
Σε ορισμένους ιδιοκτήτες superyacht αρέσει να είναι διακριτικοί. Αυτό δεν ισχύει για τον ιδιοκτήτη του Khalilah μήκους 48 μέτρων, το οποίο είναι βαμμένο λαμπερό χρυσαφί, έχει τη δικό του αντίστοιχη πανομοιότυπη λάντζα και έχει μια μοναδική κατασκευή από ανθρακονήματα που εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μέγιστη απόδοση.
Το σούπερ γιοτ, το μεγαλύτερο ιδιωτικό πλοίο κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από σύνθετο άνθρακα, παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη του το 2014 και εμφανίστηκε στην αγορά για λίγο το 2019 και ξανά το 2023. Τον Νοέμβριο του 2024, η μεσιτική γιοτ My Ocean ανέλαβε να το πουλήσε , μειώνοντας κατά 1 εκατομμύριο ευρώ την τιμή και, την περασμένη εβδομάδα, μειώνοντας 2 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα είναι πωλείται για 19,9 εκατομμύρια ευρώ.
Superyacht: Πόσο μειώθηκαν οι πωλήσεις και γιατί
«Δεν είναι για κάποιον που θέλει να περάσει απαρατήρητος», είπε στο Bloomberg ο Τζόνι Ντοτζ, διευθύνων σύμβουλος της My Ocean. Από τότε που η εταιρεία του ανέλαβε το γιοτ, η αγορά άρχισε να ψύχεται, επομένως η τιμή πέφτει. Σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από το Monaco Yacht Show, το μεγαλύτερο γεγονός πωλήσεων γιοτ της χρονιάς, η αγορά πέφτει σταθερά τα τελευταία τέσσερα χρόνια και δεν προβλέπεται να σταματήσει σύντομα.
Σε σύγκριση με το 2023, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων γιοτ όπως το Khalilah μειώθηκαν κατά 9%. «Οι παρατηρητές του κλάδου βλέπουν ότι οι πωλητές σταδιακά κατανοούν τις προσδοκίες για τις τιμές που έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές από τα μέσα του 2024», σημειώνει η έκθεση. «Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι βλέπουμε περισσότερες και μεγαλύτερες προσαρμογές τιμών».
Από τα πλέον ανταγωνιστικά σε τιμή superyacht
Ο Ντοτζ λέει ότι το Khalilah είναι πλέον ένα από τα πιο ανταγωνιστικά σκάφη σε αυτό το εύρος μεγεθών στην αγορά, καθώς και ότι ξεχωρίζει, σημειώνοντας την ευκαιρία για αγορά πριν από την καλοκαιρινή περίοδο. «Υπάρχει πάντα ένα μεγαλύτερο γιοτ, αλλά το Khalilah είναι απλώς ένα από τα πιο εμβληματικά γιοτ στον κόσμο», λέει.
Ο Ντοτζ οραματίζεται τον νέο της ιδιοκτήτη ως κάποιον «νέο, που βλέπει μπροστά» που είναι παθιασμένος με την «καινοτομία, τον αντίκτυπο και το να είναι ξεχωριστός». Ο αγοραστής του γιοτ θα ενδιαφερόταν πιθανόν και για κρυπτονομίσματα (επειδή η εταιρεία ειδικεύεται στις πωλήσεις κρυπτονομισμάτων).
Θα ψάχνει επίσης για πολύ χώρο. Το γιοτ έχει μοναδικό σχεδιασμό με τρία κύτη που το κάνει ιδιαίτερα φαρδύ. Δίνει στο Khalilah μια ελαφρώς ογκώδη εμφάνιση από ορισμένες γωνίες, αλλά είναι δίκαιη ανταλλαγή για τον εκτεταμένο όγκο εσωτερικά. Πέντε καμπίνες μπορούν να φιλοξενήσουν 11 άτομα, συν επιπλέον χώρο για ένα πλήρωμα εννέα ατόμων.
Υπάρχουν δύο εσωτερικά σαλόνια, καθώς και ένα υπαίθριο καθιστικό στη πρύμνη του σκάφους στη στάθμη του νερού. Το εσωτερικό είναι ένας παράξενος συνδυασμός διαφορετικών στυλ: ζεν πινελιές στη σουίτα του ιδιοκτήτη, λεπτές ροζ εικόνες με κολιμπρί σε μια από τις καμπίνες επισκεπτών, τοιχογραφίες χταποδιών στο μπάνιο και φωτιστικό με σχήμα χταπόδι στο σαλόνι.
Τεράστιοι χώροι
Υπάρχουν επίσης πολλοί χώροι εξωτερικά. Οι 11 φιλοξενούμενοι μπορούν να απολαύσουν το μπάνιο τους στο υδρομασάζ ή να χαλαρώσουν στην παραθαλάσσια πλατφόρμα κολύμβησης, με σκαλοπάτια που οδηγούν κατευθείαν στη θάλασσα. Μπορούν να απολαύσουν τον πρωινό καφέ σε ένα ευρύχωρο καθιστικό στο επάνω κατάστρωμα παρέα με αγάλματα αρκούδας σε φυσικό μέγεθος. Καθώς το γιοτ πλέει με τη μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων, τα δύο κόκκινα καθίσματα στο χώρο ηλιοθεραπείας προσφέρουν το ιδανικό σημείο για συναρπαστικές στιγμές.
Το όνομα του γιοτ σημαίνει «φίλος» και «εραστής» στα αραβικά. Το superyacht εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, που βρίσκεται επί του παρόντος αγκυροβολημένο στη Βαρκελώνη, κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ το 2014 από την Palmer Johnson. κάποτε από τους πιο διάσημους ναυπηγούς στις ΗΠΑ, το ναυπηγείο ανακοίνωσε ότι κλείνει τις εργασίες του στις εγκαταστάσεις του στον Κόλπο Sturgeon του Ουισκόνσιν, ένα χρόνο αργότερα.
Από τα 83 γιοτ που ναυπήγησε, τα 20 βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην αγορά και το Khalilah είναι το δεύτερο πιο ακριβό (μετά το Sanam μήκους 52,2 μέτρων, που κατασκευάστηκε το 2016 και πωλείται περίπου 26,9 εκατομμύρια δολάρια).
Επειδή είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το Khalilah είναι λίγο πιο ελαφρύ και επομένως πιο αποδοτικό ως προς τα καύσιμα από τα γιοτ συγκρίσιμου μεγέθους κατασκευασμένα από μέταλλο ή πλαστικό.


Latest News

Η εξέλιξη για την Uber αργεί - Tα αυτοοδηγούμενα ταξί μπορούν να περιμένουν
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Uber, Ντάρ Κοσροβσάχι, αποκάλυψε ότι η μετάβαση στα αυτοοδηγούμενα θα πάρει περισσότερο χρόνο

Καθαρά αμερικανική - Γιατί η Budweiser αλλάζει αυτοπροσδιορισμό
Η Anheuser-Busch απορρίπτει πλέον το χαρακτηρισμό «εγχώρια» μπίρα για την Budweiser

Η Amazon «κερδίζει» στη διαφήμιση - Αυξήθηκαν 18% τα κέρδη σε ένα έτος
Η Amazon ανακοίνωσε πωλήσεις δ' τριμήνου 187,79 δισ. δολαρίων, τα οποία ήταν πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 187,3 δισ. δολάρια

Το κοβάλτιο χάνει κι αλλο έδαφος ενώ ανεβαίνει το λίθιο
Η κινεζική CMOC αυξάνει την παραγωγή των ορυχείων χαλκού στο Κονγκό και πιέζει κι άλλο την αγορά

Τουρισμός: Το υψηλό κόστος απομακρύνει τους Αμερικανούς από την Ευρώπη
Ο παγκόσμιος τουρισμός απομακρύνεται από την Ευρώπη, σύμφωνα με μια νέα έκθεση, και οι ανοιχτοχέρηδες Αμερικανοί δεν αποτελούν εξαίρεση.

Δεν φοβάται παρά τις απειλές Τραμπ - Το τρικ της Temu και τα αμερικανικά προϊόντα
Η κατάργηση του de minimis βρήκε προετοιμασμένη την Temu, που άλλαξε άρδην τη στρατηγική της στις ΗΠΑ

Αλλάζουν οι ισορροπίες στις Κεντρικές Τράπεζες - «Μοναχικός» ο δρόμος της Fed
Oι αγορές αναμένουν ότι οι κεντρικές τράπεζες θα προσπαθήσουν να αμβλύνουν το πλήγμα από τους δασμούς

Αδύναμη ζήτηση στην Κίνα, «οσφρίζονται» οι Carlsberg και Pernod Ricard
Η δανέζικη ζυθοποιία εκτίμησε ότι η αγορά μπύρας στην Κίνα, συρρικνώνεται μεταξύ 4-5% το 2024, με τις πωλήσεις να είναι πολύ αδύναμες και σε άλλες ασιατικές αγορές

Εμπορικά σήματα για ETFs σε Bitcoin και αμερικανικές βιομηχανίες καταχωρεί η Trump Media
Οι στόχοι της Trump Media - Τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν τα Truth.Fi Bitcoin Plus ETF, Truth.Fi Made in America ETF και Truth.Fi U.S. Energy Independence ET

Συνάντηση Τραμπ με τους CEO των Nippon Steel και FedEex
Ο Ντόναλντ Τραμπ είχε πει το Δεκέμβριο ότι «είμαι κάθετα αντίθετος με την εξαγορά της U.S. Steel από μια ξένη εταιρεία, από την ιαπωνική Nippon Steel»