πέρυσι ξεχώρισαν η εξαγορά της Λάβδα από την ΙΟΝ του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, η συμφωνία για την είσοδο της Aqua Bridge στην Avramar και η τοποθέτηση του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου («Γρηγόρης») στην αλυσίδα ζυμαρικών Mailos.
Με φόρα ξεκίνησε όμως και το 2025. Πολύ πρόσφατα ανακοινώθηκε η απόκτηση της «Κάμπος Χίου» από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη έναντι περίπου 5 εκατ. ευρώ.
Έτσι, η μικρή πλην αναγνωρίσιμη εταιρεία χυμών Κάμπος Χίου παίρνει τη θέση της στο πολυσχιδές χαρτοφυλάκιο του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Ακριβώς δίπλα στους φυσικούς χυμούς Όλυμπος αλλά και στους χυμούς ραφιού της Κλιάφας, η οποία εξαγοράστηκε από τους Τρικαλινούς επιχειρηματίες πριν από πέντε χρόνια.
Τι είναι όμως αυτό που κινητοποιεί το επενδυτικό ενδιαφέρον;
Μπαράζ επαφών και διαπραγματεύσεων
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κινητικότητα παραμένει έντονη στον κλάδο με μια σειρά από διαπραγματεύσεις να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Η αίσθηση μάλιστα που μεταφέρουν έγκυρες πηγές είναι πως θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις μέσα στο 2025.
Τι είναι όμως αυτό που κινητοποιεί το επενδυτικό ενδιαφέρον; Γιατί σπεύδουν τόσοι επενδυτές να τοποθετηθούν στα τρόφιμα; Και μάλιστα σε μια εποχή έντονης διεθνούς αβεβαιότητας και γεωπολιτικών αναταράξεων, την οποία επιτείνει η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ;
Η απάντηση είναι απλή. Τουλάχιστον σύμφωνα με όσα αναφέρουν έμπειροι παράγοντες της αγοράς
Η κινητήριος δύναμη των deals
Η απάντηση είναι απλή. Τουλάχιστον σύμφωνα με όσα αναφέρουν έμπειροι παράγοντες της αγοράς. Τα αμυντικά χαρακτηριστικά και οι προοπτικές του κλάδου, αλλά και η προσδοκία για υψηλές αποδόσεις συνθέτουν την κινητήριο δύναμη όλων των deals. «Στις business όλοι οι επενδυτές ψάχνουν το κέρδος. Για αυτό και παίρνουν το ρίσκο και ποντάρουν ουκ ολίγα ποσά…», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι συνομιλητές μας.
Αρκετές από τις ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών για πολλούς και διάφορους λόγους δεν έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που υπάρχουν όχι μόνο στην εσωτερική αγορά αλλά και διεθνώς, με βάση πάντοτε την ποιότητα των προϊόντων που παράγουν.
Εκτιμάται ότι με το κατάλληλο μάνατζμεντ και την απαραίτητη χρηματοδότηση μπορεί να πετύχουν πολλά πράγματα απ’ όσα έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα. Ειδικά στις διεθνείς αγορές.
Η ευκαιρία στις ΗΠΑ για το made in Greece
Ακόμη και στις ΗΠΑ μπορεί να παρουσιαστούν σημαντικές ευκαιρίες. Ακόμη και εάν επιβληθούν δασμοί –μικρής βέβαια κλίμακας.
Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, εκτός από την ισχυροποίηση του δολαρίου έναντι του ευρώ και το πεδίο που μπορεί να ανοίξει μια ανατροπή στη συναλλαγματική ισοτιμία, η ατζέντα που προωθεί τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση των ΗΠΑ –και όπως όλα δείχνουν θα συνεχισθεί επί προεδρίας Τραμπ- κατά των υπερεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να αποτελέσει εύφορο έδαφος για να αναπτυχθούν τα Made in Greece τρόφιμα. Τα οποία βρίσκονται στην κορυφή της Μεσογειακής διατροφής.


Latest News

L’Oréal Hellas: Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ υπουργείων Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής
Μια συνεργασία της L’Oréal Hellas που στόχο έχει να στηρίξει το μέλλον της κομμωτικής δημιουργώντας ευκαιρίες σε νέους σπουδαστές του κλάδου

ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ

Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της

«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028 - Η avax εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτ

Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες

Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί

Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές

Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean

Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo