
«Εκπροσωπώ το Οικονομικό Συμβούλιο της Αρκτικής, όπου είμαι ο εκτελεστικός διευθυντής και είμαστε μια οργάνωση μελών επιχειρήσεων και έχουμε ελληνική παρουσία. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι μέλος της οργάνωσής μου. Κανονικά, αυτό που κάνουμε είναι να εκπροσωπούμε τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην Αρκτική». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε τη συνέντευξή του στο ΟΤ Delphi Economic Forum X., Mads Qvist Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council (AEC)
Ο κ. Frederiksen αναφέρθηκε στις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η περιοχή της Αρκτικής, τις ευκαιρίες που ανοίγονται αλλά και τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην ανάπτυξη της περιοχής.
Η Ελλάδα έχει πολλά χρόνια εμπειρίας και μας ενδιαφέρει να την αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο
«Ο Αρκτικός Ωκεανός είναι 6 φορές μεγαλύτερος από τη Μεσόγειο Θάλασσα, αλλά υπάρχουν μόνο 4 εκατομμύρια άνθρωποι που ζουν σε αυτήν την περιοχή. Το 10% είναι αυτόχθονες. Αλλά αυτή η περιοχή έχει πολλά θαλασσινά για να ταΐσει τον κόσμο, πολλή ενέργεια, παραδοσιακά πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κρίσιμες πρώτες ύλες, που χρειάζονται για την πράσινη μετάβαση. Και για πολλά χρόνια, αυτά δεν ήταν προσβάσιμο ή οι άνθρωποι δεν ήξεραν ότι υπήρχαν ευκαιρίες. Αλλά αυτό αλλάζει τώρα», υπογράμμισε.
Ο ρόλος των Ελλήνων
Ερωτηθείς για τον ρόλο των Ελλήνων στην περιοχή, ο κ. Frederiksen έκανε ιδιαίτερη μνεία στην επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Φινλανδία τον περασμένο Δεκέμβριο «όταν ο καιρός στην Ελλάδα είναι πολύ πιο ήπιος».
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία και το γεγονός ότι Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι μέλος του AEC ο κ. Frederiksen, τόνισε: «Οι Έλληνες είναι πολύ καλοί στην κατασκευή πλοίων, είναι πολύ καλοί στη λειτουργία πλοίων και είναι πολύ εξειδικευμένοι στο να εργάζονται στον τομέα της ναυτιλίας. Αυτό χρειαζόμαστε στην Αρκτική. Χρειαζόμαστε ένα εργατικό δυναμικό κλίμακας επειδή δεν είμαστε τόσοι πολλοί άνθρωποι και χρειαζόμαστε τις ικανότητες. Αλλά η ναυτιλία στην Αρκτική δεν είναι για όλους. Είναι ένα δύσκολο περιβάλλον. Και εδώ η Ελλάδα έχει πολλά χρόνια εμπειρίας και μας ενδιαφέρει να την αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο. Και στη συνέχεια θέλω επίσης να αναφερθώ στον τουρισμό. Ξέρετε, πολλοί άνθρωποι από την Αρκτική έρχονται στην Ελλάδα για τουρισμό, αλλά υπάρχει επίσης μια τάση, άνθρωποι από το Νότο να έρχονται στην περιοχή μας. Κάποιοι που θέλουν να πάνε σε ψυχρότερα μέρη το καλοκαίρι και εδώ η Αρκτική μπορεί να σας προσφέρει θεαματική φύση παρόμοια με την Ελλάδα, αλλά σε πολύ πιο δροσερό κλίμα».

Για τον Ντόναλντ Τραμπ
Ερωτηθείς για τις προκλήσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, και τις προθέσεις του να προσαρτήσει τη Γροιλανδία, ο Frederiksen, ο οποίος είναι Δανός τόνισε, ότι πρέπει να προστατεύσουμε την περιοχή μας και να δημιουργήσουμε βιώσιμη ανάπτυξη: «Είμαστε έτοιμοι. Αν θέλετε να επενδύσετε στην ασφάλεια, στις στρατιωτικές βάσεις, είμαστε έτοιμοι για αυτό. Αλλά δεν είμαστε προς πώληση. Δεν θέλουμε να πουλήσουμε τη γη μας. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η Γροιλανδία, παρά το γεγονός ότι είναι το μεγαλύτερο νησί στον κόσμο, είναι μόνο 56.000 άνθρωποι που ζουν σε αυτό το νησί. Και πρέπει να κάνουν εμπόριο με τον κόσμο. Πρέπει να συνεργαστούν με τους εταίρους. Πρέπει να συνεργαστούν με τις ΗΠΑ. Αλλά δεν θέλουν να είναι Αμερικανοί. Θέλουν να είναι ανεξάρτητοι. Θέλουν να είναι Γροιλανδοί όπως είναι»
«Νομίζω ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε γιατί ο Τραμπ θέλει τη Γροιλανδία, οπότε το ένα μπορεί να είναι το εγώ του» τόνισε, προσθέτοντας ότι εκτός από αυτό ο αμερικανός πρόεδρος θέλει να ενισχύσει την παρουσία του επειδή θα υπάρξει πολύ περισσότερη ναυτιλία στην Αρκτική και, δεύτερον, λόγω της εξόρυξης, όλες οι κρίσιμες πρώτες ύλες που θα χρειαστεί βρίσκονται στη Γροιλανδία.
Ο κ. Frederiksen αναφέρθηκε επίσης στις νέες ευκαιρίες για αλιεία, επειδή -όπως είπε- καθώς οι πάγοι λιώνουν «θα είναι για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, που ένας εντελώς νέος ωκεανός πρόκειται να ανοίξει στον κόσμο και πρέπει να το κάνουμε υπεύθυνα. […] Είναι σημαντικό να υπάρχει αυστηρή ρύθμιση που να βασίζεται στην επιστήμη. Και πάνω σε αυτό δουλεύουμε επίσης, αλλά είναι δύσκολο γιατί όντας μια μεγάλη περιοχή με λίγους ανθρώπους που πρέπει να συνεργαστούμε με εταίρους, όπως για παράδειγμα από την Ελλάδα».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες