
Σχεδόν ένας στους δύο εργαζομένους της αποκαλούμενης Γενιάς Ζ (GenZ) στη Γερμανία σκέπτεται να αλλάξει εργοδότη μέσα στο 2025, όπως προκύπτει από έρευνα του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Forsa για λογαριασμό του δικτύου επαγγελματικής δικτύωσης Xing με θέμα την προθυμία των εργαζομένων να αλλάξουν εργοδότη, την οποία παρουσιάζει η Deutsche Welle. Οι προσδοκίες των εργαζομένων από τους εργοδότες τουςκαι οι λόγοι για την αναζήτηση νέας δουλειάς διαφέρουν σημαντικά από γενιά σε γενιά.
Σχεδόν οι μισοί (48%) της GenΖ μπορούν να φανταστούν ότι θα αλλάξουν εργοδότη το 2025, με το 11% να έχει ήδη βάλει μπρος μια αλλαγή
Σύμφωνα με την έρευνα, η προθυμία αλλαγής εργοδότη είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των νεότερων εργαζομένων. Παρά το γεγονός ότι πολλοί εργαζόμενοι από Γενιά Ζ (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012) δεν διαθέτουν επαγγελματική εμπειρία και η σταδιοδρομία τους είναι σύντομη, περισσότεροι από τους μισούς (54%) έχουν ήδη μια φορά αλλάξει εργοδότη και δεν είναι αρνητικοί σε περισσότερες αλλαγές στο μέλλον. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς (48%) μπορούν να φανταστούν ότι θα αλλάξουν εργοδότη το 2025, με το 11% να έχει ήδη βάλει μπρος μια αλλαγή.
Το 11% των Boomer παραμένουν πιστοί στον εργοδότη
Την ώρα που τα ποσοστά των λεγόμενων Millennial (όσων γεννήθηκαν δηλαδή μεταξύ 1981 και 1996) είναι παρόμοια με εκείνα της Γενιάς Ζ, μόνο περίπου ένας στους τρεις εργαζόμενους της Γενιάς Χ (όσων γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980) δηλώνουν πρόθυμοι να αλλάξουν θέση εργασίας.
Μεταξύ των Boomer (1956-1964), το ποσοστό είναι 15%. Σχεδόν ένας στους δέκα από του Βοοmer (11%) έχει περάσει ολόκληρη την επαγγελματική του ζωή στην ίδια εταιρεία.
«Στο ξεκίνημα μιας καριέρας, τα μισθολογικά άλματα στην αλλαγή εργοδότη ενδέχεται να είναι σημαντικά, γι’ αυτό και οι νεότεροι έχουν ισχυρό κίνητρο να αλλάξουν δουλειά», λέει ο Γιούλιαν Σταλ, ειδικός της Xing για θέματα εργασίας, όπως αναφέρει η Deutsche Welle.
Κόκκινη γραμμή για τους GenZ οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου
Οι λόγοι αποχώρησης από μια εταιρεία διαφέρουν σημαντικά από γενιά σε γενιά. Ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δηλώνουν ότι θέλουν να εγκαταλείψουν τον εργοδότη τους κυρίως λόγω δυσαρέσκειας με τον προϊστάμενο, για νεότερους εργαζόμενους ο κύριος λόγος είναι οι αποδοχές.
Το 45% των ερωτηθέντων από τη GenZ ανέφεραν έναν υπερβολικά χαμηλό μισθό ως καθοριστικό παράγοντα για την αλλαγή εργασίας. «Το αφήγημα ότι οι νεότεροι άνθρωποι αναζητούν πρωτίστως μια δουλειά που δίνει νόημα στη ζωή τους δεν ταιριάζει με τα δεδομένα της έρευνάς μας, είναι κλισέ», τονίζει ο Γιούλιαν Σταλ.
Οι γενιές συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό όσον αφορά τις προσδοκίες από πιθανούς νέους εργοδότες.Η ασφάλεια της θέσης εργασίας βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων σε όλες τις γενιές, με τις συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου να αποτελούν, ανεξάρτητα από την ηλικία των ερωτηθέντων, «κόκκινη γραμμή» στην αναζήτηση νέας θέσης εργασίας.
Η προθυμία αλλαγής εργοδότη σε όλες τις δημογραφικές ομάδες δεν παρουσιάζει αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σε όλες τις «γενιές», περίπου ένας στους τρεις εργαζόμενους είναι σήμερα ανοιχτός σε μια νέα θέση εργασίας ή έχει δρομολογήσει ήδη μια αλλαγή. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η κατάσταση στην γερμανική αγορά εργασίας έχει επιδεινωθεί για τους εργαζόμενους και ο αριθμός των απλήρωτων θέσεων εργασίας περιορίστηκε το 2024, δείχνει έρευνα για την απασχόληση του Ινστιτούτου για την Αγοράς Εργασίας και Επαγγελματικών Ερευνών.
«Προφανώς, πολλοί στη Γερμανία αισθάνονται ότι δεν επηρεάζονται από την στασιμότητα τη γερμανικής οικονομίας και είναι σχετικά αισιόδοξοι για την κατάστασή τους», αναφέρει ο Γιούλιαν Σταλ της Xing.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της