![Superyacht: Πόσο μειώθηκαν οι πωλήσεις και γιατί](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/SuperYacht.jpeg)
Οι πωλήσεις superyacht μειώθηκαν 17% πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση του κλάδου. Η ετήσια έρευνα των SuperYacht Times διαπίστωσε ότι το αυξανόμενο κόστος, οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής και ο αποκλεισμός των Ρώσων ολιγαρχών από τον κόσμο των superyacht συνέβαλαν στη μείωση των νέων παραγγελιών, ανέφερε το Robb Report.
Η ετήσια έκθεση State of Yachting διαπίστωσε ότι πέρυσι πραγματοποιήθηκαν 203 πωλήσεις. Αυτό είναι χαμηλότερο από 245 το 2022 και ρεκόρ 313 το προηγούμενο έτος. Ως superyacht ορίζεται κάθε γιοτ άνω των 90 ποδιών.
Κυρώσεις: Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα… κατεσχεμένα superyachts των Ρώσων ολιγαρχών
Ο Ραλφ Νταζέρτ, επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών της SuperYacht Times, είπε στο CNBC ότι διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν στην πτώση, όπως το κόστος λειτουργίας ενός γιοτ – συμπεριλαμβανομένης το κόστος πληρώματος, προμηθειών και καυσίμων – καθώς και οι μετά τον Covid αυξήσεις στο κόστος εργασίας και τιμές υλικών κατά τη διαδικασία κατασκευής. Ο κλάδος του yachting έχει επίσης επηρεαστεί από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν κλονίσει τη μεταποίηση σε άλλους τομείς εδώ και δύο χρόνια.
Μεγάλοι χρόνοι παράδοσης
Ο Νταζέρτ πρόσθεσε ότι οι εκκρεμείς κατασκευές που ξεκίνησαν κατά τη ζήτηση ρεκόρ πριν από τρία έως τέσσερα χρόνια επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς. Ένας αγοραστής που παραγγέλνει ένα γιοτ σήμερα θα μπορούσε να περιμένει περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν παραλάβει, ειδικά εάν το γιοτ είναι σκάφος κατά παραγγελία.
Η κορυφή της αγοράς έχει επηρεαστεί περισσότερο, σύμφωνα με την έκθεση, με τις παραγγελίες για γιοτ μεταξύ 200 και 600 ποδιών, να μειώνονται κατά 40%. Τα μικρότερα σκάφη μεταξύ 100 και 200 ποδιών είδαν επίσης πτώση παραγγελιών, αλλά δεν ήταν τόσο δραματικές. Ο Νταζέρτ είπε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις φέτος θα μειωθούν “λίγο”.
Η φυγή των Ρώσων ολιγαρχών που, μαζί με τους βασιλείς της Μέσης Ανατολής, αγοράζουν συνήθως τα μεγαλύτερα, πιο ακριβά πλοία, συνέβαλε επίσης στην πτώση των παραγγελιών του περασμένου έτους. «Οι Ρώσοι ήταν επιρρεπείς στο να παραγγέλνουν πολύ υπερβολικά και πολύ μεγάλα γιοτ», είπε ο Νταζέρτ στο CNBC.
Κατασχεμένα σκάφη
Λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ δημιούργησαν έναν κατάλογο διεθνών κυρώσεων με Ρώσους ολιγάρχες που υποστήριζαν το καθεστώς και άρχισαν να κατάσχουν superyacht σε όλο τον κόσμο. Οι κυρώσεις στόχευαν ορισμένα πολύ διάσημα γιοτ, συμπεριλαμβανομένων των Solaris και Eclipse του Ρομάν Αμπράμοβιτς, τα οποία διέφυγαν από την κατάσχεση καθώς και πλοία που κατασχέθηκαν, όπως το Amadea μήκους 348 ποδιών και το Tango 255 ποδιών.
Πολλά από αυτά τα κατασχεμένα πλοία παραμένουν αγκυροβολημένα σε μαρίνες σε όλο τον κόσμο, περιμένοντας κάποια λύση στο καθεστώς τους. Η Amadea, για παράδειγμα, κοστίζει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μήνα για να διατηρηθεί στο Σαν Ντιέγκο, καθώς οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς προσπαθούν να θέσουν το σκάφος προς πώληση. Άλλοι ολιγάρχες ταξίδεψαν με τα γιοτ τους σε φιλικά καταφύγια όπως το Ντουμπάι ή η Κωνσταντινούπολη, όπου αυτές οι κυβερνήσεις, αντί να κατάσχουν τα γιοτ, τους καλωσόρισαν.
Παρά το έλλειμμα στις παραγγελίες, η αγορά των σούπερ γιοτ παραμένει ανοδική. Χάρη στη ζήτηση ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι παραδόσεις superyacht πέρυσι ανήλθαν σε 202, αυξημένες κατά 31% από το ρεκόρ του προηγούμενου έτους των 278. Υπάρχουν τώρα σχεδόν 6.000 superyachts, τρεις φορές περισσότερα από το 2002, σύμφωνα με την έκθεση. «Η ομάδα των πελατών έχει επεκταθεί μόνιμα», είπε ο Νταζέρτ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση