
Τρεις κινήσεις μέσα στην τελευταία εβδομάδα, φέρνουν τον καφέ στο επίκεντρο των επιχειρηματικών εξελίξεων σε έναν κλάδο που κατά την τελευταία δεκαετία γνώρισε άνθιση.
Με πολλά espresso brands να αντιπροσωπεύονται στην ελληνική αγορά, δεκάδες εταιρείες να δραστηριοποιούνται στη λιανική και χονδική, αλλά και χιλιάδες σημεία -ακόμη και εκτός των παραδοσιακών cafe- να φιλοξενούν καφέ διευρύνοντας τις υπηρεσίες τους.
Μικρή λιανική: Γιατί κλείνουν τα περίπτερα και πληθαίνουν τα καφέ-παντοπωλεία
Σε αυτή τη δυναμική και ανθεκτική αγορά, η Zara έκανε τα εγκαίνια του flagship καταστήματός της με ένα pop up coffee shop προοιωνίζοντας τις κινήσεις της ισπανικής αλυσίδας με άνοιγμα cafe, τα My Market Local, τα μικρά καταστήματα ευκολίας της My Market του ομίλου METRO, παρουσίασαν πρόσφατα ένα νέο concept, σε συνεργασία με την αλυσίδα καφέ Il Toto του Βασίλη Θοδωρή.
Ενώ η Coca-Cola HBC απέσυρε την κάψουλα της Costa Coffee από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η τελευταία ημέρα του Ιανουαρίου βρήκε τη Motor Oil μέσω της θυγατρικής της Core Innovations να αποκτά πλειοψηφικό πακέτο στην Taresso IKE, αφού εξαγόρασε την αλυσίδα Twenty4Shoppen. Και λίγες ημέρες αργότερα η Segafredo Zanetti πέρασε εξ ολοκλήρου στη Haskos Coffee & Beverages.

Στροφή της Coca-Cola HBC με την Costa Coffee
Την απόφασή της να επικεντρωθεί στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων Costa Coffee στο κανάλι του HoReCa, αναφέρουν πηγές της Coca-Cola στον ΟΤ, σχολιάζοντας πληροφορίες της αγοράς που την ήθελαν να σταματά τη διάθεση της κάψουλας από τα ράφια του σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Coca-Cola εστιάζει το ενδιαφέρον της στην επισιτιστική και ξενοδοχειακή αγορά, που αποτελεί και βασικό κανάλι ανάπτυξης για την κατηγορία του καφέ, τόσο με το Caffè Vergnano όσο και με τα προϊόντα της Costa Coffee.
Η Motor Oil στο specialty coffee με την Taresso
Στην εξαγορά της κορυφαίας εταιρείας specialty καφέ Taresso Artisan Coffee Roasters, πετυχαίνοντας καθετοποίηση του coffee business και ενισχύοντας την τεχνογνωσία στο σύνολο της αλυσίδας αξίας του καφέ προχώρησε η Motor Oil.
Σε δηλώσεις του στον ΟΤ, ο Βασίλης Τάρταρης -εκ των ιδρυτικών μελών της εταιρείας- μίλησε για μια στρατηγική συνεργασία που δίνει νέα ώθηση στη δραστηριότητα της Taresso.
«Εκδηλώθηκε ενδιαφέρον το προηγούμενο διάστημα από την Core Innovations (θυγατρική της Motor Oil), κάναμε τις απαραίτητες συναντήσεις και φτάσαμε σε σημείο στα τέλη του 2024 να ολοκληρωθεί με επιτυχία η συμφωνία», επισήμανε ο κ. Τάρταρης.

Ο Βασίλης Τάρταρης, εκ των ιδρυτών της Taresso Artisan Coffee Roasters
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2014, διατηρεί δύο own branded καταστήματα σε Κολωνάκι και Λ. Κηφισίας, ενώ δραστηριοποιείται στη χονδική και την αγορά HoReCa, φτάνοντας σήμερα να προμηθεύει με specialty καφέ συνολικά 400 σημεία στην ελληνική επικράτεια και κάποια σημεία στην Κύπρο.
Σύμφωνα, δε, με το πιο πρόσφατο ICAP report, έχει τον 2ο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών στις εταιρείες του ίδιου κλάδου.
Η εξαγορά της Segafredo Zanetti από τη Haskos Coffees & Beverages
Ύστερα από έξι μήνες διαπραγματεύσεων με το fund QuattroR που κατέχει το 50% της Massimo Zanetti Beverage Group, μητρικής της Segafredo Zanetti, ο Παναγιώτης Χάσκος εξαγόρασε το ιταλικό espresso brand και υλοποίησε «μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην εγχώρια αγορά», όπως δήλωσε ο ίδιος στον ΟΤ.
Για τον πρόεδρο και CEO της Haskos Coffees & Beverages -που βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για τρεις ακόμη εξαγορές-, «η προοπτική αυτή μας δίνει τη δυνατότητα να φτάσουμε σε τζίρους τα 8 εκατ. ευρώ».

Ο Παναγιώτης Χάσκος, πρόεδρος και CEO της Haskos Coffees & Beverages
Ο όμιλος κατέχει τα εμπορικά σήματα Caffe’ Luigi, 7 grams Espresso, Mano del Caffe’, Μερακλής Ελληνικός Καφές, Kronber Filter Coffee και Oscar’s Family Tradition, και με την προσθήκη της Segafredo Zanetti, το χαρτοφυλάκιό της αποκτά ένα επιπλέον «Made in Italy» χαρακτηριστικό.
«Η κίνηση αυτή προσδίδει τη δυνατότητα για διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων στην ελληνική αγορά, σε όλα τα κανάλια, καθώς αγγίζουμε πλέον τα 3.000 σημεία προμήθειας καφέ», πρόσθεσε ο κ. Χάσκος, που επισήμανε πως οι νέες ανάγκες του ομίλου οδηγούν στη μεταφορά των εγκαταστάσεων και της έδρας από την οδό Υμηττού στο Μετς, σε νέο κτίριο στην Νέα Χαλκηδόνα.
Χτυπάει «κόκκινο» η κατανάλωση στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στην οποία περιγράφεται το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, περισσότεροι από 8 στους 10 (ποσοστό 84%) πίνουν καφέ σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως ακόμα και όσοι δεν πίνουν οι ίδιοι καφέ, έχουν στο σπίτι τους, ανεβάζοντας το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίο αγοράζουν καφέ στο εντυπωσιακό 95%.
Έρευνα της ICAP CRIF, έδειξε πως ο espresso είναι ο πιο δημοφιλής καφές στην Ελλάδα με 16.700 τόνους να πωλούνται το 2023, έναντι 13.450 τόνων που ήταν η κατανάλωση του ελληνικού, 5.150 του στιγμιαίου, 3.500 τόνων του φίλτρου και 1.650 τόνων που αφορά στις κάψουλες. Για το 2024, η πρόβλεψη κάνει λόγο για ελαφρά αύξηση σε όλες τις παραπάνω υποκατηγορίες, με 17.100 τόνους για τον εσπρέσο, 13.500 τόνους για τον ελληνικό, 5.200 τόνους για τον στιγμιαίο και 1.730 για τις κάψουλες.


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank