Airbus: Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία με τη Spirit Aero

«Τέλος του παιχνιδιού» για την Spirit Aero, το μεγαλύτερο ανεξάρτητο κατασκευαστή τμημάτων για αεροσκάφη, λένε οι αναλυτές

Airbus: Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία με τη Spirit Aero

Η Airbus οριστικοποίησε τη Δευτέρα μια συμφωνία για την εξαγορά ορισμένων εργοστασίων από την Spirit AeroSystems σε μια διάσπαση του προβληματικού προμηθευτή με την ανταγωνίστρια Boeing, καθώς τα συνδικάτα εξέφρασαν φόβους για χιλιάδες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ιρλανδία και τη Σκωτία.

Η συμφωνία έρχεται λίγους μήνες αφότου η Boeing συμφώνησε να εξαγοράσει τον κύριο προμηθευτή ατράκτων της, δύο δεκαετίες μετά την απόσχιση της έναντι 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μετοχές, ενώ η Airbus προχώρησε στην ανάληψη των ζημιογόνων δραστηριοτήτων της Spirit με επίκεντρο την Ευρώπη.

Η πρωτοφανής συντονισμένη απόφαση μεταξύ των κατασκευαστών αεροσκαφών για την αποτροπή της κατάρρευσης του μεγαλύτερου ανεξάρτητου προμηθευτή αεροκατασκευών στον κόσμο ακολουθεί χρόνια οικονομικής πίεσης στην Spirit, η οποία κορυφώθηκε με την πρόσφατη κρίση της Boeing στο 737 MAX.

Οι εγκαταστάσεις που αποκτά η Airbus

Περιλαμβάνει την ανάληψη από την Airbus του ελέγχου ενός εργοστασίου στο Κίνστον της Βόρειας Καρολίνας, όπου η Spirit κατασκευάζει ένα κρίσιμο τμήμα της ατράκτου του A350, και ενός άλλου στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, όπου κατασκευάζονται πτέρυγες από ανθρακονήματα για το μικρότερο A220.

Ορισμένες δραστηριότητες στο Μαρόκο και τη Γαλλία και στη βάση της Spirit στη Wichita του Κάνσας, περιλαμβάνονται, δήλωσαν οι εταιρείες.
Η Airbus δήλωσε ότι θα αποκτήσει επίσης την παραγωγή εξαρτημάτων πτέρυγας για τα αεροσκάφη A320 και A350 στο Prestwick της Σκωτίας. Αυτό συμβαίνει αφού η Spirit εγκατέλειψε την Κυριακή τις προσπάθειές της να βρει αγοραστή.

Σύμφωνα με την πολυαναμενόμενη συμφωνία, η Airbus θα αποζημιωθεί για την ανάληψη των ζημιογόνων εργασιών παραγωγής με πληρωμή 439 εκατομμυρίων δολαρίων από την Spirit – λιγότερα από τα 559 εκατομμύρια δολάρια που είχαν αρχικά προγραμματιστεί λόγω αλλαγών στη μορφή της συμφωνίας.

Η Airbus, θα χρειαστεί να επενδύσει σημαντικά στο εργοστάσιο του Μπέλφαστ για να περιορίσει τις χρόνιες απώλειες στο A220, είπαν.

Ο αναλυτής της Vertical Research Partners, Robert Stallard, δήλωσε ότι η συμφωνία σηματοδοτεί το “τέλος του παιχνιδιού” για την Spirit, η οποία διαχωρίστηκε από την Boeing το 2005 για να εξοικονομήσει κόστος και να βρει νέους πελάτες όπως η Airbus.

Κίνδυνος για τις θέσεις εργασίας

Πολιτικοί και συνδικάτα έχουν παροτρύνει τη βρετανική κυβέρνηση να αποτρέψει τη διάλυση της μεγαλύτερης κατασκευαστικής μονάδας της Βόρειας Ιρλανδίας, η οποία απασχολεί περίπου 3.000 άτομα.
Το μεγαλύτερο συνδικάτο της Βρετανίας, η Unite, κάλεσε τη βρετανική κυβέρνηση να παρέμβει για να διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας για τους 2.000 εργαζόμενους που δεν ανήκουν στην Airbus.

Το συνδικάτο GMB δεσμεύτηκε να “αγωνιστεί με νύχια και με δόντια” για να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στις 150 ετών εγκαταστάσεις.

Η εγκατάσταση έχει ιδιαίτερη σημασία για την κυρίως προτεσταντική συνδικαλιστική κοινότητα της περιοχής, η οποία επί μακρόν παρείχε τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων στο Shorts και στα γειτονικά ναυπηγεία Harland & Wolff, που κατασκεύασαν τον Τιτανικό.
Η Unite δήλωσε ότι ζητούσε διαβεβαιώσεις επίσης για πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας στο Prestwick – ένα άλλο σπίτι πρωτοποριακών εγκαταστάσεων κατασκευής αεροπλάνων των οποίων οι εγκαταστάσεις ενσωματώθηκαν στην BAE Systems και στη συνέχεια στην Spirit το 2006.

Η απόφαση να προχωρήσει με τα σχέδια διάλυσης της Spirit έρχεται καθώς η Boeing ενισχύει την παραγωγή του 737 MAX μετά από μια σειρά κρίσεων που επιβάρυναν την παραγωγή.

H πολύπλοκη διάσπαση της Spirit Aero

Η Spirit Aero, η οποία παράγει την άτρακτο για το MAX, εξέφρασε πέρυσι αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει τη λειτουργία της, λαμβάνοντας οικονομική βοήθεια και από τους δύο κατασκευαστές αεροπλάνων.
Οι ειδικοί δήλωσαν ότι η διάσπαση των περιουσιακών στοιχείων που κατανέμονται σε τέσσερις ηπείρους απεικονίζει την πολυπλοκότητα της αποσυμφόρησης των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, οι οποίες δέχονται επίσης πιέσεις από τις εμπορικές εντάσεις.

Η Spirit δήλωσε ότι η Airbus θα αποκτήσει την παραγωγή πτερύγων A220 στο Μπέλφαστ. Εάν η Spirit δεν μπορέσει να βρει αγοραστή, η Airbus θα αποκτήσει επίσης την κοντινή παραγωγή της μεσαίας ατράκτου του A220, που αφορά 500 θέσεις εργασίας. Η Airbus μπορεί επίσης να καταλήξει να κατέχει ένα εργοστάσιο στη Μαλαισία.

Εκτός από τον εφοδιασμό της Airbus, η επιχείρηση της Spirit στο Μπέλφαστ κατασκευάζει εξαρτήματα για τα ιδιωτικά αεροσκάφη Bombardier και εκτελεί εργασίες στον τομέα της άμυνας και του διαστήματος. Το 2023 έχασε 338 εκατομμύρια δολάρια.

Οι επιστολές που εστάλησαν αυτό το μήνα στους εργαζόμενους από τους επικεφαλής της Boeing και της Spirit υποδηλώνουν ότι ορισμένες από τις εργασίες που δεν αφορούν την Airbus στο Μπέλφαστ θα μπορούσαν να πάνε εξ ορισμού στην Boeing, εάν η Spirit δεν μπορέσει να βρει αγοραστή.

OT Originals

Περισσότερα από Επικαιρότητα

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο