Η Audi της Volkswagen AG συνεχίζει να αντιμετωπίζει χαμηλές αποδόσεις, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει χαμηλή ζήτηση στην Ευρώπη και εντεινόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα.
Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της μάρκας διαμορφώθηκε στο 1,5% το πρώτο τρίμηνο, μια μικρή βελτίωση σε σχέση με το 1,1% την ίδια περίοδο πέρυσι, δήλωσε η Audi τη Δευτέρα. Οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ήταν ένα φωτεινό σημείο, αυξημένες κατά 30%.
Η εταιρεία αναμένει έσοδα για ολόκληρο το έτος μεταξύ 67,5 δισεκατομμυρίων και 72,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένα από 64,5 δισεκατομμύρια το 2024, και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7%-9%.
«Οι οικονομικές επιπτώσεις των δασμών εισαγωγής, ιδίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν μπορούν να αξιολογηθούν οριστικά», δήλωσε η Audi, προσθέτοντας ότι οι επιπτώσεις μιας συμφωνίας του Μαρτίου μεταξύ της διοίκησης της Audi και του συμβουλίου εργαζομένων δεν έχουν ακόμη ληφθεί υπόψη στις οδηγίες.
Η Audi βρίσκεται υπό πίεση καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται σε εγχώριες μάρκες, η ζήτηση στην Ευρώπη παραμένει υποτονική και οι εμπορικές τακτικές του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ απειλούν να επηρεάσουν τις πωλήσεις στην επικερδή αγορά των ΗΠΑ. Όπως και η αδελφή της Porsche AG, του ομίλου Volkswagen, δεν διαθέτει εργοστάσιο στις ΗΠΑ και το μοντέλο της με τις υψηλότερες πωλήσεις εκεί εισάγεται από το Μεξικό.

Δέκα νέα μοντέλα Audi στις ΗΠΑ
Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η Audi σχεδιάζει να λανσάρει δέκα νέα μοντέλα στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων της μειώθηκαν κατά 14% το 2024. Εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο έναρξης τοπικής παραγωγής, με απόφαση για την ακριβή τοποθεσία να λαμβάνεται φέτος, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Γιούργκεν Ρίτερσμπεργκερ σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους.
Ο όμιλος premium μαρκών της Volkswagen, με επικεφαλής την Audi — ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τις Lamborghini, Bentley και τον κατασκευαστή μοτοσικλετών Ducati — προβλέπει αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας φέτος. Αυτή η προοπτική δεν περιλαμβάνει τον αντίκτυπο από τους δασμούς ή τις περικοπές κόστους που επιδιώκει στη Γερμανία, όπου η Audi περικόπτει 7.500 θέσεις εργασίας για να γίνει πιο αποτελεσματική.
Η Audi εξυπηρετεί επί του παρόντος την αγορά των ΗΠΑ μέσω ενός εργοστασίου στο Σαν Χοσέ Τσιάπα του Μεξικού, το οποίο κατασκευάζει το δημοφιλές μοντέλο Q5 και απασχολεί πάνω από 5.000 άτομα.