Τράπεζες: Φουλ επίθεση από τις τράπεζες για να αυξήσουν τις εργασίες τους στη λιανική

Κεντρικό στόχο της στρατηγικής που εφαρμόζουν οι τράπεζες αποτελεί η διεύρυνση του πελατολογίου τους

Τράπεζες: Φουλ επίθεση από τις τράπεζες για να αυξήσουν τις εργασίες τους στη λιανική

Συνεχές είναι από την αρχή του χρόνου το λανσάρισμα νέων προσφορών σε όλους τους τομείς της λιανικής τραπεζικής.

Κεντρικό στόχο της στρατηγικής που εφαρμόζουν οι τράπεζες αποτελεί η διεύρυνση του πελατολογίου τους.

Μέσω αυτής διευκολύνεται τόσο η διάθεση δανειακών προϊόντων, όσο και η ενίσχυση των πωλήσεων μη τοκοφόρων προγραμμάτων που δημιουργούν εισόδημα από προμήθειες.

Η τρέχουσα συγκυρία είναι ιδιαίτερη, καθώς από τη μία πλευρά τα έντοκα έσοδα βαίνουν προς χαμηλότερα επίπεδα λόγω της χαλάρωσης της νομισματικής πολιτικής στη ζώνη του ευρώ και από την άλλη οι ψηφιακές τράπεζες συνεχίζουν με αμείωτη ένταση τη διείσδυσή τους στην εγχώρια αγορά.

Τα πιστωτικά ιδρύματα λοιπόν δίνουν πλήθος κινήτρων στα νοικοκυριά για το άνοιγμα ενός καταθετικού λογαριασμού, που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για την εν συνέχεια ικανοποίηση των πάσης φύσεως αναγκών τους.

Τα νέα δάνεια

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στεγαστική πίστη και πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα «Σπίτι Μου», που είναι ενεργό από τις αρχές του 2025.

Σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο της δράσης, όπου οι τράπεζες συμμετείχαν σε κάθε χορήγηση σε ποσοστό 25%, στον εν εξελίξει δεύτερο γύρο το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 50%.

Για να προσελκύσουν λοιπόν πελάτες έχουν μειώσει τα spreads στα συγκεκριμένα δάνεια σε επίπεδα που συνήθως εξασφαλίζουν ενδιαφερόμενοι με καλύτερη πιστοληπτική εικόνα.

Ειδικότερα κινούνται κατά μέσο όρο στο 1,5% – 1,6%, πλέον των δεικτών euribor. Παράλληλα, δεν χρεώνουν έξοδα, επιδοτούν άλλες παροχές, όπως οι λογαριασμοί ρεύματος, ενώ βοηθούν τους ενδιαφερόμενους να βρουν την κατάλληλη κατοικία.

Προσφορές υπάρχουν και στα καταναλωτικά δάνεια, με τη μάχη να δίνεται τόσο σε επίπεδο παροχών, όσο και σε επίπεδο επιτοκιακής πολιτικής.

Πολύ συχνά πλέον οι τράπεζες τρέχουν καμπάνιες, μέσω των οποίων όσοι λάβουν χρηματοδότηση κερδίζουν δωρεάν αγορές σε συνεργάτες του εκάστοτε προγράμματος επιβράβευσης.

Επιπλέον έχουν απλοποιήσει τη διαδικασία των αιτήσεων, η οποία ολοκληρώνεται μέσω e-banking ή m-banking, ενώ η αξιολόγηση γίνεται ακόμη και εντός μερικών λεπτών εάν τα στοιχεία του πελάτη είναι επικαιροποιημένα.

Με τον τρόπο αυτό θέλουν να ενισχύσουν τις εργασίες από τα στιγμιαία μικρά καταναλωτικά δάνεια, τα οποία μπορούν να αποφέρουν σημαντικό κέρδος, μιας και τα επιτόκια κινούνται σε διψήφια ποσοστά.

Τα πιστωτικά ιδρύματα δίνουν πλήθος κινήτρων στα νοικοκυριά για το άνοιγμα ενός καταθετικού λογαριασμού, που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για την εν συνέχεια ικανοποίηση των πάσης φύσεως αναγκών τους

Αύξηση πελατών

Εξάλλου, με δεδομένο ότι πλέον η διάθεση νέων προϊόντων γίνεται κατά κύριο λόγο μέσω e-banking, οι τράπεζες δίνουν κίνητρα εγγραφής σε νέους πελάτες.

Στο πλαίσιο αυτό, μισθωτοί του δημοσίου και συνταξιούχοι βρίσκονται αναμφίβολα στο στόχαστρό τους. Το γεγονός πως ό,τι κι αν συμβεί κάθε μήνα χρήματα πιστώνονται στο λογαριασμό τους, τους καθιστά μήλον της Έριδος.

Αυξημένος ανταγωνισμός υπάρχει και για την προσέλκυση εύπορων πελατών, με υψηλά εισοδήματα και διαθέσιμα υπόλοιπα της τάξης των 60.000 ευρώ και άνω.

Ο λόγος γίνεται για φυσικά πρόσωπα που στην πλειονότητά τους έχουν ικανοποιητικό πιστοληπτικό προφίλ.

Με τον τρόπο αυτό με χαμηλό ρίσκο τα πιστωτικά ιδρύματα έχουν την ευκαιρία να διαθέσουν δανειακά προγράμματα, αλλά και να προωθήσουν επενδυτικά και ασφαλιστικά προϊόντα, από τα οποία κερδίζουν προμήθειες.

Τυποποιημένες λύσεις

Πηγή από τον κλάδο σημειώνει πως «όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των συνδρομητών στις ηλεκτρονικές μας υπηρεσίες, τόσο αυξάνονται οι προοπτικές για τις πωλήσεις μας».

Κατά το ίδιο στέλεχος, τα τελευταία χρόνια δίνουμε «ιδιαίτερη έμφαση σε προϊόντα που θεωρούνται εμπορεύματα. Πρόκειται για λύσεις τυποποιημένες και απλές στη λειτουργία τους, οι οποίες ωστόσο δημιουργούν αξιόλογα οργανικά έσοδα».

Πέρα των καταναλωτικών δανείων, μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι πιστωτικές κάρτες, η διάθεση των οποίων γίνεται πλέον κατά κόρον μέσω του e-banking ή του m-banking.

Αποτελούν ένα προϊόν που μπορεί να αποφέρει έσοδα στα πιστωτικά ιδρύματα τόσο μέσω των ετήσιων συνδρομών, όσο και μέσω των τόκων από οφειλές που δεν εξοφλούνται στο 100% μέχρι την ημερομηνία πληρωμής κάθε λογαριασμού.

Για την αύξηση των σχετικών πωλήσεων οι τράπεζες έχουν ενεργοποιήσει εκ νέου την τηλεφωνική προώθηση καρτών, ενώ λανσάρουν συνεχώς προσφορές επιβράβευσης για online αιτήσεις.

Για παράδειγμα προσφέρουν δώρα καλωσορίσματος, στο πλαίσιο των συστημάτων ανταμοιβής ή διαθέτουν τις κάρτες με μειωμένη ή ακόμη και μηδενική συνδρομή για τον πρώτο χρόνο.

OT Originals

Περισσότερα από Τράπεζες

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο