Οι πωλήσεις superyacht μειώθηκαν 17% πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση του κλάδου. Η ετήσια έρευνα των SuperYacht Times διαπίστωσε ότι το αυξανόμενο κόστος, οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής και ο αποκλεισμός των Ρώσων ολιγαρχών από τον κόσμο των superyacht συνέβαλαν στη μείωση των νέων παραγγελιών, ανέφερε το Robb Report.
Η ετήσια έκθεση State of Yachting διαπίστωσε ότι πέρυσι πραγματοποιήθηκαν 203 πωλήσεις. Αυτό είναι χαμηλότερο από 245 το 2022 και ρεκόρ 313 το προηγούμενο έτος. Ως superyacht ορίζεται κάθε γιοτ άνω των 90 ποδιών.
Κυρώσεις: Οι φορολογούμενοι πληρώνουν τα… κατεσχεμένα superyachts των Ρώσων ολιγαρχών
Ο Ραλφ Νταζέρτ, επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών της SuperYacht Times, είπε στο CNBC ότι διάφοροι παράγοντες συνέβαλαν στην πτώση, όπως το κόστος λειτουργίας ενός γιοτ – συμπεριλαμβανομένης το κόστος πληρώματος, προμηθειών και καυσίμων – καθώς και οι μετά τον Covid αυξήσεις στο κόστος εργασίας και τιμές υλικών κατά τη διαδικασία κατασκευής. Ο κλάδος του yachting έχει επίσης επηρεαστεί από ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν κλονίσει τη μεταποίηση σε άλλους τομείς εδώ και δύο χρόνια.
Μεγάλοι χρόνοι παράδοσης
Ο Νταζέρτ πρόσθεσε ότι οι εκκρεμείς κατασκευές που ξεκίνησαν κατά τη ζήτηση ρεκόρ πριν από τρία έως τέσσερα χρόνια επηρεάζουν επίσης την απόφαση αγοράς. Ένας αγοραστής που παραγγέλνει ένα γιοτ σήμερα θα μπορούσε να περιμένει περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν παραλάβει, ειδικά εάν το γιοτ είναι σκάφος κατά παραγγελία.
Η κορυφή της αγοράς έχει επηρεαστεί περισσότερο, σύμφωνα με την έκθεση, με τις παραγγελίες για γιοτ μεταξύ 200 και 600 ποδιών, να μειώνονται κατά 40%. Τα μικρότερα σκάφη μεταξύ 100 και 200 ποδιών είδαν επίσης πτώση παραγγελιών, αλλά δεν ήταν τόσο δραματικές. Ο Νταζέρτ είπε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις φέτος θα μειωθούν “λίγο”.
Η φυγή των Ρώσων ολιγαρχών που, μαζί με τους βασιλείς της Μέσης Ανατολής, αγοράζουν συνήθως τα μεγαλύτερα, πιο ακριβά πλοία, συνέβαλε επίσης στην πτώση των παραγγελιών του περασμένου έτους. «Οι Ρώσοι ήταν επιρρεπείς στο να παραγγέλνουν πολύ υπερβολικά και πολύ μεγάλα γιοτ», είπε ο Νταζέρτ στο CNBC.
Κατασχεμένα σκάφη
Λίγο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ δημιούργησαν έναν κατάλογο διεθνών κυρώσεων με Ρώσους ολιγάρχες που υποστήριζαν το καθεστώς και άρχισαν να κατάσχουν superyacht σε όλο τον κόσμο. Οι κυρώσεις στόχευαν ορισμένα πολύ διάσημα γιοτ, συμπεριλαμβανομένων των Solaris και Eclipse του Ρομάν Αμπράμοβιτς, τα οποία διέφυγαν από την κατάσχεση καθώς και πλοία που κατασχέθηκαν, όπως το Amadea μήκους 348 ποδιών και το Tango 255 ποδιών.
Πολλά από αυτά τα κατασχεμένα πλοία παραμένουν αγκυροβολημένα σε μαρίνες σε όλο τον κόσμο, περιμένοντας κάποια λύση στο καθεστώς τους. Η Amadea, για παράδειγμα, κοστίζει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια κάθε μήνα για να διατηρηθεί στο Σαν Ντιέγκο, καθώς οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς προσπαθούν να θέσουν το σκάφος προς πώληση. Άλλοι ολιγάρχες ταξίδεψαν με τα γιοτ τους σε φιλικά καταφύγια όπως το Ντουμπάι ή η Κωνσταντινούπολη, όπου αυτές οι κυβερνήσεις, αντί να κατάσχουν τα γιοτ, τους καλωσόρισαν.
Παρά το έλλειμμα στις παραγγελίες, η αγορά των σούπερ γιοτ παραμένει ανοδική. Χάρη στη ζήτηση ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι παραδόσεις superyacht πέρυσι ανήλθαν σε 202, αυξημένες κατά 31% από το ρεκόρ του προηγούμενου έτους των 278. Υπάρχουν τώρα σχεδόν 6.000 superyachts, τρεις φορές περισσότερα από το 2002, σύμφωνα με την έκθεση. «Η ομάδα των πελατών έχει επεκταθεί μόνιμα», είπε ο Νταζέρτ.
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία